![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een golf uit 79, en er zitten wat roestplekjes op (niet te groot)
nu werd er mij aanbevolen FERTAN te gebruiken, deze zou de roest wegvreten en een einde maken aan de roest, door er een laagje overheen te doen. Heeft iemand hier ervaring mee? ![]() Grtz Willemse |
|
||||
|
||||
![]() Zou eerst het (meeste) roest wegschuren en dan anti-roest erop doen.
|
||||
|
||||
![]() Hi,
ik zou eerst de losse roest er af schuren. Daarna met novorex eroverheen. dit goedje zet de roest om zoadta het niet evrder gaat roesten. Met fertan heb ik geen ervaring. is dat ook een roestomzetter? op de rocco deed ik, nadat ik de hardgeworden novorex eraf had geschuurd, altijd een laagje hammerite (gamma-huismerk) erover. dat werkt goed, als je het mij vraagt. |
|
||||
|
||||
![]() Welkom
Ik heb fertan even in de zoekfunctie ingevuld voor je http://www.volksforum.com/forum/sho...ighlight=fertan succes Last edited by VKM : 19-06-2009 at 12:11. |
|
|||
|
|||
![]() Noverox werkt idd ook erg goed.
|
|
||||
|
||||
![]() thnx voor de reacties!
en k denk dat ik het gewoon ga proberen.. heb ff gegoogeld naar fertan en daar stond dat je na het behandelde roestplekje met fertan en dus na die 48 uur, het weer kan overspuiten en bijwerken.. dit bijwerken is voor even om de roest even te stoppen. |
|
||||
|
||||
![]() ik ben dus nu de roest aan het weghalen bij de achterwielen/schermen, maar als ik een beetje de roest weghaal met schroevendraaier, komen allemaal gaten in mijn carroserie, en binnenin de 'goten' van de auto heb ik ook al beetje roest zien zitten, hoe haal ik dat het beste weg? laten stralen ofzow? mja dan zit k weer met het spuiten van dat gedeelte..
iemand enige ervaring hiermee? |
|
||||
|
||||
![]() Gewoon opknappen, nieuwe erin, auto laten spuiten en hop, naar de meetings
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik zelf gebruik caprotech ben er erg tevreden over
Dit is wel een goede site voor tips over roestpreventie http://www.rustbuster.nl/index.html |
|
||||
|
||||
![]() De roest word echt omgezet, dus het zal daarna niet meer roesten. Maar er moet inderdaad wel gewoon lak over. Om het metaal te beschermen.
Maar je hebt dus gaten in je wielkassen. Ik kan dat wel voor je lassen, moet ook wel, voor de APK. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
oh? ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb wat foto's gemaakt, want volgens mij begrijpen jullie mij niet echt goed..
![]() ![]() De 1e foto is van buiten genomen en zie je als je door t gat heen kijkt waar de 2e foto het linkse gat dus is (dat kleine gleufje) daar tussen is het helemaal hol en zit nog allemaal roest en bende enzo, maar daar kom ik dus niet bij.. Zou ik van die fertan een spuitbus moeten kopen ofzo dat ik het er zo in moet spuiten? k zie eigenlijk geen andere manier en zie ook geen optie om het roest allemaal te verwijderen daar in die kleine ruimte.. Last edited by willemse : 26-06-2009 at 14:38. |
|
||||
|
||||
![]() De RX7 is speciaal bedoeld voor kokers en moeilijk bereikbare ruimtes
|
|
||||
|
||||
![]() Dat zijn geen roestplekjes, dit gewoon weg geroest. Nieuwe hoeken erin lassen om al het gelazer goed op te lossen.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ben ik het helemaal mee eens. Dit krijg je nooit goed met een roest 'omzetter'. Wegslijpen en nieuw plaatwerk erin. |
|
|||
|
|||
![]() Vaak lijken het idd roestplekjes.
Maar als je dat weg gaat halen blijven er roestplekken en gaten over. Dus is uitslijpen en lassen de enige oplossing... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja k weet het, het is allemaal een beetje heel erg verrot.. maar hoe ik daarbinnen kom was de vraag eigenlijk.. ik kan er wel nieuwe hoeken op gaan lassen enzo dat het er aan de buitenkant weer goed uit ziet, maar binnen een paar jaar zit er dan weer zon 'klein plekje' en als k die dan weer open krab haal ik de hele boel weer los omdat het aan de binnenkant nog niet goed zit.. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
thnx voor de link! hier heb ik wat aan! ik ga vandaag nog kijken wat ze er allemaal verkopen.. (woon toch dichtbij) ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
als je het verroeste deel uitslijpt, dan kan je toch goed aan de binnenkant ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hehe ja je hebt gelijk, maar ben afgelopen zaterdag bij rustbuster geweest en ze zeiden daar dat ik eerst moet slijpen/lassen waarna antiroest eropen erin kan worden gebracht. dat door middel van gaatjes boren aan de binnenkant en met een speciale sproeikop daarin gespoten kan worden, daarna kunnen de gaatjes worden dichtgemaakt met die zwarte dikke tektiel.. ![]() |