![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zo, wordt wel eens tijd om een topicje aan te maken over de golf 1 GTI Pirelli.
inmiddels staat de gti al 1.5 jaar stil zonder motor. Ik had toen grootste plannen om er een G60 in te bouwen. Een donor corrado was toen ook al gekocht en gestript. Na demontage van de g-lader bleek deze aan gort te zijn :? En dat terwijl de corrado erg goed reed. Vreemd he. Toen heb ik een tijd niks gedaan aan de type 1 en is het g60 gebeuren weer van de baan geschoven. Komt toch meer bij kijken dan ik dacht.(ook financieel) Nu heb ik besloten om de pirelli qua uiterlijk en interieur weer origineel te maken en motorisch ook. DE ouwe DX mototr die er toen in zat heb ik gelukkig weer terug kunnen kopen voor een kratje bier ![]() Die motor staat nu op een motor bokje bijna compleet uitelkaar. Ik moet nog wel een aantal onderdelen er nog bij zoeken. ![]() qua interieur is het in princiepe al klaar. Gewoon origineel gti stoelen en een achter bank met origineel hoofdsteunen. 8O ![]() Ook komt er een originel uitlaat systeem onder. Ik heb via marktplaats een bijna nieuwe complete uitlaat gekocht voor een 1800 gti 1. ![]() Even een paar foto,s Zo kocht ik de pirelli in augustus 2002. ![]() Zoals je ziet zat er geen rood biesje om de grille. Dus maar even 1 gemaakt en even andere wieltjes eronder. ![]() De heldere koplampen en knippers zaten erbij aankoop al in evenal de embleemloze grille met dunnen lamellen. De grille is trouwens origineel zo. Dus niet het logo verwijdert. Ik heb deze grille ook niet veel vaker gezien. ![]() Later een originele grille op de kop getikt met rode bies en zwart embleem en dubbele lampen zoals een pirelli dat ook heeft. ![]() Toen gelijk ook maar het heldere spul eruit gehaald en nieuwe Hella koplampen en oranje knippers gekocht. ![]() Begint al wat origineler te lijken. Toen begon het motor gedeelte. ik vond het geluid van een 16V altijd zo mooi dus tja :? er moest een 16V in. Dus zo gezegt en zo gedaan. Scirocco motor gekocht en volledig opgeknapt. resultaat: ![]() En na inbouw: ![]() En toen had ik weer een idee om een digifiz in te bouwen :roll: Dus zo gezegt en zo gedaan. (met hulp van ron21) ![]() ![]() Het stuurtje is vervangen voor een originele Pirelli met leer omstikt. Iets waar ik heel lang naar heb gezocht. Maar ik heb er 1. Nu vandaag de dag staat de type 1 er triest bij ![]() ![]() De 16V scirocco motor is eruit en ligt in een Jetta 2. De bekende van berend uit Damwoude.(lunatik) Digifiz is er ook uit en zit ook bij berend in de jetta 2. Bij mij komt analoog er weer in. Ik heb vandaag even foto,s gemaakt van hoe de gti er al tijden staat. De o zo mooie type 1 ziet er even heel anders uit. ( ja de witte AX ben ik in :lol: ) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik zal proberen om zo nu en dan wat te plaatsen en vertellen wat ik ga doen en mee bezig ben. Het gaat allemaal mooi rustig aan. Ik denk dat de type 1 dit jaar het asfalt nog niet gaat zien. Het zal wel volgend jaar worden. Maar maakt niet uit. hij staat mooi droog en er gebeurt niks mee. Oant sjen ![]() Gr Domi PS. Nog even een foto met zijn tweelingbroer op de forummeeting een paar jaar terug ![]() Ik rechts en corne smit links ![]() Last edited by Domi : 16-07-2007 at 15:31. |
|
||||
|
||||
![]() We wachten rustig af domi! Veel succes met de werkzaamheden! Gezien hoe je andere blokkie er uitzag zal dit ook wel weer goedkomen! Mooie auto
![]()
|
||||
|
||||
![]() Veel suc6 Domi! Jouw Pirelli moet snel weer terugkomen op de meetings!
|
|
||||
|
||||
![]() Hey Domi, je leeft nog!
![]()
|
|||
|
|||
![]() Ja ik leef nog
![]() Zojuist even de versnellingsbak gehaald ![]() Ik heb tijden naar zo.n bak gezocht maar kon ze haast nergens vinden. Dit is een 7G bak. Is het zelfde als een 9A bak. Beide voor 1800 GTI. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nice Domi!! eindelijk je versnellingsbakkie! Weer een stapje dichterbij naar orgineel... nu heb je cker ook bijna alle onderdelen? op motor onderdelen na dan...
Succes!! Greetzz Wilmer |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het gaat de goede kant op. Qua motordelen moet ik inderdaad nog wat bij elkaar zoeken. Verder ben ik nog op zoek naar originele golf 1 achterlampen in nieuwstaat. Ik had er smoke in maar die heb ik verkocht. En ik zoek nog zwarte deurpanelen zonder speaker gaten bovenin ![]() Bij mij hebben ze een paar speakertjes boven gemaakt. Ook zit aan de onderkant van het deurpaneel een soort vloerbedekking op. Zal wel van een luxe GX of LX zijn. |
|
||||
|
||||
![]() veel pleizier met je bak! Nu mag ik die oude van jouw weer schoonmaken
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is het ook ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Leuk Domi, dat je een topic maak van je mooie Pirelli.
Dit blijf ik volgen. succes met je project!!!!! |
|
||||
|
||||
![]() Blijft een leuke auto .. die originele embleemloze grill is echt super
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb ook niet vaker gezien. Voor een goed bod mag ie wel weg hoor. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo Domi, ziet er geweldig uit die Pirelli, maar aangezien je zo van origineel houd dump aub die kopsteunen achter die staan nl. ook niet in de Pirelli folder afgebeeld.
Ik heb wel n setje deurpanelen voor je, alleen doe ik niet aan opsturen, want die hardboardpanelen breken nogal graag. pb me maar |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb tijden naar zo.n bak gezocht maar kon ze haast nergens vinden.
Dit is een 7G bak. Is het zelfde als een 9A bak. Beide voor 1800 GTI. Wat is het verschil? |
|
||||
|
||||
![]() ziet er netjes uit! hopen dat hij snel weer op de weg is
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
7G bak is van 08/82 tot 07/83 9A zit ook op de golf 2 gti-tjes Maar inwendig zijn ze hetzelfde |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die zitten ondertussen in mijn maat z'n grijze GTI !!! ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ff wat nieuws.
Heb vandaag originele achterlampen besteld. Dus die komen volgende week wel binnen. Ik moest wel omdat ik de smoke heb verkocht en geen andere heb. |
|
|||
|
|||
![]() nieuw besteld? is dat nog prijzig?
|