Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-05-2009, 23:08
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default mk3 1.9 TDi => kleine revisie?!

Beste forumgangers

Ik heb toch maar eens even geluk. Als vrijwilliger bij de brandweer werd ik in de week even opgebeld door de garagist. Hij wist mij te vertellen dat ze een heel deel wagens hadden binnengekregen voor te oefenen.
Dus een simulatie waarbij ze de wagens volledig in stukken knippen om een toneelspeler er veilig en wel uit te bevrijden.
Maar dat ter zijde, hij kwam met het heugelijke nieuws dat er ook een golf 3 TDi bijzat. Ik mag nadat ze zich hier volledig op hebben uitgeleefd alle onderdelen gaan afdraaien die ik maar wens.
Dat gaat dus zeker en vast de hele motor zooie worden.
Nu denk ik eraan om in de verre toekomst deze volledige setup in mijn golf 3 TD in te bouwen.

Maar laten we beginnen bij het begin. Wanneer ik dit blok bij mijn thuis ga hebben zou ik deze toch eens een volledige controle willen geven aangezien ik totaal geen geschiedenis heb. Het gaat namelijk om in beslag genomen wagens. Ik ben dus van plan het volledige blok te demonteren. Hierbij dacht ik eraan om alle dichtingen en sigmenten te vervangen en natuurlijk de staat van de cilinderkoppakking even te controleren. Nu is de vraag aan wat denken jullie zo nog...
Mss de vitesse bak even voorzien van nieuwe synchromesh ringen of...

Ik hoor het graag.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-05-2009, 01:33
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Beste forumgangers

Ik heb toch maar eens even geluk. Als vrijwilliger bij de brandweer werd ik in de week even opgebeld door de garagist. Hij wist mij te vertellen dat ze een heel deel wagens hadden binnengekregen voor te oefenen.
Dus een simulatie waarbij ze de wagens volledig in stukken knippen om een toneelspeler er veilig en wel uit te bevrijden.
Maar dat ter zijde, hij kwam met het heugelijke nieuws dat er ook een golf 3 TDi bijzat. Ik mag nadat ze zich hier volledig op hebben uitgeleefd alle onderdelen gaan afdraaien die ik maar wens.
Dat gaat dus zeker en vast de hele motor zooie worden.
Nu denk ik eraan om in de verre toekomst deze volledige setup in mijn golf 3 TD in te bouwen.

Maar laten we beginnen bij het begin. Wanneer ik dit blok bij mijn thuis ga hebben zou ik deze toch eens een volledige controle willen geven aangezien ik totaal geen geschiedenis heb. Het gaat namelijk om in beslag genomen wagens. Ik ben dus van plan het volledige blok te demonteren. Hierbij dacht ik eraan om alle dichtingen en sigmenten te vervangen en natuurlijk de staat van de cilinderkoppakking even te controleren. Nu is de vraag aan wat denken jullie zo nog...
Mss de vitesse bak even voorzien van nieuwe synchromesh ringen of...

Ik hoor het graag.


zoals gezegd: het blok is er inmiddels onderuitgehaald inclusief vitessebak.
Ik moet wel nog even terug gaan voor de volledige kabelboom en de stuurdozen in het dashboard.

Zou iemand mij even kunnen vertellen hoe ik deze het er eenvoudigst uit krijg of moet daarvoor heel het dashboard eruit.
Een aansluitschema of een handleiding voor het dashboard er vlot uit te krijgen mag ook altijd. Het gaat hier dus om een golf 3, TDi...

Wie heeft wat raad...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum