![]() |
|
|||
|
|||
![]() Sinds vandaag loopt de vr6, het probleem is eigenlijk dat hij maar 5-10 seconden loopt en dan uitslaat.
Nu hoop ik eigenlijk dat iemand weet wat dit kan zijn. Of dat diegene foto`s van mij wilt maken hoe hij de motordraadboom achter de zekeringenkast heeft aangesloten. De standaard witte stekkers die passen zo achter in de zekeringenkast, maar hoe de rest loopt durf ik nu niet 100% zeker te zeggen. Ik had op een Engelse site wel wat gevonden, maar het is toch op de 1 of andere manier anders. Ik gebruik een oud model vr6 draadboom, dus hoop dat iemand hier foto`s van wilt maken. Of dat hij mij kan vertellen wat het probleem is. Hij loopt ontzettend mooi voor 10 seconden en dan valt hij uit, de brandstofpomp loop gewoon door, dus het lijkt eigenlijk wel een ontstekingsprobleem te zijn die weg valt , of de ecu stopt ermee. Het is een oud model, dus zonder startblokkering. Een andere vr6 ecu heb ik ook al geprobeerd maar is niet het probleem. Soms als ik het contact aanzet dan gaat het relais, wat volgens mij van de ecu is ( zit vast aan de motorkabelboom als je die los hebt) achter elkaar tikken, dan start hij ook niet. Dan doe ik het contact uit en start hem opnieuw en dan doet hij het. Hier zit bij mij relais 53 in. Wie van de vr6 mk2 heren kan mij vertellen wat het probleem kan zijn. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() In de motorkabelboom zit ook een geel/rode die al aangesloten?
|
|||
|
|||
![]() Ja , dat is als het goed is om de ecu aan te zetten.
Hier zat een klein enkel rood stekkertje aan, deze heb ik nu op contact stroom aangesloten. Eerst had ik die niet, maar dan starte de auto gewoon niet. |
|
||||
|
||||
![]() Klopt dan zou ik snel niet even weten wat het kan zijn zal je toch moeten doormeten enz.
Alle relais wel op de goede plekken? Foto van de zekeringskast?
Built NOT Fucking Bought Last edited by GerardMkIIVR6 : 08-11-2009 at 17:23. |
|
|||
|
|||
![]() Het is gewoon vervelend als je alleen staat, je kan niet even samen meten om te zien of de ontsteking of iets dergelijks wegvalt.
Ik heb trouwens voor op mijn blok 2 koelwatersensoren zitten. De ene heeft een gele stekker en die zit op een zwartesensor, en de ander is een zwarte stekker op een blauwe sensor. Hoort die zwarte sensor niet origineel geel te zijn? Als ik die gele stekker lostrek dan kan hij gewoon starten . Of heb ik het nu mis en is de blauwe sensor voor de ecu? Het lijkt namelijk wel een temp. probleem te zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Daar is het probleem volgens mij al
![]() Want die blauwe is voor temp en ecu geloof ik heb ik ook eens anders gehad en liep toen ook niet goed.
|
|||
|
|||
![]() Je kan de stekkers niet uitwisselen hoor.
De gele stekker is een combi sensor, dus 4 pinnen. De blauwe is een 2 pins sensor. Maar ga ervan uit als de blauwe van de temp. sensor stuk is dat hij geheel niet start. |
|
||||
|
||||
![]() Nee dat wil niks zeggen als die stuk is doen ze heel vreemd.
|
||||
|
||||
![]() En hoeveel sensoren heb je in het thermostaathuis.
Want ik had 3erin en daar zaten 2 met 4polige sensoren in. En de middelste 2polig is voor temp enz. Heb net snel ff gekeken hoe het ook alweer was ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ik heb er maar 2, en ook niet de mogelijkheid tot 3 want ik heb daar geen stekker voor.
Het is 1 met 4 polen, en 1 met 2polen. Dus ga ik er nu maar even vanuit dat die 2 polige voor de tellerhuis is. |
|
||||
|
||||
![]() Gebruik je sleutel met chip?
orgineel??? of zeg ik nu iets heeeel dom's Grtz
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Deze heeft geen startblokering in de sleutel of ecu. Dan moet hij ook eerder afslaan dan 5 seconden. |
|
|||
|
|||
![]() Niemand van de mk2 vr6 rijders onder ons die een idee heeft?
Of in Noord holland woont en misschien een keer wilt langs rijden zodat ik even wat kan bekijken? Wil toch graag dat hij het goed gaat doen. |
|
|||
|
|||
![]() en als je gas geeft blijft die dan wel lager lopen.
|
|||
|
|||
![]() Maakt niks uit, je kan gewoon goed op het gas gaan en reageerd gewoon prima.
Maar gewoon na ongeveer 10 seconden valt hij uit, of hij nou stationaire draaid of op 3000 toeren. Maakt geen verschil. Heb echt gewoon het idee of hij na een bepaalde tijd gewoon de ontsteking of ecu in zijn geheel uit zet. Je kan daarna gewoon weer starten . Het valt me alleen wel op dat soms het relais van de motor blijft ratellen als je het contact aanzet. Dan start hij ook gewoon niet, heb hem al vervangen maar dat maakt niks uit. Ik heb in de zekeringenkast relais 30 op positie 3 zitten. Dit is volgens mij een ecm relais. Aan de draadboom van de vr6 motor hangt een relais houden en daar zit bij mij relais 53 in. Het is een 4 polig relais. Wat voor relais heb jij daar zitten Ruurd? En zou je misschien voor mij een foto willen maken van jou vr6 zekeringenkast van de voorkant en van de achterkant? Ik weet wel dat dit een slaaploze nacht gaat worden ![]() |
|
|||
|
|||
![]() werkt de benzinepomp wel? en heeft ie genoeg opbrengst?
|
|
|||
|
|||
![]() Hij loopt als een gek, dus dan doet de pomp het en een g60 levert genoeg.
|
|
|||
|
|||
![]() Niemand van de mk2 vr6 rijders die een idee hebben.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Heeej Ron,
Mooi dat ie loopt alleen nu een ander probleem ![]() Bel je vanavond wel ff kan ik bij de mijne ff kijken ![]()