Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-11-2009, 16:10
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default mk2 vr6 probleem

Sinds vandaag loopt de vr6, het probleem is eigenlijk dat hij maar 5-10 seconden loopt en dan uitslaat.

Nu hoop ik eigenlijk dat iemand weet wat dit kan zijn.

Of dat diegene foto`s van mij wilt maken hoe hij de motordraadboom achter de zekeringenkast heeft aangesloten.

De standaard witte stekkers die passen zo achter in de zekeringenkast, maar hoe de rest loopt durf ik nu niet 100% zeker te zeggen.

Ik had op een Engelse site wel wat gevonden, maar het is toch op de 1 of andere manier anders.
Ik gebruik een oud model vr6 draadboom, dus hoop dat iemand hier foto`s van wilt maken.
Of dat hij mij kan vertellen wat het probleem is.

Hij loopt ontzettend mooi voor 10 seconden en dan valt hij uit, de brandstofpomp loop gewoon door, dus het lijkt eigenlijk wel een ontstekingsprobleem te zijn die weg valt , of de ecu stopt ermee.

Het is een oud model, dus zonder startblokkering.
Een andere vr6 ecu heb ik ook al geprobeerd maar is niet het probleem.

Soms als ik het contact aanzet dan gaat het relais, wat volgens mij van de ecu is ( zit vast aan de motorkabelboom als je die los hebt) achter elkaar tikken, dan start hij ook niet. Dan doe ik het contact uit en start hem opnieuw en dan doet hij het.
Hier zit bij mij relais 53 in.

Wie van de vr6 mk2 heren kan mij vertellen wat het probleem kan zijn.

Reply With Quote
  #2  
Old 08-11-2009, 16:35
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

In de motorkabelboom zit ook een geel/rode die al aangesloten?
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #3  
Old 08-11-2009, 17:15
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Ja , dat is als het goed is om de ecu aan te zetten.

Hier zat een klein enkel rood stekkertje aan, deze heb ik nu op contact stroom aangesloten.
Eerst had ik die niet, maar dan starte de auto gewoon niet.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-11-2009, 17:21
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Klopt dan zou ik snel niet even weten wat het kan zijn zal je toch moeten doormeten enz.
Alle relais wel op de goede plekken?
Foto van de zekeringskast?
__________________
Built NOT Fucking Bought

Last edited by GerardMkIIVR6 : 08-11-2009 at 17:23.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-11-2009, 17:24
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Het is gewoon vervelend als je alleen staat, je kan niet even samen meten om te zien of de ontsteking of iets dergelijks wegvalt.

Ik heb trouwens voor op mijn blok 2 koelwatersensoren zitten.

De ene heeft een gele stekker en die zit op een zwartesensor, en de ander is een zwarte stekker op een blauwe sensor.
Hoort die zwarte sensor niet origineel geel te zijn?
Als ik die gele stekker lostrek dan kan hij gewoon starten .

Of heb ik het nu mis en is de blauwe sensor voor de ecu?

Het lijkt namelijk wel een temp. probleem te zijn.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-11-2009, 17:28
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Daar is het probleem volgens mij al
Want die blauwe is voor temp en ecu geloof ik heb ik ook eens anders gehad en liep toen ook niet goed.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #7  
Old 08-11-2009, 17:38
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Je kan de stekkers niet uitwisselen hoor.

De gele stekker is een combi sensor, dus 4 pinnen.
De blauwe is een 2 pins sensor.
Maar ga ervan uit als de blauwe van de temp. sensor stuk is dat hij geheel niet start.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-11-2009, 17:40
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Nee dat wil niks zeggen als die stuk is doen ze heel vreemd.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #9  
Old 08-11-2009, 17:46
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

En hoeveel sensoren heb je in het thermostaathuis.
Want ik had 3erin en daar zaten 2 met 4polige sensoren in.
En de middelste 2polig is voor temp enz.
Heb net snel ff gekeken hoe het ook alweer was
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #10  
Old 08-11-2009, 17:53
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Ik heb er maar 2, en ook niet de mogelijkheid tot 3 want ik heb daar geen stekker voor.

Het is 1 met 4 polen, en 1 met 2polen.

Dus ga ik er nu maar even vanuit dat die 2 polige voor de tellerhuis is.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-11-2009, 18:40
SHReK's Avatar
SHReK SHReK is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 482
Send a message via MSN to SHReK
Default

Gebruik je sleutel met chip?
orgineel???

of zeg ik nu iets heeeel dom's

Grtz
__________________
CARAVELLE T5 2,0 TDI Große Produktaufwertung
Reply With Quote
  #12  
Old 08-11-2009, 18:51
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Quote:
Originally Posted by SHReK
Gebruik je sleutel met chip?
orgineel???

of zeg ik nu iets heeeel dom's

Grtz



Deze heeft geen startblokering in de sleutel of ecu.

Dan moet hij ook eerder afslaan dan 5 seconden.
Reply With Quote
  #13  
Old 08-11-2009, 20:40
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Niemand van de mk2 vr6 rijders onder ons die een idee heeft?

Of in Noord holland woont en misschien een keer wilt langs rijden zodat ik even wat kan bekijken?

Wil toch graag dat hij het goed gaat doen.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-11-2009, 20:54
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

en als je gas geeft blijft die dan wel lager lopen.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 08-11-2009, 21:09
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Maakt niks uit, je kan gewoon goed op het gas gaan en reageerd gewoon prima.

Maar gewoon na ongeveer 10 seconden valt hij uit, of hij nou stationaire draaid of op 3000 toeren. Maakt geen verschil.

Heb echt gewoon het idee of hij na een bepaalde tijd gewoon de ontsteking of ecu in zijn geheel uit zet.
Je kan daarna gewoon weer starten .

Het valt me alleen wel op dat soms het relais van de motor blijft ratellen als je het contact aanzet. Dan start hij ook gewoon niet, heb hem al vervangen maar dat maakt niks uit.

Ik heb in de zekeringenkast relais 30 op positie 3 zitten. Dit is volgens mij een ecm relais.
Aan de draadboom van de vr6 motor hangt een relais houden en daar zit bij mij relais 53 in. Het is een 4 polig relais. Wat voor relais heb jij daar zitten Ruurd?

En zou je misschien voor mij een foto willen maken van jou vr6 zekeringenkast van de voorkant en van de achterkant?

Ik weet wel dat dit een slaaploze nacht gaat worden
Reply With Quote
  #16  
Old 08-11-2009, 21:50
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

werkt de benzinepomp wel? en heeft ie genoeg opbrengst?
Reply With Quote
  #17  
Old 08-11-2009, 21:58
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Hij loopt als een gek, dus dan doet de pomp het en een g60 levert genoeg.
Reply With Quote
  #18  
Old 09-11-2009, 15:15
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Niemand van de mk2 vr6 rijders die een idee hebben.
Reply With Quote
  #19  
Old 09-11-2009, 15:18
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Foto van de zekeringskast?


__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #20  
Old 09-11-2009, 16:29
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,420
Default

Heeej Ron,

Mooi dat ie loopt alleen nu een ander probleem
Bel je vanavond wel ff kan ik bij de mijne ff kijken
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum