![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Binnenkort ben ik van plan om een GTI 16v te gaan kopen. Maar nu zit ik nog met een paar dingetjes waar ik graag wat meer over had geweten. Ik heb al liggen speuren op internet maar niet echt goede dingen gevonden. Het motor typ PL is te zien aan de kat en de KR zonder kat. Hier ben ik al zo ver achter. En natuurlijk het vermogen verschil. Maar welke is de beter van deze 2? Ik heb hier en daar gelezen dat de KR vooral op mechanische dingen werkt. En de PL meer elektronisch. Nu ben ik in contact met iemand gekomen die een golf heeft staan in Duitsland. Maar hier is de motor van verwisseld. Maar hij kan me niet zeggen of het een PL of KR is? Als het dus bijvoorbeeld eerste een PL was en er nu een KR blok in zit. Krijg ik er dan naderhand geen problemen mee bij de APK? met de uitlaat gassen? o.i.d? En kan ik het type motor nog aan andere dingen herkennen? Ik zie bijvoorbeeld bij sommige op de spinnenkop een gladde kap zitten en bij andere eentje met hokjes er in heeft dit iets te zeggen? En of kan ik het motor type ook aan een vakje herkennen waar het is ingeslagen? Zoals bij mijn 1.6 zit het bij de ontsteking? Hoop dat me iemand hier een beetje wijzer mee kan maken ![]() Groeten Gino |
|
|||
|
|||
![]() Ik zelf heb een KR en niet echt problemen met rijden/lopen van de motor
Ken er ook verschillende met een PL die het goed doen Licht er maar net aan hoe er mee om is gegaan Maar wat je zelf al zegt met electronica heb je meer kans op storingen,en ga dan maar eens zoeken Motor NR staat op de zelfde plek als bij de 1600 van jou |
|
||||
|
||||
![]() de motor codes ben ik gisteren ook toevallig nog achter gekomen, er staat een topic hier op het forum er over. Bij de 1.6 en 1.8 blokken staat hij bij de ontsteking en bij de 1.1 en 1.3 motors staat hij op een andere plaats. op de vlakte waar de cilinder op zit. links. Ja wat ik zo heb gevonden is de KR hier en daar wat in het voordeel. Maja zo als je al zegt zal ook veel uit maken met onderhoud en omgang met de motor.
Wat ik zelf ook nog zag is bij de meesten zijn de letters blauw op de inlaat buizen en sommige zijn er rood. Heeft dit is te betekenen of is het rood door de bestuurders zelf gedaan? Alvast bedankt ![]() Groeten Gino |
|
||||
|
||||
![]() Het rood is door de bestuurders zelf gedaan, originele kleur is lichtblauw.
Vraag aan die persoon uit duitsland een foto van de motor. Als de spinnekop in allu is: PL. http://images31.fotosik.pl/346/07696ab0a6c1f4cf.jpg Als de spinnekop in ijzer (ondertussen waarscheinlijk al roestkleurig) is: KR http://images32.fotosik.pl/339/61a118800a3d44ec.jpg |
|
||||
|
||||
![]() Ja, ik wou eigenlijk gisteren al gaan kijken. Maar de verkoper had geen tijd. Ik zal binnenkort eens gaan kijken als ik vrij heb de en de verkoper tijd. Ik zie die luchtbuis wat aan de spinnenkop zit daar. Die bij de PL is glad zeg maar en bij de KR zitten er van die hokjes in. Is dit ook een verschil? om de motoren te onderscheiden?
Is wel een handig tip met die aluminium en ijzeren spinnenkop ![]() Ik hoor hier en daar dunnen en dikke inlaatbuizen? is er hier verschil in? grotere buizen meer vermogen? of klopt er niks van met die dikke en dunnen inlaatbuizen? groeten Gino. |
|
||||
|
||||
![]() grotere buizen en dunnere buizen kun je op een pl en een kr vinden.
Vraag is eigenlijk wat je met de auto wilt. Als je hem op digifant wilt laten lopen, heb je wat mazzeltjes met de PL. PL kan je wat "netter" laten lopen als hij wat meer getuned is, omdat het electronisch geregeld wordt. Uiteraard kan je dat bij een kr ook maken, maar dan moet je een hoop sensors ed aansluiten. Laat je hem standaard dan is een kr blok een goed blok wat ff sneller en pittiger is dan een PL, en is een storing misschien wat makkelijker te vinden.
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij heb je met dunnere inlaat buizen meer kracht onderin, en met dikkere inlaat buizen meer kracht bovenin
![]()
|
||||
|
||||
![]() zoiets heb ik me ook laten vertellen.
zelfde idee als 4-2-1 spagetti of 4-1
|
||||
|
||||
![]() Ik wil hem nu gewoon de eerste tijd standaard houden. Heb op het moment zo wie zo geen plaats om grote dingen met de auto te gaan doen. Maar misschien later zou het wel eens kunnen. Maar dan zal het meer uiterlijk zijn dan aan de motor.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dus met 4 2 1 meer kracht onderin ??
Het is geen GTI... ![]() Last edited by Drify_mk1 : 03-05-2009 at 16:37. |
|
||||
|
||||
![]() Zo ik meld me nog ff snel. Ik heb net nog even de verkopen te pakken gekregen. En ben maar direct gaan kijken. Eerste indruk goed. Was met een KR motor. Liep ook mooi. Maar 2de indruk naar verder kijken. Uuuhm
![]() ![]() En wat ik ook een tegenvaller vind; is dat hij geen stuurbekrachtiging heeft ![]() ![]() groeten Gino Last edited by Gino89 : 03-05-2009 at 21:38. |
|
||||
|
||||
![]() Mooi verder zoeken, niet iets te snel kopen
![]()
|
||||
|
||||
![]() zeker niet nemen , als ik hoor wat daar allemaal van werk aan is..
Zoek maar wat verder, genoeg 16v's te koop. |
|
||||
|
||||
![]() Zo te lezen was het dus niet veel,maar kan de vraagprijs ook naar zijn.
Als die bijv 250-500 € kost kan je niet veel verwachten natuurlijk.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
![]() Er zaten hier en daar nog wat onderdelen bij. Vaste prijs 1200 Euro....
Maar nu komt het. Ik zal dit even moeten gaan opschuiven. Vond mijn auto wat ik nu heb al beetje raar doen de 1.6 Met pierburg ![]() ![]() ![]() ![]() Maar zo als mijn vader dan zou zeggen; Ben ik weer een tijd van de straat af he ![]() Persoonlijk heb ik me voorgenomen nu ook niet te snel zijn met een gti 16v kopen. Zoals wat gepost er staan er genoeg online. En de aanhouder wint. Dus ik wacht gewoon even af ![]() Alvast bedankt voor de reacties ![]() Groetjes Gino ![]() |