![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Wie kan me zeggen wat ik allemaal nodig heb om mijn golf 3 cabrio met 1.8 motor en abs om te bouwen van steek 4x 100 naar 5x 100 van gti of vr6.
Ik weet dat een steek bijboren ook een optie is,maar ik ga indien de kosten en mogelijkheden meevallen liever voor ombouwen. Alvast bedankt, Groet, Marco |
#2
|
||||
|
||||
![]() Achter hoef je alleen de schijven te vervangen voor 5x100 (neem aan dat er schijven achter onder zitten)
Voor durf ik niet te zeggen of er schijven zijn met 5x100 in dezelfde diameter als je huidige 4x100 schijven.Makkelijkst lijkt mij de voorzijde te laten omboren.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
||||
|
||||
![]() http://www.montecarlomagic.de
Dan even bij Tips en Tricks kijken. Is een ombouwhandleiding voor een Golf 2, maar verschilt niet veel van Golf 3.
__________________
WWW.MIVW.NL Last edited by Jurgen Santana : 30-04-2008 at 09:49. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de link Jurgen
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb achter trommels geen schijven. Vraag we wel af of het onderdelenlijstje onderaan pagina 7 ook klopt voor een golf 3. Ik denk dat ik wat de achterzijde betreft een komplete achteras van een golf 3 gti of vr6 nodig heb: astappen,schijven en klauwen. Vraag me dan af of ik ook de hoofdremcilinder moet aanpassen ? En of ik de voorzijde nu precies zo zou kunnen maken ? groet, Marco |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de ombouw een paar jaar geleden ook gedaan op een zaterdag.
Ik heb eerst een compleet onderstel van een Golf 3 VR6 op de kop getikt. Ik heb een golf IV cabrio en die is af fabriek al uitgerust met achter ook schijfremmen dus daar kon ik de schijven zo omwisselen (zoals hierboven al door chris genoemd) Voor moet je tot en met de draagarmen de boel demonteren. de Vr6 draagarmen monteren en dan verder de boel weer opbouwen. Ik moest alleen aan de aandrijfassen het 1 en ander ombouwen. De vertanding in de VR6 wiellagers is groter dus passen de steekassen niet zo 1 op 1,maar met het overzetten van de homokineten gaat het wel passen. Ik heb er ook een serie foto's van gemaakt. Mocht je er interesse in hebben dan laat het maar horen. Groeten Jacco
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl My Project : http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt en natuurlijk zie ik er graag foto's van. Dat mag wat mij betreft in het topic dan hebben meerdere mensen er wat aan. groet, Marco |
#8
|
||||
|
||||
![]() Bouw hem meteen om naar schijven achter,achterasje van een vr6 is zo gevonden.........
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een setje velgen in 5x100 op het oog en zit er zwaar aan te denken om hem toch maar om te bouwen van 4x100 naar 5x100.
Alleen heb ik nu geen 1.8 maar een 1.6 benzine met een 101pk motor en bak. Welke aandrijfassen kan ik dan gebruiken in combinatie met bovengenoemde. En heb ik de complete achteras en draagarmen van een vr6 of gti nodig of alleen de schijven,remklauwen,handremkabel,abs sensoren en astappen voor de achterzijde ![]() En wat kost een dergelijke swap aan de onderdelen ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() er is niks veranderd tov je oude auto, dus je moet dezelfde onderdelen vervangen zoals in de link van Jurgen staat
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik kwam er toen met deze link ook niet uit want dit is voor een golf 2 met schijfremmen achter als ik het goed berepen heb. Ik heb een golf 3 met trommels achter. Dus als iemand het even voor me kan ophelderen graag ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Astappen voor schijfremmen/remklauwen/schijven/wiellagers en andere kabels voor het handremmechaniek. Volgens mij ben je er dan.
Een complete achteras van een GTI/VR6 kopen is wel zo makkelijk.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En de aandrijfassen hoe staat het daar mee. Passen de aandrijfassen van een vr6 of gti op een 1.6 101pk benzine bak ? |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als de 101pk 1.6 dezelfde assen had als een 1.8 kon je de buitenste homokineten van een VR6 erop kwijt. Maar of die ook op de 1.6 assen passen vraag ik me af. Dan zou je andere assen en waarschijnlijk ook andere flensen voor de bak nodig hebben. Ook niet het allergrootste probleem maar dat maakt het stukje bij beetje wel lastiger.
__________________
WWW.MIVW.NL Last edited by Jurgen Santana : 18-11-2008 at 23:28. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Jongens jongens...........
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Emiel als jij de oplossing wel weet dan graag opheldering. Steek 5x100 bijboren is ook nog een optie maar ik wil graag weten wat een dergelijke swap kost aan onderdelen en of t mogelijk is. Alvorens ik een beslissing neem in of omboren of ombouwen. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Ik ben ook wel erg benieuwd hoe dit icm een 1.9 tdi motor gaat??
..en gelijk maar even opnieuw in the picture.. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nu een kompleet onderstel van een golf 3 gti 2ltr 16v op t oog.
Ik neem aan dat ik dan het volgende nodig heb: fusees remschijven, klauwen en blokken voor complete achteras met schijven,klauwen en handremkabels. en over het volgende twijfel ik nog: Aandrijfassen ivm andere maat dan op mijn 1.6 100pk ?????????????? Abs computer (ik heb op de mijne ook abs ) ????????? Hoofdremcylinder ???????? Wie kan me met zekerheid vertellen wat ik nu allemaal erbij moet kopen. En met zekerheid bedoel ik dan ook alleen reageren indien je echt zeker bent of een dergelijke swap zelf hebt gedaan. Niet arrogant bedoeld of zo maar wil het nu 100% zeker weten. Alvast bedankt Groet, Marco |
#19
|
||||
|
||||
![]() Mag slotje op.
|