Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-05-2008, 22:26
divided divided is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 129
Default golf 2 1987 oliedruk lampje + zoemer

*jaja het zoveelste topic

Ik heb dus een golf 2 uit 1987.
Ik heb last gehad dat het lampje van de oliedruk ging knipperen icm met een zoemer.
Op het moment dat ik dan stil sta me motor uitzet en weer start gaat het de rest van de rit goed.

Dit signaal komt van de lagedruk olie sensor af.
Deze schakelaar /sensor is vervangen door een nieuwe.

Echter heb ik nog steeds last van het knipperen / zoemen.
Dit gebeurt onregelmatig en niet bij een vast toerental.

komt eigenlijk niet voor bij een koude motor

*oliedruk is vorige week gemeten op 5.0 bar

Ik heb gevonden dat het een aantal dingen kan zijn.
- oliepomp slijtage
- gare bedrading
- gare olie, maar is als het goed is 3 mnd geleden vervange bij aflevering auto (maar dat weet je nooit zeker)
- te weinig of te veel olie
- intrumentenpaneel

Het is mijn opgevallen tijdens pijlen dat er eerder iets teveel als te weinig olie inzit.


Wat kan het nog meer zijn en wat kan ik doen om het op te lossen.
Waar kan ik mee beginnen om te checken / vervangen

- Oliefilter + olie vervangen ?
(juist omdat het TEveel lijkt ?)

is er evt een oplossing om te checken of het de bedrading is ?

Ik had ergens gelezen gewoon de lagedruk olie schakelaar aan massa leggen omdat de hogedruk olie sensor ook prima functioneerd, delen meer mensen deze mening ?
volgens mij zit die schakelaar er niet voor niks.


*is het mogelijk om een oliedruk meter aan te sluiten en lekker de schakkellaar uit te schakelen, is het meest makkelijke ?
Reply With Quote
  #2  
Old 27-05-2008, 23:00
remcotje remcotje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 172
Default

dr is een trukje voor om hem uit te shakelen massa aan je tellerbak maken.. maar het heeft inderdaad een reden dat hij dat doet. hebben ze de olie druk gemeten bij een warme motor?

Mvg
Reply With Quote
  #3  
Old 28-05-2008, 05:47
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Gewoon de lage drukschakelaar aan massa leggen ,dit word wel veel vaker gedaan .
Dit probleem hebben meerdere mensen hier op het forum .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #4  
Old 28-05-2008, 07:33
divided divided is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 129
Default

Quote:
Originally Posted by remcotje
dr is een trukje voor om hem uit te shakelen massa aan je tellerbak maken.. maar het heeft inderdaad een reden dat hij dat doet. hebben ze de olie druk gemeten bij een warme motor?

Mvg


ze hebben ze druk gemeten na 2 uur stilstaan waarvoor ik 40 min gereden heb zo uit mijn hoofd
Reply With Quote
  #5  
Old 29-05-2008, 19:51
divided divided is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 129
Default

iemand?
Reply With Quote
  #6  
Old 29-05-2008, 20:23
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

De druk zou ik meten bij 100% warme motor en stationair toerental, dan wordt de laagste druk bereikt. Het kan natuurlijk een 'foute' waarschuwing zijn maar het kan ook echt lage oliedruk betekenen.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 29-05-2008, 21:13
divided divided is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 129
Default

ja dat zou kunnen maar het rare is dat ik soms het zelfde traject 4x kan rijden en dat die bij de 4de dag eens gaat piepen :S ik heb ook al geprobeert de motor lekker op te warden door gewoon lekker hoog in toeren te rijden maar ik zie er geen structuur in.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-06-2008, 15:31
divided divided is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 129
Default

Schop
Reply With Quote
  #9  
Old 10-06-2008, 19:00
jw0488 jw0488 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 103
Default

ik deel dit probleem met je.
ik ga mijn oliepomp vervangen.
motor tikkert als de olie onder de 55 graden is en af en toe deze sensor die me weer in de kroonluchter doet hangen als ik lekker in gedachten ben..
verder heeft mijn blok 220d km gelopen dus zou hij best versleten kunnen zijn...
bij de vw dealer zeiden ze dat mijn motor prima was, dat het een kwaal was met een tellerinstrument die krom zou trekken oid..
Reply With Quote
  #10  
Old 10-06-2008, 21:59
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

dit probleem heb ik ook gehad met mijn 91er kr
probleem zat hem bij mij in de witte schakelaar boven op het olie filter
deze vervangen niks meer aan de hand

zat ook geen vast patroon in
zo deed die het elke dag vaak
zo deed die het 3 maand niet
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #11  
Old 11-06-2008, 16:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Wil je de zender testen
Dan moet je de gele draad op de witte zender zetten
Als je dan het contact aan zet gaat het lampje niet branden,start je de motor dan gaat het wel branden[als de zender goed is]
Andersom kan ook
Reply With Quote
  #12  
Old 15-06-2008, 20:27
divided divided is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 129
Default

Quote:
Originally Posted by jw0488
ik deel dit probleem met je.
ik ga mijn oliepomp vervangen.
motor tikkert als de olie onder de 55 graden is en af en toe deze sensor die me weer in de kroonluchter doet hangen als ik lekker in gedachten ben..
verder heeft mijn blok 220d km gelopen dus zou hij best versleten kunnen zijn...
bij de vw dealer zeiden ze dat mijn motor prima was, dat het een kwaal was met een tellerinstrument die krom zou trekken oid..


dat vraagt om een foto reportage :P
voordat ik dat doe ga ik eerst het intrumenten paneel nog vervangen.
op de gok dat het electonisch is.


Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Wil je de zender testen
Dan moet je de gele draad op de witte zender zetten
Als je dan het contact aan zet gaat het lampje niet branden,start je de motor dan gaat het wel branden[als de zender goed is]
Andersom kan ook


ja als je het contact van de witte schakelaar los haalt en de motor start / iets gas geeft begint het lampje te zoemen idd

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
dit probleem heb ik ook gehad met mijn 91er kr
probleem zat hem bij mij in de witte schakelaar boven op het olie filter
deze vervangen niks meer aan de hand

zat ook geen vast patroon in
zo deed die het elke dag vaak
zo deed die het 3 maand niet



Beide schakelaars + oliefilter zijn vervangen.
Reply With Quote
  #13  
Old 16-06-2008, 15:51
divided divided is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 129
Default

Lol @ garage.

Me pa belt een garage in Utrecht om te vragen ivm met mijn golf
(oliedruk lampje knippert, genoeg druk, genoeg olie, nieuwe schakelaar, nieuw filter)

zegt die vent (goede vent btw wij komen daar al langer)

hij zegt we kunnen of hem uit elkaar trekken en alle elektrische onderdelen vervangen wat veel geld kost of je kan er gewoon mee blijven rijden.
Hij zei ook van ik heb al veel van die golfjes gezien zo.,
hij noemte het ook nog een kinderziekte van de golfjes uit 87


Ik ga toch me teller unit voor de zekerheid maar vervangen wil er toch een met toerenteller


Hoe staan jullie tegenover het commentaar van deze garage man ?

Last edited by divided : 16-06-2008 at 16:50.
Reply With Quote
  #14  
Old 25-06-2008, 21:59
divided divided is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 129
Default

ik heb nu een tijdje door gereden ook met piepen zonder problemen.
ik gooi het op een electrische storing.
Reply With Quote
  #15  
Old 25-06-2008, 22:07
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Ik had het ook. Ik heb de sensoren vervangen. Probleem weg.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #16  
Old 26-06-2008, 19:26
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Als je de oliedruk met een meter hebt gecontroleert en die is goed zit het wsl in de tellerbak
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum