![]() |
|
||||
|
||||
![]() Aangezien ik hier geregeld op het forum zit zal ik ook hier maar een topic aanmaken.
Enkele mensen kennen me wellicht van mn vorige projectauto's, een Seat Ibiza GTI en later een Jetta MK1 coupe die nu 2 eigenaren verder nog altijd op dit forum bekend is. Dat was een klein project in 2007 om een Worthersee-waardige auto te bouwen en daarna weer te verkopen. Ook voor de Worthersee 2008 stond zo iets weer op de planning. Samen met STN1 eens nagedacht om samen 1 auto op te bouwen voor W'see 2008, echter konden we niet vinden wat we zochten. Daarom besloten allebei een zelfde auto als basis te kopen. De keuze voor een Golf 2 werd gemaakt, ikzelf wilde er perse 1 in deze kleur en moest een 5-deurs worden omdat je die minder ziet. Als aanvulling daarop ging STN1 op zoek naar een 3-deurs in deze kleur. ![]() ![]() ![]() Beide zijn een 1.6 automaat, uit '84 en '86. Mijn '86-er 5-deurs heeft het volgende op de planning staan: platleggen Interieur vervangen voor bruine stoelen, vloer, dash en panelen ( al in bezit ) wielen ( foto's pas als deze klaar zijn, wordt denk ik uniek voor een G2 ) schades bijwerken en laten spuiten deur links achter vervangen ivm deuk, nieuwe deur in kleur al aanwezig Nieuwe smalle bumpers En te veel kleine veranderingen om op te noemen. De auto's hebben we in december 2007 gekocht, en zal de updates tot nu toe hieronder posten om het een beetje overzichtelijk te houden. |
|
|||
|
|||
![]() Leuke basis, ben benieuwd...
Als het net zo mooi word als de Jetta komt het zeker goed ! |
|
||||
|
||||
![]() Eerst het interieur vervangen door een bruin interieur.
In totaal bij ca. 5 verkopers onderdelen bij elkaar verzameld, om tot een geheel bruin interieur te komen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Vervolgens wat kleine dingen gedaan.
Uiteindelijk doel is een US-look. ' Ruit ' rechts achter vervangen: ![]() ![]() Logo's vervangen voor Rabbit logo's: ![]() ![]() US-Achterlichten en sidemarkers gekocht: ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Stootstrips aan de zijkanten verwijderd, bij elkaar 8 uur werk voordat alle lijmresten er af waren, pfff.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Met als resultaat van oud: ![]() Naar nieuw: ![]() Vervolgens wat chroom en een schroefset gekocht: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heel erg leuk project! 5-deurs golfjes zijn toch nét ff leuker, en zeker in deze kleur
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wielen gepast, het model blijft nog even een verrassing.
Aanstaand weekend kan ik ze ophalen en dan is de ET waarde wat aangepast en zijn de adapters klaar. Ze gaan dan gelijk door naar een vriend die ze gaat polijsten en over een week of 3-4 zullen ze klaar zijn en gaan de banden er op. Passen en meten om tot een juiste ET te komen: ![]() Net als de aangepaste en bewerkte Mercedeswielen op de Jetta vorig jaar, ben ik er ook dit jaar redelijk zeker van ' one of a kind ' wielen te hebben waarmee ik de enige zal zijn in Oostenrijk. Vervolgens de auto naar de spuiter gebracht om: - een deuk in de dorpel te herstellen - de wielkastranden achter te herspuiten, hadden krassen en daardoor wat roest. - een kofferkleplatje zonder slot mee te spuiten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooi werk, ziet er goed uit! En je vorige wielen vond ik ook erg goed gedaan inderdaad
![]()
|
|||
|
|||
![]() Ziet er goed uit !!
|
||||
|
||||
![]() Vervolgens technisch wat aangepakt en de ontsteking, rotor, distributieriem, spanrol, vsnaar, dynamo, kleppendekselpakking, bougies, olie+filter, brandstoffilter, brandstofslangen, vacuumslangen enz. vervangen.
![]() Binnenkort worden de startmotor, remblokken, remvloeistof en vacuumvervroeging vd ontsteking nog vervangen. Dan is de auto technisch weer als nieuw en kan ik met een gerust hart naar Oostenrijk en de auto daarna met goed gevoel verkopen. Optisch ook al een deel opgeknapt, nog niet klaar: ![]() ![]() ![]() ![]() Even een inhaalslag gemaakt op gebied van onderhoud dus ![]() Last edited by kiwi-gti : 21-02-2008 at 21:05. |
|
||||
|
||||
![]() En de laatste foto updates tot nu toe:
Kofferklep latje en het Rabbit logo achter gevonden ( zelfde als STN1, was lastig te vinden voor MK2 origineel VW terwijl deze nooit als ' Rabbit ' geleverd is ). ![]() En wat chroomwerk gemonteerd: ![]() ![]() Morgen een vrije dag, dan hopelijk 2 nieuwe bumpers met chromen biesjes monteren en nog wat klein werk. En dit weekend aan het polijsten vd wielen beginnen. Het begint al bijna weer op een auto te lijken... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nice, ziet er strak uit
![]()
|
||||
|
||||
![]() Netjes! Ik was ook een tijdje op zoek naar deze kleur, tis alleen bij mij een iets bruinere geworden...
![]() Ik zag dat je de CL logo's vervangen hebt voor rabbit's. Heeft je maat dat ook gedaan en zaten daar misschien "c" logo's in? Die zoek ik nl nog in de oude "schriftung". En nu ik verder kijk... je oude grijze bestuurdersstoel, zwarte asbak en dashboarkastje, evt te koop? Grz Niels
Mijn garage: Last edited by CustomBug : 21-02-2008 at 21:36. |
|
|||
|
|||
![]() Ziet er leuk uit , blijft cool zo`n mk2 in retro look.
heb je toevallig het bruine interieur in heerhugowaard gekocht? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, wel in Belgie, Duitsland en Amerika ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ok, toevallig verkochten wij laats een kompleet buirn interieur uit een 5drs incl. dashboard.
Vandaar mijn vraag. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
das in Oostenrijk weer minder origineel. Rabbit mk2,3,4 waren oostenrijkse modellen.
|
||||
|
||||
![]() Heey even een vraagje is dat een tec tuning verlagingsschroefsetje?
staat hij zo bij jou op de laagste stand? of kan het nog lager?? ik wil namenlijk ook die set kopen maar moet weten hoelaag hij kan en of het goed stug is . gr ronnie kun je me misschien even pm`en??
|
||||
|
||||
![]() vet heur!!
![]() ben benieuwt wat het gaat worden als ze klaar zijn ![]()
|
|||
|
|||
![]() goed bezig mooi golfje word t,houd ons op de hoogte
|