![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb gisteren de vmaxx schroefset gekregen.
Op de voorste poten zit op de schroefset een deksel op de hulpveer daarboven een moer (zie afbeelding, foto geleend van custom bug!). http://i6.photobucket.com/albums/y2.../div2008063.jpg Deze moer moet eraf en direct op de deksel plaats je het veerpootlager welke weer vastgezet wordt door de speciale moer, toch??? Ik heb dat op deze manier gedaan maar merk dat het veerpootlager ietsje loszit! IS dit normaal of moet deze knalvast zitten zodat er geen speling meer opzit? BVD,
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#2
|
|||
|
|||
![]() als je hem vast gedraait hebt zit er nog iets speling op het lager zelf als het goed is ??
gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Is dat een vraag of antwoord?
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de speciale moer vastgedraaid.
Maar de schroefset nog niet gemonteerd onder de Jetta.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Niemand?
Zou graag om 17.00 willen beginnen met montage schroefset!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#6
|
||||
|
||||
![]() als je je lager hebt gemonteerd; 'speciale' moer helemaal vast, moet het ronde rubber ding rond kunnen draaien (dat is het lager effect) heeft wel een klein beetje speling.. maar niet in de lengte! (omhoog/omlaag)
Bij mij (ook V-maxx) zat de 'speciale' moer goed vast bij de voormontage, maar bij het plaatsen (omlaagdraaien veren) draaide ik de as weer een beetje los uit de 'speciale' moer.. Ik heb toen een schroevendraaiert in het inkepinkje vd 'speciale' moer gezet en in mn wielkas aan de veer gedraaid, zodat alles weer een beetje aantrok. Bij het verder naar beneden draaien de veer vastgezet zodat deze niet kon draaien. Eenmaal op laagte de bovenste 'normale' borgmoer weer verder vastgedraaid en op moment gezet. Hopelijk hebje er wat aan ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de uitleg.
Ik heb nog net ff gecontroleerd maar merk dat ik ongeveer 1 a 2 mm speling naar boven en onder heb. Ik kan het toplager een klein beetje kantelen. Ik heb het op beide schroefpoten!
__________________
MK 1 gti 83 (project) Last edited by dekilo : 25-06-2008 at 20:39. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Weer ff onder de aandacht brengen..
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#9
|
||||
|
||||
![]() als je zoveel speling hebt, kun je dan niet beter ff 2 nieuw toplagers halen?
zover ik weet zijn die los te koop. als je ze er toch al onderuit had, is het een kleine moeite en anders moeten ze er misschien over een paar weken weer onderuit om die lagers te vervangen als je echt rot zijn.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ja dat zou kunnen.
Ik vroeg me gewoon af of dat zo hoorde of niet.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#11
|
||||
|
||||
![]() net als ben lukkie al zei, hij mag geen axiale speling hebben (omhoog en omlaag)
laat je foto's zien als het af is?
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#12
|
||||
|
||||
![]() Tuurlijk laat ik foto's zien.
je kan hem ook in het echie zien Zondag!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |