Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-05-2008, 21:28
robertorodrigue robertorodrigue is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 63
Unhappy Kortsluiting - smeltende zekering Polo 2f

mijn achteruitrij licht en claxon werkten niet meer. nu heb ik de motorkap eens opengegooid en de zekeringkast eens onder handen genomen.

wat blijkt? de zekering springt steeds. op deze zekering zit : claxon , achteruitrijlicht en "stationaire afslagklep" .
ik ontkoppelde de 3, en wat kregen we nu ?
nog steeds een zekering die sprong.
nu blijkt dat er ergens een kortsluiting zit in het kabelwerk...

zou dit veel geld kosten om te laten repareren?
want hiervoor moet waarschijnlijk de hele electriciteit uit de wagen ??

Last edited by robertorodrigue : 14-05-2008 at 15:47.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-05-2008, 21:32
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat word alle draden doormeten op weerstand.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-05-2008, 21:38
robertorodrigue robertorodrigue is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 63
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Dat word alle draden doormeten op weerstand.



dit kan je toch moeilijk zelf?
ik dacht hem binnen te steken bij VW zelf.
Reply With Quote
  #4  
Old 13-05-2008, 22:34
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

je hoeft toch niet alles na te meten. alleen de circuits controleren die onder deze zekering vallen.

laatste tijd nog aan 1 van deze circuit gesleuteld? zoja, misschien een draad niet goed vastgezet en maakt die sluiting.

grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #5  
Old 14-05-2008, 10:30
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Quote:
Originally Posted by robertorodrigue
pfff... ik zie het niet meer zitten! mss verkoop ik de polo wel...


Dat zijn de ware liefhebbers
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #6  
Old 14-05-2008, 11:08
robertorodrigue robertorodrigue is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 63
Default

jah , ik heb de auto net , en kheb er al redlijk wa kosten aan gehad...
nu dit nog...
wie weet hoeveel gaat dit me kosten??

weet iemand een firma gespecialiseerd in auto-elektriciteit??
Reply With Quote
  #7  
Old 14-05-2008, 11:24
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Als je erzelf niet uitkomt, gewoon naar een universeel garagebedrijf stappen, en vragen of ze er naar willen kijken. Niet alles is oplosbaar via het internet, en kostplaatjes opgeven al helemaal niet.
Reply With Quote
  #8  
Old 14-05-2008, 12:43
--daniel--'s Avatar
--daniel-- --daniel-- is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 166
Default

Je moet de bedrading die vanuit de auto de kofferklep inloopt eens controleren. Door de klep die steeds open en dicht gaat beschadigen deze draden vaak.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-05-2008, 13:38
robertorodrigue robertorodrigue is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 63
Default

welke bedoel je juist??
Reply With Quote
  #10  
Old 14-05-2008, 14:23
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Hey hallo Robertorodrigue dinges:

1) Een topic titel kiezen die de lading dekt is niet alleen nu, maar ook als referentie wel zo prettig
2) Onlangs gewijzigde zaken (al is het maar een ingebouwde radio, een ander stuurtje of wat dan ook) zullen zeer waarschijnlijk hebben gezorgd voor het niet meer functioneren van het een of ander. Deed het probleem zich reeds voor bij aankoop, of is het plots ontstaan? Hoe kom je tot de conclusie dat er ergens in het kabelwerk kortsluiting ontstaat? Heb je hulp van iemand gehad, of verzin je zelf dat de hele elektriciteit uit de wagen moet? (Ik neem aan dat je de complete kabelboom bedoelt, en niet de accu )
3) Hoe ben je achter de functies van de gesmolten zekering gekomen? Heb je een boekje d'r bij ofzo? Of viel het je toevallig op dat de achteruirijlamp het niet (meer) doet. Aan de versnellingsbak zit een schakelaar: als daar 't draadje los hangt, en de koets raakt, vliegt de zekering d'r ook uit.



Ochja: de tip van --daniel-- doelt op de bedrading naar de achterklep (kofferklep) maar waarschijnlijk heb jij daar niets aan omdat je enkel de ruitenwisser, kentekenplaatverlichting en achterruitverwarming in de achterklep hebt zitten. Achteruitrijlamp zit niet via de klep aangesloten.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #11  
Old 14-05-2008, 15:46
robertorodrigue robertorodrigue is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 63
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Hey hallo Robertorodrigue dinges:

1) Een topic titel kiezen die de lading dekt is niet alleen nu, maar ook als referentie wel zo prettig
2) Onlangs gewijzigde zaken (al is het maar een ingebouwde radio, een ander stuurtje of wat dan ook) zullen zeer waarschijnlijk hebben gezorgd voor het niet meer functioneren van het een of ander. Deed het probleem zich reeds voor bij aankoop, of is het plots ontstaan? Hoe kom je tot de conclusie dat er ergens in het kabelwerk kortsluiting ontstaat? Heb je hulp van iemand gehad, of verzin je zelf dat de hele elektriciteit uit de wagen moet? (Ik neem aan dat je de complete kabelboom bedoelt, en niet de accu )
3) Hoe ben je achter de functies van de gesmolten zekering gekomen? Heb je een boekje d'r bij ofzo? Of viel het je toevallig op dat de achteruirijlamp het niet (meer) doet. Aan de versnellingsbak zit een schakelaar: als daar 't draadje los hangt, en de koets raakt, vliegt de zekering d'r ook uit.



Ochja: de tip van --daniel-- doelt op de bedrading naar de achterklep (kofferklep) maar waarschijnlijk heb jij daar niets aan omdat je enkel de ruitenwisser, kentekenplaatverlichting en achterruitverwarming in de achterklep hebt zitten. Achteruitrijlamp zit niet via de klep aangesloten.



een maat van mij is alles komen opmeten gisteren. de wagen moet nog geschouwd worden voor verkoop, dus dit was al van voor ik hem in bezit had.we hebben de claxon , en het achteruitrijlicht rechtstreeks op de accu aangesloten, en deze werken perfect, dus daaruit leid ik af dat het uit de bedrading komt. een nieuw stuur of radio heb ik niet (nog steeds origineel)
kan iemand me dan soms zeggen waar ik het best ga voor de bekabeling laten na te kijken? want ik belde naar volkswagen , en die zeiden me dat de wagen tot 2 dagen kon binnenstaan hiervoor :s

Alvast bedankt voor de uitleg sjampoo!!
Reply With Quote
  #12  
Old 14-05-2008, 15:48
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
de wagen moet nog geschouwd worden voor verkoop


Terug naar de vorige eigenaar dus, en het hem laten oplossen!

schouwing is er toch voor om de koper te beschermen met dit soort problemen te worden opgezadeld?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #13  
Old 14-05-2008, 15:51
robertorodrigue robertorodrigue is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 63
Default

de wagen is van familie. ze hadden me op voorhand gezegd datk hem zelf moest in orde zetten
Reply With Quote
  #14  
Old 14-05-2008, 17:10
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

En heb je daar ook na betaald of heb je hem zelfs gekregen. Ik hoop van wel, anders licht je eigen familie je zelfs op...

Maar met een weerstandsmeter en hulp van nog een paar handen moet je het allemaal wel zelf kunnen nagaan.
Reply With Quote
  #15  
Old 14-05-2008, 17:15
robertorodrigue robertorodrigue is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 63
Default

heb de wagen uiteraard gekregen , heb al een nieuwe benzinetank moeten steken ook
maar tprobleem is dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen meten. kheb alles afgekoppelt en dan nog smelt de zekering...
moet ik dan de draden die aan de zekeringskast zijn aangesloten stuk per stuk meten ???
Reply With Quote
  #16  
Old 14-05-2008, 20:38
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

vertrekken aan de zekeringskast en dan naar de schakelaar van de desbetreffende verbuiker meten... zit het probleem niet in dit stuk... meten van aan de schakelaar naar de verbruiker en zo verdergaan tot je een probleem gevonden hebt.

vind het vrij logisch dat ze in de garage zeggen dat ze voor zo'n probleem je wagen 2 dagen nodig hebben, elektrische problemen is het moeilijkste om te zoeken in een voertuig
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #17  
Old 14-05-2008, 22:49
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Niet het moeilijkste, ze vinden het, het minst leuke om te doen en daardoor duurt het in 95% van de gevallen zo vreselijk lang.

Een automonteur heeft voor het vak gekozen vanwege de techniek. Ik zelf als HTS Autotechnieker kan ook niet echt blij worden van auto elektronica (had ik wel de HBO elektrotechniek gekozen) maar de auto's zitten er stampensvol mee dus het is niet anders.
Reply With Quote
  #18  
Old 15-05-2008, 09:33
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

En 't is altijd het laatste draadje dat je controleerd dat de kortsluiting veroorzaakt

( denk daar maar eens over na ).

Leuk trouwens: Ik kom al een verkoop advertentie van je tegen.

Ik neem aan dat je de storing opgelost hebt, want je vermeld in de advertentie niets over de elektrische storing.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum