![]() |
|
|||
|
|||
![]() hoi , heb met me cabby laatste tijd dat hij verschrikkelijk stottert als ik bijv , een berg op rijd . dan begint hij vanaf de 70 te stotteren als je al een tijdje aan het klimmen bent , maar trap je de koppeling in heeft hij geen moeite om toeren te maken , dan houdt hij dus niet in .
maar laat je hem los dan begint het weer . en soms gebeurt het op de snelweg ook . als je lang hetzelfde toerental blijft aanhouden , en dan ook weer rond de 100 a 120 en ga je dan terug naar de 80 dan stopt het weer eventjes ? iig heel irritant en het is net af en toe of je motor het begeeft ?? inhouden stotteren . gaat om een DX cabby waar voor dat ik hem kocht een EX is in gezet , mischien heeft het daar mee te maken ?? dx is mechanische injectie en EX carb ? , me pierburg word vervangen door een weber ivm stationair blijft hangen etc . choke probs . heeft dat stotteren hier ook mee te maken ? hoop dat jullie wat weten , thnx
|
||||
|
||||
![]() Ik zou de ontsteking ook maar even controleren. Zou er goed mee te maken kunnen hebben. Goede manier is, de motor laten lopen en dan met een plantenspuit de bougiekabels en verdeler beetje nat spuiten. Als hij dan nog minder gaat lopen of ergens vonken, dan is er iets aan vervanging toe. (heeft hij contactpuntjes??)
|
|
|||
|
|||
![]() Benzine toevoer wel goed
Vuil in de tank of filter |
|
|||
|
|||
![]() filter was vernieuwd , maar mischien de toevoer ,... zit er verschil in de opvoer van de benzine tussen DX en EX ? , mischien dat ze met het ombouwen daarmee geen rekening hebben gehouden ??,
maar wat ik dan raar vind , als hij stottert en trap de koppeling in , en geef dot met gas , dat hij niet inhoud .. ( omdat hij dan geen weerstand heeft?? ) weet niet waar dat vandaan komt . dat is het probleem ![]() koude motor heeft hij er nooit last van , tis puur alleen op de berg omhoog ,naar Veenendaal vanaf Elst , zon helling . of op de snelweg , met ja , wind tegen ofzo ? zijn momenten dat hij er geen last van heeft, en dan weer wel ,
|
|||
|
|||
![]() Een DX[GTI] heeft een electrice pomp
En een EX met carburateur een membraampomp |