![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik wil mijn pookstang een cm of 3 inkorten. Heb al wat zitten zoeken hier en het gemakkelijkste lijkt om de stang van bovenaf af te zagen met een ijzerzaagje.
Er blijft een normale pookknop op, dus er moet weer draad op de stang gesneden worden. Kan iemand me de draad en de spoed hiervan vertellen, dan kan ik een draadsnijset bestellen. Thanks! Arne |
|
||||
|
||||
![]() Even meten met de schuifmaat, dan weet je het zo
![]() Maar inderdaad dat word zagen. Of je uitlaat, daarna het hitte schild en daarna het pookbakje demonteren. Met een beetje geluk moet je dan ook nog je schakelstangen opnieuw afstellen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ruben, bedankt.
Schakelmechanisme moet ik ook nog een keer reviseren, maar dat doe ik wel meteen met het vervangen van mn uitlaat. Dus dan haal ik m wel van onderen los. Ik had de How To van Martinus al gevonden ![]() Hoe meet ik de spoed, of kan ik ervan uitgaan dat dit standaard is? Last edited by Arne : 15-04-2008 at 12:54. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het lang geleden ook al eens gedaan, inderdaad gewoon ijzerzaag erin en nieuwe draad tappen. Geen idee welke maat het was...
spoed meten: met een schuifmaat de afstand meten van twee opeenvolgende 'randen' of 'dalen', of van een stuk of vijf gedeeld door een stuk of vijf ![]()
|
||||
|
||||
![]() Mensen blijven mij verbazen?
Draad tappen is toch helemaal niet nodig? Kun je echt geen andere manier bedenken om je pookknop erop te krijgen? En inkorten met een ijzerzaag? Slijptol is veel sneller! [neeh, je moet gewoon opletten dat je geen gaten in je interieur brand, als je een beetje je best doet is dat geen probleem, voordat er iemand weer gaat klagen]
|
||||
|
||||
![]() Waarom inkorten?
|
|
||||
|
||||
![]() minstens 10pk.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een originele pookknop zit nu eenmaal vast met draad. Ik hou ervan om NETJES te werken, dus lijmen of een imitatie doodshoofdpookknop oid die je met inbusjes vast zet zie ik niet zitten. Blijf ik me ook over verbazen trouwens, zulke mensen. En natuurlijk is een slijptol sneller, je geeft zelf alleen al aan wat het probleem is. Een stukje roodgloeiend metaal op je middenconsole/tapijt/recaro's en er zit meteen een gat in, daar ben ik iets te zuinig voor op mn auto..... Last edited by Arne : 15-04-2008 at 15:47. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ziet er gewoon net wat beter uit, en er komt een votex console in de auto waardoor de pook een beetje in de weg komt voor de radio. |
|
|||
|
|||
![]() en die 10pk waar haal je die ineens vandaan, het ligtermaken van je auto? geloof dat, dat alleen scheelt in wegenbelasting :P
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Offtopic: Met een kortere pook kun je sneller schakelen, je had bevind zich immers dichterbij de versnellingsbak. Doordat je sneller kunt schakelen gaat er minder vermogen verloren. Als je 1 uur lang rijdt heb je bijvoorbeeld 5pk winst. Maar als je langer rijdt (en dus meer schakelt
![]() ![]() Sorry, kon het niet laten. Maargoed, spoed meten moet nu wel lukken toch, afstand tussen de draad. Zal wel 1,5mm wezen (gokje) maar ben er niet zeker van. M12 kan het ook nog wel eens zijn. Maar meten = weten. Even hier vermelden voor de searchfunctie ![]() |
|
||||
|
||||
![]() haal anders een M12 moer bij de bouwmarkt. Past deze, dan is het M12x1,5.
En ik zou inderdaad gaan beunen met een slijptol en daarna de pookknop er op maken met PUR schuim. Topidee!
|
|||
|
|||
![]() Quote:
meet met een schuifmaat de afstand tussen een aantal onwentelingen, afstand/aantal omwentelingen = spoed ![]() ik dacht trouwens dat het een standaard draad was... mvg db |
|
||||
|
||||
![]() stuk je er tussen weg zagen
busje erover heen even vast pikken heb je de orginele schroefdraad :P |
|
||||
|
||||
![]() Ducktape? Duuh?
![]() |