![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik heb startproblemen met de golf, en mijn monteur snapt er ook al niks meer van, hij heeft er voor de 3de keer naar gekeken vandaag.
dit is er allemaal al vervangen - koude start - ontsteking - bougies - verdelerkap ik heb alleen problemen als hij koud is, als hij warm is, en ik kom een half uur later terug start hij wel normaal. ook is het als hij koud is net alsof hij verzuipt weet iemand nog iets om het te repareren? gr. Dennis |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
IK weet niet of je al wat gevonden hebt qua oorzaak? Zo ja dan hoor ik graag wat het was want ik heb denk ik 't zelfde probleem plotseling ![]() Begin v/d week was er nog niets aan de hand (ook niet met die vorst) en nu sinds eergisteren (na een lange rit en toen helemaal afgekoeld) loopt hij plotseling niet meer stationair bij koude start. Rij ik echter een meter of 30 dan loopt ie al weer als vanouds stationair en ik kan niet vinden wat er mis zou kunnen zijn. Na die paar meter is dat ding nog echt niet warm volgens mij maar dan loopt en start hij dus verder weer als normaal, gewoon mooi strak in de toeren (850 tot 900rpm), kan ik starten zonder gas te geven etc. etc. het is puur met een koude start dat hij bij het loslaten van het gas volledig stil valt. Ik start uiteraard net als anders, gas even vol, starten en dan gas los en normaal werkt dat perfect maar ja... ![]() Het gaat hier overigens om een 16V KR 1.8 GTI blok ('88) met nieuwe ontsteking, nieuwe bougies, gereviseerde dynamo etc. etc. Iemand een idee waar ik het zou kunnen probleem in zou kunnen zoeken? Alvast bedankt voor tips. Joop.
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily Last edited by J_Fix : 21-02-2008 at 16:14. Reason: even 16V toegevoegd |
#3
|
||||
|
||||
![]() er zitten diverse sensoren op die je koudstart aan sturen , zoals wat 9 v/d10 keer de veroorzaker is de blauwe koelvloeistof sensor op de kop/thermostaathuis
__________________
Oldskool MK1 >http://www.volksforum.com/forum/sho...1942#post941942 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() Heb 't net even direkt getest, motor was koud dus starten oke maar ging bij geen gas geven direkt weer uit (het genoemde probleem). Toen even de stekker v/d koudestart verstuiver er af gehaald en voila, dan start hij gewoon op. Eerst even in extreem laag toerental (wist niet eens dat hij zo laag zou blijven lopen ![]() Idem voor de thermoswitch die er aan gekoppeld zit, zelfde resultaat uiteraard. Nu net na het testen dus even gezocht op dat ding op 't forum en kwam toen op deze thread uit en zal dus bij mij ook wel de koudestart verstuiver zijn OF(?) die thermo switch die er aan gekoppeld is. Nu dus nog iemand een idee hoe ik er achter kom welke van die twee het is? Maakt dus niet uit welke van de twee ik afkoppel, zodra 1 van de 2 er af is loopt hij koud goed maar zitten beiden er op dan dus dat probleem van af slaan. Alvast bedankt, Joop.
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik zou op de blauwe gokken......
__________________
Oldskool MK1 >http://www.volksforum.com/forum/sho...1942#post941942 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zat ik zelf inderdaad ook aan te denken. Maar wellicht is er iets waarmee ze (of 1 van de 2) te controleren is? Iemand ook een indicatie van wat zo'n nieuwe koudestart verstuiver kost?
__________________
Blau macht glücklich!! ![]() ![]() '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |