![]() |
|
||||
|
||||
![]() Na afgelopen vrijdag ca. 2 uur bij Hannover in de file te hebben gestaan, alles stond stil:
was ik eindelijk om 1.30u(!) in de nacht van vrijdag op zaterdag in Wolfsburg gearriveerd op het terrein (Allerpark) waar voor de 9e keer het "Original Golf 1 Treffen" georganiseerd door de Golf 1 IG werd gehouden. Na nog een paar uurtjes in de auto te hebben gepit, heb ik de volgende reeks foto´s in de loop van zaterdag en zondag gemaakt. 3 Marsrode ![]() De auto´s van Wouter en co. (mooi dat jullie er waren ![]() Mensen uit Polen en Zweden waren er ook Mijn oude auto (witte Pigo) naast mijn "nieuwe" Niet geheel originele Artz "Speedster" (maar waar praten we over in zo´n geval?) Zu verkaufen Kofferbakgolfje´s waren er ook genoeg Niet "Typ Eins" maar "Typ Siebzehn"! Een bijzondere Pigo, speciaal door de firma Oettinger geprepareerd d.m.v. een 1800cc blok met een door hun ontwikkelde 16V kop, en door dezelfde firma in 1983 in Duitsland nieuw verkocht Meer foto´s van de 9e editie van dit Golf 1 treffen te WOB volgen!
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 16-07-2007 at 21:56. |
|
||||
|
||||
![]() Hoeveel pics heb je nog?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik schat nog zo´n 100 stuks
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wacht ff dan, dan vraag ik Jaap of een van mijn mede collega's om een map aan te maken. Hoe heet de meeting officieel? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
"Original Golf 1 Treffen"
|
||||
|
||||
![]() http://www.volksforum.com/albums/br...p?c=105&userid=
Hier kan de rest worden geupload, ik verplaats de andere zo veel mogelijk. Met dank aan Christiaan. |
|
||||
|
||||
![]() Gave foto`s!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt ![]() Quote:
Thank´s!
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit daar in WOB
![]() Volgend jaar misschien... |
|
|||
|
|||
![]() Type 17 jammer dat ik je niet gesproken heb! zag je auto wel staan en die was erg netjes!
Mooie foto'tjes gemaakt en vooral van mijn eigen golfie natuurlijk:P Volgend jaar ben ik er weer zeker bij ![]() Last edited by Wouter : 16-07-2007 at 20:34. |
|
|||
|
|||
![]() Ja en mijn fotoi's komen er ook aan!
heb er zo een 200 geschoten maar die ga ik niet allemaaaaal posten ![]() Ben trouwens supertrots op mn Golfje want ik kreeg de 1e prijs voor "Schonster Golf mit Plastik-stoss stangen' (oftewel plastic bumpers) Daarover meer in het verdere meeting verslag! Groeten, Dennis |
|
||||
|
||||
![]() Hier nog enkele pics.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit was de UBER PIRELLI: juli 1983, 1e lak, 105.000 km, ongerestaureerd!!! gewoon nieuw nog ![]() ![]() |
|
|||||||
|
|||||||
![]() Quote:
Dat zeg ik, gamma! ![]() Quote:
Zeker doen, en als volgend jaar niet, dan een ander jaar. Quote:
Ja, dat is wel jammer, maar ik was ook niet altijd op het terrein, ik was zaterdag en zondag ook gaan zwemmen in het zwembad achter het Allerpark, mooi zwembad! Verder was ik druk bezig met foto´s "schieten" Quote:
Bedankt, die van jou mag er ook wezen! Quote:
tuurlijk! Quote:
perfect! ![]() @Sjoes85: ben benieuwd naar jou foto´s! @supersprint: mooie foto´s die je daar hebt gemaakt! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Weiter im Text:
zoals ik eerder al zei, ook kofferbakgolfje´s waren ook goed vertegenwoordigd: smoor ze in de pan Een écht vroege `70er jaren GTI? Nee fake, deze auto is oorspronkelijk een 1500cc van begin jaren`80 (maar echte waren er ook, daar zet ik ook nog foto´s hier van neer). "Rijschoolauto" Coupegolfje´s apart stuurtje, zo´n Scirocco TS stuur, aparter iig dan het "Spucknapfstuur" Ratje´s zijn ook welkom! Dat was het voor vandaag, meer foto´s volgen later deze week, proost! ![]()
|
||||
|
||||
![]() wow, heerlijk daar zo te zijn!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Toevallig iemand gezien of enig idee welke maat banden hierom zitten ?? 185/45 misschien ???
|
||||
|
||||
![]() zo'n pigo oettinger heeft hier ook 4jaar in de garage gestaan( heb je het blok nr ook genoteerd? daaraan kan je het zien nl)
|
||||
|
||||
![]() "Een bijzondere Pigo, speciaal door de firma Oettinger geprepareerd d.m.v. een 1800cc blok met een door hun ontwikkelde 16V kop, en door dezelfde firma in 1983 in Duitsland nieuw verkocht"
hmmm dan twijfel ik toch sterk over de echtheid. hij moet in 84 zijn verkocht en onder frans licentie. Heb me er toen behoorlijk in verdiept en lange conversaties met oa Laurents van passion for golf.fr mee gehad
|
|||
|
|||
![]() Zo en nu mijn aandeel in deze thread
![]() Donderdag 12 juli afgereist naar WOB, 470 km lengte afgelegd in ongeveer 6 uurtjes (incl paar korte stops). De cruisesnelheid lag rond de 110, waardoor het verbruik zelfs 1 op 17,6 was!! Dergelijke zuinigheid heb ik nog nooit gehaald met een auto, ik denk ook niet dat veel (moderne) benzine auto's mijn Golfje dit nadoen ![]() Tijdens de reis werd ik de hele tijd opgehouden door deze slome bak, daarom zijn we ook zo lang onderweg geweest. Bij een tankstation wist ik hem gelukkig van me af te schudden (hij stond veel langer bij de pomp.. ![]() ![]() Daarna even een boterhammetje gegeten om uit te rusten.. ![]() Dit is bij aankomst in het pension: ![]() Hier enkele foto's van wolfsburg / Autostadt / Zeitmuseum: op deze foto is de energiecentrale van VW te zien, die tevens Wolfsburg voorziet van energie. Een joekel van een centrale! ![]() ongeveer 9 op de 10 auto;s in Wolfsburg zijn VW's. Daarvan is ongeveer 10% een Golf V GTI. Werkelijk op iedere hoek van de straat zie je ze staan..Ik vond het echter niet de moeite waard daar een foto van te maken ![]() Hier n blik in autostadt: ![]() Mooie oude T1 bus: ![]() 78'er GTI ![]() Pirelli GTI (met inmiddels 85 hele kilometers op de teller..) ![]() Mn vader heeft vroeger in dergelijke auto rondgetoerd door half Europa, waren geweldige auto's waarin je met gemak met 2 personen kon slapen. ![]() een 83'er GTI stond een verdiepinkje lager geparkeerd (tussen allerlei dure auto's ![]() ![]() nog even de energiecentrale, van iets minder veraf gezien: ![]() Rechtsonder zie je mn vader staan (als je goed kijkt). Kijk nu eens naar de centrale en probeer je dan een voorstelling te maken van de grootte ervan....GROOT!! ![]() Na lekker in Autostadt gegeten te hebben (en boeken en schaalmodelletjes te hebben gekocht), zijn we even een kijkje gaan nemen op het terrein waar het dat weekend allemaal ging gebeuren. Daar was nog geen hond te bekennen, wij waren de eersten dus! ![]() Op een parkeerplaats aan het treinstation kwam ik per toeval deze Scirocco 1 tegen. Nog helemaal origineel, op die lelijke Golf 2 velgen na ![]() ![]() Vrijdagmorgen zijn we eerst naar het VW museum geweest. Daar stond oa deze 1974'er Golf, waarmee een wereldreis is gemaakt als proef voor de degelijkheid van de Golf. de kofferbak was open, dus heb ik ook wat fotootjes geschoten van het interieur ![]() ![]() mooi swallowtailtje he ![]() ![]() Het befaamde groene interieur waarnaar meing 74'er bezitter naar op zoek is... ![]() ![]() En dan hier de RHEILA Rally Golf (deze auto siert de kaft van een boek waarin praktisch alle reclamefolders van de Golf 1 zijn opgenomen): ![]() Leuke reclame van VW: ![]() Een Golf V was ook in het museum te vinden. Mooi sportief aangeklede auto: ![]() Na het bezoek aan het museum zijn we doorgereden naar VW Classis Parts. m.b.t. de Golf 1 onderdelen: werkelijk een kl*te zaak, ze hebben werkelijk bijna niets voor de Golf 1. Het is al zelfs zo erg dat ze imitatie spoilers op voorraad houden (dezelfde als bij elke automaterialenzaak), daar een VW sticker opplakken met artikelnummer en er dan ook nog eens €50,- voor durven vragen. Daarbij waren de jongens van Classic Parts niet bijzonder behulpzaam toen ik met mijn verlanglijstje aan kwam zetten. Ze zochten wel alles op, maar daarbij werd niet al te veel moeite verricht uit te zoeken of ze het wel echt hadden. Het was al vrij snel 'nee' op het conto. De NL'se handelaar Jeroen Rison heeft veel meer, daar heb ik ook veel zeldzame nieuwe originele onderdelen gekocht. Voor een schappelijke prijs! Vervolgens nog even snel de auto professioneel gepoetst: ![]() Nu gaan we verder met het eigenlijke treffen. Dit zijn foto;s vanaf de vrijdagmiddag/avond. Dit is een marsrode 77'er GTI. Niet echt opgeknapt, op de staalvelgen na (naar wat ik mij kan herinneren). het enige detail aan deze auto dat niet klopt, is de striping op de zijkant. De eigenaar (n Oostenrijker) vertelde mij dat hij dit nog ging aanpassen. Verder was het een prachtige auto om te zien!! ![]() Mijn fris gewassen bakkie (met nieuwe voorbumper ![]() ![]() 2 rode Golfjes: ![]() 5-deurs marsrode GTI van de oprichter van de IG club: ![]() De linker is van degene waar ik mijn auto van heb gekocht. Toen hij deze Pirelli kocht, werd de GX te veel. Daar heb ik toen van geprofiteerd ![]() ![]() op n rijtje: ![]() 'n hele mooie GTI in de zeldzame kleur platina-silber metallic. Bijna had ik er zo één gekocht afgelopen zondag (een '81 er) maar die was zo rot(plaatwerk tenminste, chassis was goed), dat ik het niet aandurfde. Deze was gelukkig niet rot: ![]() Een mooie cabrio met een bijbehorend mooi verhaal. De eigenaar heeft deze auto in 1982 zelf nieuw gekocht. Toen het gezin werd uitgebreid, heeft hij de auto verkocht. ongeveer 7 jaren geleden heeft hij de cabrio teruggekocht en zelf helemaal opgeknapt (totale restauratie, hele cabrio uit elkaar, opnieuw gespoten en dergelijke). ![]() Dit is Rick (alias Supersprint op t forum) met zijn PiGo: ![]() Een prachtige originele Scirocco 1 was ook te bewonderen tijdens het treffen: De eigenaar had ook nog een rode scirocco, en een zelf opgeknapte PiGo in heliosblauw. ![]() PiGo: ![]() Jetta's waren ook redelijk goed vertegenwoordigd dit jaar. Hier een gerestylde Jetta met een lekker fel kleurtje! ![]() ![]() ![]() ![]() op de voorgrond mijn waterkoker, daarachter die van Typ17: ![]() ![]() ![]() Deze 77'er won uiteindelijk de 1e prijs voor mooiste Golf met stalen bumpers en de 1e prijs voor origineelste Golf: ![]() Cabrio met dakje dicht: ![]() Een originele 78'er GTI, niet opgeknapt maar wel in perfecte technische staat: ![]() ![]() ![]() Mooie opgeknapte witte zwitserse GTI: ![]() ![]() Deze GX is door een jonge Pool helemaal zelf opgeknapt (op het spuitwerk na). Echt vakmanschap! ![]() De OETTINGER GTI (van de voorzitter van de IG): ![]() 1e prijs gewonnen in de categorie "Mooiste Golf met plastic bumpers": ![]() " Samen met de cabrio eigenaar op de foto, hij had de 1e prijs in de categorie "mooiste Cabrio" ![]() Zondagmorgen nog gaan kijken naar een 81'er GTI: ![]() Omdat ik zelf geen plaats heb om een auto te stallen en vervolgens geheel te restaureren, moet ik dit project helaas laten. Ik had er wel aan willen beginnen, maar het was veel werk geweest. Jammer, want de auto is 100% origineel, compleet en eerlijk. Bovendien waren er 5 nieuwe velgen bij (gezandstraald, verzinkt en gelakt). Het interieur was in superstaat en de ruilmotor had pas 60.000 km gelopen. De auto moest €1.500 opbrengen. Verkijk je niet op de foto, het plaatwerk was echt heel erg slecht. Overal zat roest, de rechter A-stijl was weggerot en rondom het schuifdak was alles weg aan het roesten. Voor mij niet iets om zomaar aan te beginnen... Inmiddels weer onderweg naar huis: ![]() ![]() ![]() Nog beetje "Stau" gehad: ![]() Enkele Blue motions kwamen we onderweg op een parkeerplaats nog tegen: ![]() En tot zover mijn verslag!! Groeten, Dennis Last edited by Sjoes 85 : 17-07-2007 at 17:40. |
|
|||
|
|||
![]() En nu kijk ik al uit naar de meeting in Assen, in september!
ben er nog nooit geweest, maar heb er al goede verhalen over gehoord. Kan iemand mij vertellen of het slechts één dag duurt of langer? ik wilde er een weekendje Assen van maken (van vrijdag t/m zondag ![]() Groeten, Dennis |