Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-07-2007, 13:57
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default Technische gegevens / tips gevraagd 2liter CU motor

Ik ga binnenkort een 2 liter luchtgekoelde bus opereren (CU blok) die wat compressie mist op 1 cylinder. Vermoeden is kleppen of zuiger probleem (slechte compressie, klepstoters/tuimelaars bewegen wel, rest van cyls loopt goed).

Aangezien ik geen technisch handboek heb voor deze blokken, een paar vragen:
-Zit de boel, net als bij kever blokken, ook gewoon 'koud op elkaar', dus geen koppakking?
-Wat is het aantrekmoment van de kopbouten?
-Nog speciale bewerking van de kop nodig voor montage, of gewoon in elkaar/klaar?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #2  
Old 23-07-2007, 14:20
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

zijn de klepstoters nog goed? Deze zijn hydraulisch bij een CU. Als een klep open blijft staan heb je ook geen compressie..
voor de rest ben ik geen typ IV kenner, maar een haynes boekje van de T2 of T3 kun je wel ergens scoren toch?

Jens
Reply With Quote
  #3  
Old 23-07-2007, 15:15
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ja boekje is vast te vinden, maar ik ga er vanavond al aan beginnen

Nee het is geen klepstoter. Ik heb de betreffende klepdeksel er al afgehaald en alle tuimelaartjes tuimelen netjes als de motor loopt.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 23-07-2007, 15:29
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Je zou eens op www.bus-forum.nl kunnen kijken, daar zit aardig wat kennis over de CU motor gezien deze in de T2b en T3 zit.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-07-2007, 22:09
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

CU zit alleen in de T3, CJ in de T2b en die is redelijk gelijk, alleen heeft CU hydraulische klepstoters en een aantal andere kleine modificaties.
Ik kan je niet helpen stijn, in mijn boeken staan alleen 1600 motoren

Last edited by Marcski : 23-07-2007 at 22:12.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum