![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nu dus een jetta mk1 1500 LX aut. uit '81..
hij loopt alleen nog wat bokkig stationair, hij zou iets hoger moeten lopen is er een mogelijkheid om het stationair toerental af te stellen?? fotootje's ed zouden handig zijn, bij voorbaat dank!!! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Is het een 1B3 carburateur?
Zoja dan zit er links [als je voor de auto staat] een grote schroef,die moet je uitdraaien |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
geen idee wat voor carb. erop zit.. ik ga nu is even kijken of ik iets kan vinden van een schroef! edit: nou, zo int donker kan ik niet direct iets vinden, ik zal morgen bij daglicht noggis kijken.. evt een foto maken van de motor Last edited by Misha : 28-10-2007 at 22:49. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Zit onder het luchtfilter
Aan de voorkant links van de carburateur Heb hier ook een 1.5 [JB]automaat staan voor een APK Kan er eventueel morgen avond ook wel een foto van maken |
#5
|
||||
|
||||
![]() ja als je wil, zou in pricipe wel handig zijn!
ik ga iig morgen even kijken, tot zover bedankt! |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik heb even 2 foto's van het blokje gemaakt, niet echt goede maargoed .. ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Hoi op de laatste foto is de schroef net niet te zien onder de voorste vacueum slang
Die grote messing schroef |
#8
|
||||
|
||||
![]() dus met het hier aangegeven schroefje kan ik 'm stationair wat hoger laten lopen:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() jep
net iets boven de cirkel ![]() linksom draaien |
#10
|
||||
|
||||
![]() ik starte hem net, hij liep vrij goed.. wat hoger dan normaal ..
nu deed ik de kap open en wilde hem iets verstellen maar nu loopt hij ineens veel te hoog hij loopt echt vrij hard nu, ik heb best flink gedraait allebij de kanten op maar hij gaat niet echt anders lopen nu loopt hij dus te hoog, ik heb m nu maar afgezet.. ik kijk morgen nog wellis hoe hij dan loopt... nu gaattie in ieder geval veel te hard ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() hmm, oke weer even de stand van zaken .. ik heb m net nog is gestart
nu liep hij weer gewoon zoals in begin, te laag dus ..... ik heb weer aan dat schroefje lopen draaien maar er gebeurde dit keer niks linksom, rechtsom .. volledig rond draaien enzo .. geen verschil kwa toeren ik ga iig zsm voor een nieuwe einddemper zorgen, die is zo lek als was dan zal hij wat meer tegendruk gaan geven en loopt hij wss wel wat beter.. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Ik denk eigenlijk niet dat die einddemper het verschil gaat maken wat jij wil!
Als de motor warm is, is het probleem er dan nog? Of loopt ie dan wel goed? |
#13
|
||||
|
||||
![]() ik heb nog niet echt dermate lange stukken gereden waarbij ik dat met zekerheid kan zeggen
met een nieuwe demper zal hij iig iets minder ernstig klinken, want nu is het net een traktor iemand verder nog ideeen wat het kan zijn dan ?? |
#14
|
||||
|
||||
![]() hij loopt in pricipe stationair erg netjes mits hij in de N staat
in de parkeerstand loopt hij nog altijd wat bokkig, warm/koud ik heb vandaag een nieuwe uitlaat besteld, morgen even ophalen en mss donderdag eronder |
#15
|
|||
|
|||
![]() Heb je niet ergens in de inlaat een vacueum lek
Kom anders eens langs Kan ook nog de ontsteking zijn [contactpunten] Die nu hier staat liep eerst ook niet goed,nu wel |
#16
|
||||
|
||||
![]() donderdag nieuwe einddemper, .. dan kan ik wss wat beter beoordelen hoe hij het doet
mocht ik er echt last van ondervinden neem ik wel contact met je op en kan ik evt wel een keer langs komen ik de N loopt hij gewoon netjes, alleen in de P doettie een beetje moeilijk.. even wat anders, is het beter om m bij rood licht in de N te zetten, of in D te laten en de rem inhouden mij lijkt het beter om 'm even in de N te zetten aangezien je dat de motor en remmen minder belast ?? |
#17
|
|||
|
|||
![]() In D kan geen kwaad als het niet te lang duurd[stoplicht]
Als het langer duurd is het beter in P Of je stationaair toerental moet zo hoog zijn dat de auto al wil gaan weg lopen bij een lichte remdruk |
#18
|
||||
|
||||
![]() Je zegt nu in D met de rem in of in de P ..
maar de N.. gewoon neutraal dus, das toch ook goed? dan loopt ie tenslotte netjes, en is het geen ergernis om even voor een stoplicht te wachten |
#19
|
||||
|
||||
![]() natuurlijk in de N zetten voor een rood stoplicht, kun je meteen naar D als het op groen springt! Helemaal van P via R en N naar D schiet niet echt op...
![]()
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 30-10-2007 at 22:53. |
#20
|
|||
|
|||
![]() Bedoel met langer in P als je op iemand moet wachten in de winter
![]() Anders gewoon met de rem in D of N |