Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-10-2007, 22:24
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default Stationair toerental afstellen??

Ik heb nu dus een jetta mk1 1500 LX aut. uit '81..
hij loopt alleen nog wat bokkig stationair, hij zou iets hoger moeten lopen
is er een mogelijkheid om het stationair toerental af te stellen??

fotootje's ed zouden handig zijn, bij voorbaat dank!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 28-10-2007, 22:31
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Is het een 1B3 carburateur?
Zoja dan zit er links [als je voor de auto staat] een grote schroef,die moet je uitdraaien
Reply With Quote
  #3  
Old 28-10-2007, 22:44
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Is het een 1B3 carburateur?
Zoja dan zit er links [als je voor de auto staat] een grote schroef,die moet je uitdraaien



geen idee wat voor carb. erop zit.. ik ga nu is even kijken of ik iets kan vinden van een schroef!


edit: nou, zo int donker kan ik niet direct iets vinden, ik zal morgen bij daglicht noggis kijken.. evt een foto maken van de motor

Last edited by Misha : 28-10-2007 at 22:49.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-10-2007, 22:57
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Zit onder het luchtfilter
Aan de voorkant links van de carburateur
Heb hier ook een 1.5 [JB]automaat staan voor een APK
Kan er eventueel morgen avond ook wel een foto van maken
Reply With Quote
  #5  
Old 28-10-2007, 23:01
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

ja als je wil, zou in pricipe wel handig zijn!


ik ga iig morgen even kijken, tot zover bedankt!
Reply With Quote
  #6  
Old 29-10-2007, 15:21
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

ik heb even 2 foto's van het blokje gemaakt, niet echt goede maargoed .. ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!





Reply With Quote
  #7  
Old 29-10-2007, 18:05
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Hoi op de laatste foto is de schroef net niet te zien onder de voorste vacueum slang
Die grote messing schroef
Reply With Quote
  #8  
Old 29-10-2007, 19:04
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

dus met het hier aangegeven schroefje kan ik 'm stationair wat hoger laten lopen:


Reply With Quote
  #9  
Old 29-10-2007, 20:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

jep
net iets boven de cirkel
linksom draaien
Reply With Quote
  #10  
Old 29-10-2007, 21:07
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

ik starte hem net, hij liep vrij goed.. wat hoger dan normaal ..
nu deed ik de kap open en wilde hem iets verstellen maar nu loopt hij ineens veel te hoog
hij loopt echt vrij hard nu, ik heb best flink gedraait allebij de kanten op maar hij gaat niet echt anders lopen

nu loopt hij dus te hoog, ik heb m nu maar afgezet.. ik kijk morgen nog wellis hoe hij dan loopt...

nu gaattie in ieder geval veel te hard
Reply With Quote
  #11  
Old 29-10-2007, 21:59
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

hmm, oke weer even de stand van zaken .. ik heb m net nog is gestart
nu liep hij weer gewoon zoals in begin, te laag dus .....

ik heb weer aan dat schroefje lopen draaien maar er gebeurde dit keer niks
linksom, rechtsom .. volledig rond draaien enzo .. geen verschil kwa toeren


ik ga iig zsm voor een nieuwe einddemper zorgen, die is zo lek als was
dan zal hij wat meer tegendruk gaan geven en loopt hij wss wel wat beter..
Reply With Quote
  #12  
Old 29-10-2007, 22:26
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik denk eigenlijk niet dat die einddemper het verschil gaat maken wat jij wil!

Als de motor warm is, is het probleem er dan nog? Of loopt ie dan wel goed?
Reply With Quote
  #13  
Old 29-10-2007, 22:33
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

ik heb nog niet echt dermate lange stukken gereden waarbij ik dat met zekerheid kan zeggen
met een nieuwe demper zal hij iig iets minder ernstig klinken, want nu is het net een traktor

iemand verder nog ideeen wat het kan zijn dan ??
Reply With Quote
  #14  
Old 30-10-2007, 16:05
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

hij loopt in pricipe stationair erg netjes mits hij in de N staat
in de parkeerstand loopt hij nog altijd wat bokkig, warm/koud

ik heb vandaag een nieuwe uitlaat besteld,
morgen even ophalen en mss donderdag eronder
Reply With Quote
  #15  
Old 30-10-2007, 17:44
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Heb je niet ergens in de inlaat een vacueum lek
Kom anders eens langs
Kan ook nog de ontsteking zijn [contactpunten]
Die nu hier staat liep eerst ook niet goed,nu wel
Reply With Quote
  #16  
Old 30-10-2007, 18:50
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

donderdag nieuwe einddemper, .. dan kan ik wss wat beter beoordelen hoe hij het doet
mocht ik er echt last van ondervinden neem ik wel contact met je op en kan ik evt wel een keer langs komen
ik de N loopt hij gewoon netjes, alleen in de P doettie een beetje moeilijk..


even wat anders, is het beter om m bij rood licht in de N te zetten, of in D te laten en de rem inhouden
mij lijkt het beter om 'm even in de N te zetten aangezien je dat de motor en remmen minder belast

??
Reply With Quote
  #17  
Old 30-10-2007, 20:35
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

In D kan geen kwaad als het niet te lang duurd[stoplicht]
Als het langer duurd is het beter in P
Of je stationaair toerental moet zo hoog zijn dat de auto al wil gaan weg lopen bij een lichte remdruk
Reply With Quote
  #18  
Old 30-10-2007, 20:56
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Je zegt nu in D met de rem in of in de P ..
maar de N.. gewoon neutraal dus, das toch ook goed?
dan loopt ie tenslotte netjes, en is het geen ergernis om even voor een stoplicht te wachten
Reply With Quote
  #19  
Old 30-10-2007, 22:51
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,811
Default

natuurlijk in de N zetten voor een rood stoplicht, kun je meteen naar D als het op groen springt! Helemaal van P via R en N naar D schiet niet echt op...
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 30-10-2007 at 22:53.
Reply With Quote
  #20  
Old 30-10-2007, 22:58
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Bedoel met langer in P als je op iemand moet wachten in de winter [met motor aan]
Anders gewoon met de rem in D of N
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum