Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-12-2013, 11:56
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default polo wel of niet starten?

Ik heb mijn polo eaton project bijna klaar en vroeg me af of ik deze gewoon kan starten en rijden zonder hem eerst te chippen.
Gaat om een 1.3 g40 blok met een m45 eaton charger.
Snelle nokkenas schrick
Grotere mapsensor
Grote fmic.
Motorblok heeft complete revisie gehad.
Kan ik hier gewoon mee gaan rijden?
Is dit veilig voor mijn blok?
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
  #2  
Old 16-12-2013, 09:07
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default

Iemand
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
  #3  
Old 16-12-2013, 10:15
nappertje nappertje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 15
Default

hang er een air/fuel meter in kun je het zien, maar rijden lijkt me niet zo handig.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-12-2013, 13:02
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default

Air fuel moet ik zowiezo meten als ik hem wil starten.
Denk zelf dat de injectoren nog te klein zijn en zal een set van de g60 moeten kopen.
Dan zal de air/fuel wel goed zijn.
Is het dan te doen om te gaan rijden of eerst een chip laten schrijven?
Ik zie op allerlei fora dat meerdere mensen die zoiets gedaan hebben gewoon zijn gaan rijden met de auto.
En hebben hem niet gechipt naar behoren.
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
  #5  
Old 16-12-2013, 14:58
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Laat gewoon een chip schrijven, aan zo'n goedkoop A/F metertje heb je niks aan..

Starten en rustig rijden maakt niks uit als hij enigzins goed loopt, maar ga niet vol gas lopen geven, anders loopt hij zo naar de klote, zeker als hij te arm loopt en de ontsteking niet klopt.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-12-2013, 17:32
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default

A/f zowiezo meten met professionele meter.
Ontsteking meten met een stroboscoop.
Dan pas rijden
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum