Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-03-2007, 21:06
Chris_MK2 Chris_MK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 2
Question Probleem stationair lopen koude motor

Hallo,

Ik heb een Golf 2 uit 1987 met een 1800 motor. Type weet ik niet, weet wel de motorcode die eindigt op AA.
Nu loopt de motor sinds kort erg slecht stationair wanneer ddeze koud is.
Dit resulteert erin dat ik konstant moet gassen anders valt de motor uit. Erg irritant. Als ik de motor start vliegt het toerental even naar de 2000 om daarna weer terug te vallen totdat de motor uitvalt. Als de auto eenmaal op temperatuur is, heb ik nergens meer last van.

Nu heb ik al wat zoekwerk gedaan op het internet en de stappenmotor wordt veel als mogelijke oorzaak genoemd.

Hier wil ik wel naar kijken maar ik heb geen idee waar deze zit. Mischien kan iemand mij hiermee helpen hieronder een foto van de motor




Plus foto van de motorcode:




Ik heb trouwens zelf al de bougies, luchtfilter, rotor en rotorkap vervangen.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-03-2007, 21:41
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Is een GX 90PK blok [staat bij de ontsteking]
Denk dat het de luchtweger/brandstofverdeler is
Reply With Quote
  #3  
Old 11-03-2007, 23:24
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Om je gelijk maar uit de droom te helpen: op dit type motor zit géén stappen motor, je moet eerder denken aan valse lucht, een verkeerde afstelling van het mengsel, zoals gemeld een verkeerd afgestelde of zwaargaande luchtweger. vervuilde stationair afstelnaald...
Reply With Quote
  #4  
Old 11-03-2007, 23:27
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Is een GX 90PK blok [staat bij de ontsteking]
Denk dat het de luchtweger/brandstofverdeler is



De EV zit er precies hetzelfde uit.....
Reply With Quote
  #5  
Old 12-03-2007, 11:08
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met een GTI 16v (KR)....Zelfde oorzaken?
Reply With Quote
  #6  
Old 12-03-2007, 11:16
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Bij jou KR motor is het de stappenmotor/toerentalstabilisator of hoe dat ding ook maar heet (zit rechtsboven bij je inlaat .. loopt een buisje heen vanaf je aanzuigbuis). Dingen zijn altijd kapot en daardoor krijg je een onregelmatig stationair toerental. Ik heb er ook wel wat last van bij mijn Golf1, maar als de motor warm is is het wel goed. 2e hands zijn er niet echt goeie te krijgen en nieuw zijn ze ook aardig prijzig volgens mij.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-03-2007, 11:28
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Oh ja dat ding, zit met 4 bouten vast en er loopt een redelijk dikke slang naar de luchtbuis ja... Daar lekt ook wat olie lijkt het.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-03-2007, 11:36
Chris_MK2 Chris_MK2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 2
Default

Het probleem is gevonden!

De kabel die loopt van dit apparaat.



Naar hier




Was afgescheurd/gebroken, heb de kabel nu zo goed als het ging vast gezet maar wil een nieuwe kabel kopen, aangezien ik niet denk dat dit echt stevig zit zo.

Mijn vraag is hoe dat eerste ding nu heet, denk dat het iets van temperatuur meter is???

Tweede vraag hoe kom ik aan zo'n kabel, volkswagen dealer mischien??
Reply With Quote
  #9  
Old 17-03-2007, 13:05
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Ik heb hetzelfde probleem gehad bleek een pakking van de luchtinlaat lek te zijn.
Was alleen moelijk te vinden.Nu hadden ze bij de garage een simpel middel om het lek te vinden ze pakten een spuitbus remreiniger. Er werd gewoon bij elk slangetje en pakking reiniger gespoten, is er ergens een lek gaat het toerental kortstondig omhoog of in mijn geval afslaan , misschien kun je hier wat mee het probleem was bij mij in notime gevonden
Reply With Quote
  #10  
Old 18-03-2007, 17:42
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Chris_MK2
Het probleem is gevonden!

De kabel die loopt van dit apparaat.



Naar hier




Was afgescheurd/gebroken, heb de kabel nu zo goed als het ging vast gezet maar wil een nieuwe kabel kopen, aangezien ik niet denk dat dit echt stevig zit zo.

Mijn vraag is hoe dat eerste ding nu heet, denk dat het iets van temperatuur meter is???

Tweede vraag hoe kom ik aan zo'n kabel, volkswagen dealer mischien??


dat "ding" is een klepje wat opent als het stationair toerental te ver weg zakt, dan opent ie een soort bypass die extra lucht geeft aan de motor...
Reply With Quote
  #11  
Old 18-03-2007, 21:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
De EV zit er precies hetzelfde uit.....

Je bedoelt de RD
Bij de EV zit niet zo veel electronica bij de luchtweger [is een K-jetronic]
Reply With Quote
  #12  
Old 19-03-2007, 11:42
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Jawel, bij de K-jetronic zit wel degelijk 'zoveel' electronica!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum