![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo, ik heb net al even op het forum rondgekeken en ik heb me nu ook maar even aangemeld omdat ik met 2 dringende vragen zit.
Vraag 1, Als mijn golfje 8v koud start dan schommelen de toeren tussen 0 en 1000 toeren per minuut, ik heb al veel vaker gekeken wat het zou kunnen zijn maar niet gevonden. Het probleem is ontstaan na het afstellen van de CO, het is ook niet te herstellen met draaien aan de co schroef. vraag 2, als mijn auto op bedrijfstemp. komt dan stopt mijn kachel er mee. Tijdens het warmdraaien is de kachel warm maar als de auto op bedrijfstemp. komt dan gaat hij inneens koude lucht blazen, thermostaat is al vervangen. Lekt geen koelvloeistof. MvG, Ramon |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik heb het euvel verholpen, ik heb het blauwe stekkertje van de koudestart injector afgehaald en nu doet hij niet meer zo raar pingelen.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() thermostaat verkeerd om geplaatst?
__________________
Einzer eingezatst!! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
met andere woorden hij loopt in noodloop.. maar ik ben benieuwd , start je nu de auto met de stekker er af? ![]()
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja, hij doet het perfect. Als ik de stekker er weer op doe dan gaat hij weer bedonderd lopen. Ik denk dat de koudstart verstuiver kapüt is |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Neehj, het probleem is begonnen toen ik er een busje Forté radiateur lekweg in heb gegooid, ik weet niet of dat er mee te maken heeft maar daarna is het kachel euvel begonnen. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
noodloop is niet perfect hoor.. ![]() iig ff opzoek gaan naar een nieuwe sensor.. en starten zonder deze sensor brengt schade aan het blok
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ohh dat wist ik niet, maar ik kan ook de thermotijdschakkelaar er af doen dan is het ook goed, dan kan die blauwe er ook op blijven. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Dat van die kachel weet ik
Dat is de modificatie die er voor zorgt dat de kachel iets eerder warmte geeft Die zit tussen de slangen naar de kachel Een aluminium en een zwart plastic klep verbonden met een dun slangetje Daar moet je een paar RVS pijpjes tussen zetten of een paar andere slagen voor nemen Heb het zelf ook net gehad [voor de 2e keer] |
#10
|
||||
|
||||
![]() Vraag: waarom gaat een auto op noodloop draaien als alleen de koudestart-injector niet aangesloten is ?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#11
|
||||
|
||||
![]() zelfde als dat een lambda niet aangesloten is.. hij mist een signaal.. foutief is beter dan niets
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
als de injector niet is aangesloten zal de stappenmotor toch nog steeds een signaal uitsturen naar de injector maar hij controleert dit signaal toch helemaal niet. natuurlijk is het altijd beter om de injector te vervangen maar of het daadwerkelijk slechter vraag ik me af
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oke, dank je wel ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() De Injector voor de koude start is toch verbonden met de thermotijdschakkelaar ?
Ik heb absoluut geen electronica in de wagen (alleen van erg laag nieveau) Ook geen boordcomp. ofzo |
#15
|
|||
|
|||
![]() Denk dat jij een 8V met motorcode EV heb klopt dat!!
Dan denk ik dat de extraluchtshuif[de zwarte stekker] kapot is of geen spanning krijgt? |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt motorcode! De zwarte stekker, help me ff waar kan ik die vinden ? |
#17
|
||||
|
||||
![]() Hmm, precies hetzelfde probleem. Maar vandaag achter gekomen dat zo goed als zeker mn thermo tijdschakelaar defect is. Die zit op de watermond aan de voorzijde van de cilinderkop, degene het meest dicht bij het motorblok. Stekker eraf halen en de stekker bij "ijskoude" motor even met een draadje doorverbinden en dan nogmaals starten
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
K-Jet met foutcode?? In de ontstekingstransistor dan zeker, het enige stuurapparaat van de hele motor ![]()
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Die zit aan de voorzijde van het inlaatspruitstuk Tussen kleppendeksel en inlaat |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oke dan, dank u, maar ik denk dat het dat thermo ding is die de koudestart anlage bedient. Want als ik daar de stekker af haal dan doet hij het ook goed. ![]() |