#1
|
||||
|
||||
g40 bakvraagje
Ik heb deze week ff mijn g40 bak gereviseerd en onderdelen bij een bekende bakreviseur gehaald. deze ziet maandelijks g40 bakken langs komen waarbij of de 5 is doorgebrand of waarbij de naaldlagers en hoofdaslager eruit ligt.
Hierbij gaf hij mij een tip.. boor een gaatje in het tussen huis zodat de 5de genoeg olie kan krijgen.. dit deedhij bij de meeste bakken die vermogens te slikken krijgen, Maar hij wist me ook te vertellen dat ik binnenkort weer kan omdat ik het vermogen ga opschroeven.. sperr helpt niet want hij maakt ook een heleboel bakken voor de cross en ziet ze genoeg ploffen.. dit maakte me aan het denken.. een DTX of FHE bak zoals deze gebruikt word in een 6n gti en Lupo gti (5bak) krijgen meer vermogen te verwerken dan een g40. ja zelfs rothe rijd met zijn lupo gti met een standaard bak en koppelingsplaten.. deze huizen komen op het oog zo passend over.. is dit al eens gedaan? en verder hoorde ik in de wandelgangen over een polo g40 waar een 02a bak achter was gezet.. hoe komt dit uit met de startmotor( totaal anders) .. vliegwiel etc.. baksteun maken we zelf wel.. geen probleem.. wie helpt me uit de brand.. :thumbsup:
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by Richard : 11-12-2006 at 17:34. |
#2
|
||||
|
||||
Het is inderdaad al eens gedaan, de ombouw naar een 02a bak...
Vanaf de 200 pk. gaat de G40 bak gegarandeerd naar de klote, is het niet de 5e versn. dan wel de 2, wanneer met volgas door de versnellingen word heen gejaagd... Sorg motorsport heeft b.v. in hun assortiment, een ombouw te koop...: http://www.sorgmotorsport.de/Pics/T...triebeumbau.pdf Meer weet ik er zo gauw even niet op, maar als je even op deze link verder leest, moet je er wel uitkomen (tis duits, maar dat kun je wel) Succes.. http://polofans.de/board/viewtopic.php?t=7369 EDIT: oh je moet inloggen, maak even een gebruiker aan, zou ik zeggen... Last edited by PvdP : 11-12-2006 at 18:30. |
#3
|
||||
|
||||
weer wat leesvoer.. dank je..verdere info ook welkom
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
hmmm net ff de pagina gelezen.. maar veel blbla.. en ze komen allemaal terug op hetzelfde.. denk dat ik maar opzoek ga naar een 6n gti bakje
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
||||
|
||||
zal een kijken of een vliegwielhuis van een atv op een 02a koppelingshuis past..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
||||
|
||||
bump
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#7
|
||||
|
||||
Wat je nooit moet vergeten bij een Polo 5 bak is om m te vullen totdat het er uit stroomt.
Fabrieksopgave van een bepaalde quantiteit is altijd te weinig . Affikken is het gevolg . |
#8
|
||||
|
||||
ikke weet gert.. en daarbij het geboorde extra toevoer naar de 5.. de 2 en 5 fikken er meestal uit
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#9
|
||||
|
||||
Fuck olie, dat kost alleen maar geld. Waarom niet gewoon je dif en je 4e versnelling vastlassen. Hoef je geen sper meer te kopen en gaat je 5 ook niet meer kapot.
|