![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Reed vanmiddag naar huis en tijdens het rijden begon iedereen naar me te seinen. Ik snapte niet wat er aan het hand was, maar bij het stoplicht zag in de auto voor me dat mijn grootlicht en verstralers brandden. Ik probeerde ze natuurlijk uit te zetten maar tot mijn verbazing lukte dat niet, ze zijn ook vanzelf aangegaan want aan mijn stuurhendel ligt het niet.
Ik heb nu het volgende probleem: Groot licht gaat niet meer uit, Gewone lampen reageren niet meer op de schakelaar, wanneer ik één van de twee zekeringen van het groot licht er uit haal, dan werkt alles normaal behalve dan de (in de auto zittende) rechter verstraler. Nu zitten er naast de accu een kastje (dat ik hoor schakelen, wanneer het grootlicht aangaat) Het is niet origineel vw, er staat op 12v 2x 30A. Wat is dit voor kastje? Heb een kleine lekkage gehad, maar alles is nu droog en de rest werkt perfect. Weet iemand wat het kastje bij de accu doet, en kan het evt. aan mijn zekeringenkast liggen? Groeten Ruud
__________________
Corrado G60 1991 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lijkt wel alsof iemand er andere of zwaardere of weet ik wat voor lampen gemonteerd heeft in je auto. Dat wat je hoort tikken zijn relais. Als je bijvoorbeeld Xenon hebt of 90/100w lampen ipv 55/60w H4 lampen kan het handig zijn deze te monteren. Zo smelt je contactblokje achter het contactslot niet (te hoge vermogens voor de originele bedrading). Kun je dat kastje met die 2 relais niet demonteren en de bedrading weer origineel aansluiten?
Edit: ik denk dus dat je met je originele schakelaar dat kastje met die 2 relais aanstuurt. Met dat stuurstroompje schakel je dan de relais zodat ze een grotere stroom rechtstreeks van de accu naar de lampen sturen. Daar ergens zullen ze de kabels wel niet helemaal lekker aangesloten hebben! Last edited by RubenD : 08-12-2006 at 16:06. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ja ik denk dat ik dat ga doen, het lijkt me sterk dat het aan mijn zekeringenkast ligt. Alles werk 100% en de zekeringenkast is mooi droog nu en geen oxidatie te bekennen.
Zal dat kastje is nader gaan bekijken.
__________________
Corrado G60 1991 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Heb het ook gehad met een paar rally2000 van hella [met 100w lampen]
Was het relais gewoon aanelkaar gesmolten,toen ging het ook niet meer uit Dus even een ander relais er tussen en het is waarschijnlijk opgelost |
#5
|
||||
|
||||
![]() Relais in de zekeringkast of onder de kap? Ik heb gewoon standaard vertralers en die staan nooit aan, maar nu ineens dus wel....
__________________
Corrado G60 1991 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Je relais blijft hangen waarschijnlijk.
Gewoon vervangen. |
#7
|
|||
|
|||
![]() relais blijft hangen.. of contactslotaansluitblokje naar zijn grootje
__________________
MK II 16v |