Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-03-2006, 15:38
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default superzuinige (1:66) nieuwe auto: Loremo

Op de site van AutoWeek las ik over een nieuwe auto die 1:66 schijnt te verbruiken!

Zie ook http://www.loremo.com/

Helaas pas in 2009 leverbaar.. tegen die tijd is mijn Lupo wel op







artikel AutoWeek
Loremo is een nieuwe autofabrikant uit Beieren. Hun eerste wapenfeit is de LS waarbij alles erop is gericht de auto zo zuinig mogelijk te maken. Dat is gelukt want hij verbruikt 1:66.

De Loremo is een minimalistisch zuinigheidswonder. Er is veel aandacht besteed aan een aerodynamica en een zo licht mogelijk gewicht. Zo weegt het chassis maar 95 kilo en de totale auto is 450 kg. De Loremo is 3,84 meter lang, 1,36 meter breed.
De carrosseriedelen zijn gemaakt van thermoplastic. Dit materiaal heeft als voordeel dat het lichtgewicht, weer- en krasbestendig en goedkoop is. Voor de koets is geen lak gebruikt maar een dunne plakfilm. Zo spaart Loremo het milieu. Zowel de carrosseriedelen als het dak hebben geen dragende functie. Het dak zit rechtstreeks vastgeschroefd aan de rolbar.
De neus van de Loremo ligt laag. “Geen last van een monstrueuze grille dus,” vinden de oprichters van het merk. De opening aan de voorzijde zorgt ervoor dat de lucht rechtstreeks wordt doorgevoerd naar de aerodynamische onderzijde.
In plaats van portieren klapt de voorzijde van de Loremo – inclusief de voorruit - open. Er is plaats voor vier inzittenden maar de achterpassagiers zitten achterstevoren. Ook in het interieur is geen overbodig materiaal gebruikt. Bekleding is achterwege gelaten. De bekleding van de zetels is van alcantara.
Loremo wil de LS in een kleine serie gaan bouwen. Als extra’s zijn een simpele airco, een pc-systeem met navigatie, een MP3-speler en een boordcomputer te koop. De LS is voorzien van een 20 pk sterke tweecilinder turbomotor. De topsnelheid is 160 km/u en de sprint van 0 naar 100 verloopt in 20 seconden. Het Beierse bedrijf wil de auto aanbieden voor 11.000 euro. Inclusief Nederlandse belastingen zou dan zo’n 13.000 euro zijn.
Voor wie de LS te traag is, heeft Loremo de GT in de pijplijn zitten. Die is voorzien van een driecilinder turbodiesel en kan 220 km/u. Er wordt wel een concessie gedaan aan het verbruik want daarvoor geeft de fabrikant 1:37 op. De GT moet in Duitsland 15.000 euro gaan kosten. Dat betekent een Nederlandse prijs van ongeveer 18.000 euro.


Jens
__________________
KCN regio Fryslân

Last edited by Zeend : 03-03-2006 at 16:21.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2006, 16:09
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

ontzettend hektisch
jammer dat t geen VW is, maar misschien wel eens gaan sparen
Reply With Quote
  #3  
Old 14-03-2006, 21:49
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,250
Default

wat een tyfuslelijk ding, en wat zonde dat de passagiers verkeerd om zitten. Verder is het idee wel prima. Eindelijk eens een bedrijf dat radicaal zuiniger probeert te rijden.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people
Reply With Quote
  #4  
Old 14-03-2006, 22:15
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Dan ben ik heel erg nieuwschierig naar de CW waarde van deze auto. De Venturi Fetisch ('s werelds snelste electrische sportwagen) heeft namelijk de laagste CW waarde. Weet alleen niet meer precies hoe laag deze ook alweer was, kan t ook ff niet meer terug vinden.

www.venturi.fr
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #5  
Old 14-03-2006, 22:29
maartenunplukt's Avatar
maartenunplukt maartenunplukt is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,250
Default

ik denk dat die van deze ook wel redelijk laag zal liggen aangezien de wagen in druppelvorm gebouwd is.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum