![]() |
|
||||
|
||||
![]() Sinds kort ben ik in het bezit van een single cab spijlbus.
Nu ben ik op zoek gegaan naar het chassisnr en typeplaatje om de gegevens te achterhalen. Nergens kan ik dat plaatje vinden , tenminste niet waar ik zoek , waar zit deze ? Op het achterschot zoals bij een t2 zit ie nl niet . |
|
||||
|
||||
![]() zit bij de mijne achter de rechterzitting tegen het schot, en tegen het bakje aan de rechterkant, tegen de hemel, daar zit ook een plaatje...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is het een jaren 50 spijlbus? Zo ja, dan kan het kloppen dat je ze niet kunt vinden. Zo uit het hoofd: - Het M-plaatje is geintroduceerd in oktober 1958 en zou achter de bijrijdersbank moeten zitten. Zo niet, dan zie je wel ergens twee gaatjes op de plek waar hij had moeten zitten. En nog opvallender: een plek waar de verf ontbreekt. Het M-plaatje is namelijk bevestigd voordat de bus werd gespoten. - Bij bussen uit de jaren 50 kan het type plaatje in de motorruimte zitten. Ergens aan de bijrijderskant. Op het schot dat boven de versnellingsbak loopt. Op een bepaald moment is het type plaatje bevestigd aan de frisseluchtpijp aan het plafond in de cabine (zichtbaar vanaf de bijrijderszitplaats). Vanaf welk tijdstip dit is gedaan weet ik niet. Ik denk ergens rond het einde van de jaren 50. Als je nog vragen hebt over de codes op de plaatjes, laat het mij weten. Het is mijn hobby ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Deze zit in je motor ruimte , rechts op het stuk plaatwerk waar je achterpaneel weer aan komt. Groeten Dennis |