#1
|
||||
|
||||
Wie kan mijn Caddy 2 verlagen?
Zijn er hier mensen die (tegen vergoeding uiteraard) mijn Caddy 2 kunnen verlagen?
Voor moet er een setje schroefpoten onder, achter moet de as worden omgekeerd (en remkrachtverdeler worden verplaatst?) en er moeten een paar nieuwe schokbrekers achter op. Schroefpoten en schokbrekers kan ik zelf wel aanleveren. Ik woon in Friesland, maar wil er gerust een stukje voor rijden. EDIT: Het Betreft een Caddy 2 dus.
__________________
Kan alles flocken! Last edited by Eelco3 : 14-04-2008 at 21:32. |
#2
|
||||
|
||||
mischien een idee om even te vertellen wat voor schokdempers jij achter monteer. zijn nogal wat mensen die dat hier willen weten. dank je.
|
#3
|
|||
|
|||
asje
Ik heb nog een gemodificeerde as liggen deze heb ik over
dus die kan je zo monteren hij is inclusief astappen en trommels je klapt hem er zo onder....deze kost 70 euro ik heb de mijne nog al extreem verlaagd .... zelf aangepastte as van een caddy nieuwer model voor 300 maak ik er ook zo een voor jouw kan ie erg diep demo aan wezig groeten jarno dr staat nog wel ergens een foto en of topic caddy laag rijder
__________________
quintus.....de grote race |
#4
|
||||
|
||||
Jarno ==> Bij mij gaat het om een Caddy 2, uit jou topic maak ik op dat je een Caddy 1 bedoeld?
Heb je ook iets voor een Caddy 2 dan? @ Golow ==> Er moeten gewoon nieuwe schokkers op, niet speciaal kortere ofzo hoor, deze zijn gewoon niet zo vers meer.
__________________
Kan alles flocken! |
#5
|
|||
|
|||
caddy 2 is ook geen probleem de as dr boven op heb ik me maat ook laten doen en die is erg laag ....
__________________
quintus.....de grote race |
#6
|
||||
|
||||
Jarno ==> Ik heb je even gemaild.
__________________
Kan alles flocken! |
#7
|
||||
|
||||
Hij is mooi laag geworden!
Voor ong. 7 cm gezakt, en achter tussen 11 en 12 cm.
__________________
Kan alles flocken! |
#8
|
||||
|
||||
Nu nog een foto van de achterkant !
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#9
|
||||
|
||||
mijn beeldscherm wil ook net niet ver genoeg...
|
#10
|
||||
|
||||
Nou, bij deze.
Stootstrips ook maar ff verwijderd, denk dat die er na de paintjob ook niet meer op komen, vind het mooier zo.
__________________
Kan alles flocken! |
#11
|
||||
|
||||
hallo eelko,
hoe heb je dit nu gedaan en wat voor voorpoten heb je gebruikt, van een polo 6n? wat waren de kosten ong, maatje van mij moet ook naar beneden met de caddy, mischien kun jij ons helpen.. groet Marten
__________________
voor leuke setjes velgen, ''KLIK HIER'' |
#12
|
||||
|
||||
Ik heb je even gemaild Marten.
__________________
Kan alles flocken! |
#13
|
||||
|
||||
Hij staat mooi
Ik krijg 10 juni een complete KW schoefset onder de caddy |
#14
|
||||
|
||||
Eelco, misschien kan je hier in het topic ook uitleg geven over de verlaging. Ik ben niet geintresseerd in wat het gekost heeft maar wel in hoe het is gedaan en dan vooral de achterkant en welke dempers er zijn gebruikt.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#15
|
||||
|
||||
Voorpoten van een Golf3 passen prima.
Achter is de as bovenop de bladveren gemonteerd ipv onder, waar hij std. zit. Het oog waar de veer van de remkrachtverdeler in haakt is verplaatst, omdat de as tov de auto behoorlijk omhoog komt. Dempers zijn Koni's in de originele afmeting voor een Caddy 2. En ja, deze zijn dus behoorlijk te lang, dus dit zal niet optimaal zijn. Maar aangezien we zelf Koni dealer zijn, en de orig. dempers helemaal Croky waren, kan dit het voor mij eerst wel ff doen. Zoals de situatie nu is (half beladen soms) heb ik na ong. 600km nog geen geklapper van de demper die tegen het einde aan komt gehad. Optimaal is het dus niet (voor de levensduur) maar zolang het goed gaat vind ik het eerst wel ff goed. Auto is behoorlijk laag en vrij stug, en niet echt oncomfortabel, maar dat zal ook te danken zijn aan de hoge banden. Zal tzt met grotere velgen wel anders worden How-to voor deze werkzaamheden staat gewoon elders op dit forum, weliswaar van de Caddy 1, maar das nagenoeg gelijk. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41168
__________________
Kan alles flocken! |
#16
|
||||
|
||||
Als je meer comfort wil zou ik voor een complete KW set gaan
Achteras omgedraait is totaal niet comfortabel. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Als je de dempers vervangt achter is er niks aan de hand.Wat krijg je bij KW dan voor de achterkant?ik weet dat het er is maar wat je precies krijgt.....................een paar doorgeperste bladveren??? Voor kan je vanalles pakken,polo,golf 2 ,golf 3,Seat ibiza. Achter het asje erboven op en goede korte dempers en het rijdt perfect.Bijvoorbeeld voor een kever. |
#18
|
||||
|
||||
Hoe het precies zit weet ik niet, maar het is voor schroefpoten en achter ook dmv een speciale constructie.
Dit is de enigste set die speciaal gemaakt is voor een caddy mk2. en het mooie is dat je nog gewoon kunt laden. 10 Juni komt het bij mij eronder en zal dan een fotosessie maken hoe het in elkaar zit. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk voor de gein eens in de montage handleiding van die KW set... Enige wat volgens mij anders is dat je de as-brackets niet om hoeft te lassen, en er kw dempers bij krijgt. En andere beugels waar je veerbladen in hangen (die volgens mij onder de bumper uitsteken). Die heeft dan nog 2 of 3 extra gaten zodat je nog iets met de hoogte kunt doen. Kortom, op de dempers na gewoon een as-omleg-kit waarbij alle brackets en houders geprefabriceerd zijn. Dus dat laadvermogen met een omgekeerde as maak ik me niet al te veel zorgen over. http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68680082.pdf (variant 2 is dat) Dus ja, wellicht wat meer comfort, maar mag naar mijn bescheiden mening ook zeker wel, gezien de prijs.. Verder absoluut niets ten nadele van KW hoor, ze hebben absoluut prima produkten, maar in dit geval kan je met een beetje handigheid en de juiste achterdempers een prima oplossing voor minder geld hebben als je een beetje handig bent.
__________________
Kan alles flocken! |
#20
|
||||
|
||||
Het was totaal niet om jouw aan te vallen hoor, ik wilden alleen zeggen dat KW ook een set heeft met meer comfort
Want dit is wel gewoon goed natuurlijk, omgedraaide as. Mijn probleem is dat ik zit met lading, vaak veel en dat een KWset de enigste manier is om je laadvermogen te houden. Ja die dingen steken wel onder de bumper uit, maar voor mij de enigste oplossing. |