![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo VAG liefhebbers!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik zit met een klein probleempje, mijn ontsteking staat momenteel weer verkeerd. Voor 2 maanden geleden mijn pierburg 2e vervangen voor een weber 32/34 dmtl voor mijn 1.6 3-trapsautomaat. Toen heb ik zowel de co waarde als de ontsteking laten afstellen. Nu 2 maanden later klinkt het alsof de ontsteking weer verkeerd staat, ook start die beroerd de eerste x van de dag! Wat zou de oorzaak van het verspringen kunnen zijn? Contactpunt slecht? Rotor en verdelerkap zijn 1,5 jaar oud, anders vervang ik die meteen mee. Greetz Mark ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Verspringen kan ook door distributieriem komen...
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Distributieriem is vervangen en spanning nog goed en optijd afgesteld vorig jaar! Het klinkt gewoon weer als een verkeerd ontstekingstijdstip, nu ga ik contactpunt vervangen en verdelerkap en rotor en dan weer optijd zetten! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ga eerst maar eens meten of hij écht is versprongen...want zo te lezen is het een aanname....en we weten allemaal:
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
|||
|
|||
![]() Ontsteking was versprongen, kwam doordat de contactpunten hun tijd gehad hadden! Meteen condensator vervangen en alles afgesteld!
|
#6
|
||||
|
||||
![]() ontsteking verspringt toch niet omdat u contactpunten versleten zijn.
de contactpuntjes zorgen ervoor dat de bobine opgeladen wordt en daarna weer ontladen. de stand van de verdeler samen met de verdelerkap zorgen ervoor dat de bougie op tijd haar vonk krijgt. k denk eerder dat je vonk veel te zwak werd omdat de contactpunten hun werk niet meer goed deden. en een zwakke vonk = beroerd lopen en zeker moeilijk starten (benzine verdampt niet goed bij koude motor en dan heb je nog een sterkere vonk nodig)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wel als het plasticen nokje afslijt... Gaan de puntjes later open. |