Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 07-09-2015, 12:21
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular

Default Ontstekingstijd versprongen?

Hallo VAG liefhebbers!

Ik zit met een klein probleempje, mijn ontsteking staat momenteel weer verkeerd.
Voor 2 maanden geleden mijn pierburg 2e vervangen voor een weber 32/34 dmtl voor mijn 1.6 3-trapsautomaat. Toen heb ik zowel de co waarde als de ontsteking laten afstellen.

Nu 2 maanden later klinkt het alsof de ontsteking weer verkeerd staat, ook start die beroerd de eerste x van de dag! Wat zou de oorzaak van het verspringen kunnen zijn? Contactpunt slecht? Rotor en verdelerkap zijn 1,5 jaar oud, anders vervang ik die meteen mee.

Greetz Mark
Reply With Quote
Old 07-09-2015, 16:41
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic

Verspringen kan ook door distributieriem komen...
Reply With Quote
Old 07-09-2015, 17:37
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by JerryGT
Verspringen kan ook door distributieriem komen...

Distributieriem is vervangen en spanning nog goed en optijd afgesteld vorig jaar! Het klinkt gewoon weer als een verkeerd ontstekingstijdstip, nu ga ik contactpunt vervangen en verdelerkap en rotor en dan weer optijd zetten!
Reply With Quote
Old 07-09-2015, 19:10
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Ga eerst maar eens meten of hij écht is versprongen...want zo te lezen is het een aanname....en we weten allemaal:

Reply With Quote
Old 12-09-2015, 09:26
Forum Regular

Ontsteking was versprongen, kwam doordat de contactpunten hun tijd gehad hadden! Meteen condensator vervangen en alles afgesteld!
Reply With Quote
Old 13-09-2015, 07:30
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

ontsteking verspringt toch niet omdat u contactpunten versleten zijn.
de contactpuntjes zorgen ervoor dat de bobine opgeladen wordt en daarna weer ontladen.
de stand van de verdeler samen met de verdelerkap zorgen ervoor dat de bougie op tijd haar vonk krijgt.

k denk eerder dat je vonk veel te zwak werd omdat de contactpunten hun werk niet meer goed deden. en een zwakke vonk = beroerd lopen en zeker moeilijk starten (benzine verdampt niet goed bij koude motor en dan heb je nog een sterkere vonk nodig)
Reply With Quote
Old 15-09-2015, 12:37
djstolker djstolker is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by fcapri
ontsteking verspringt toch niet omdat u contactpunten versleten zijn.
de contactpuntjes zorgen ervoor dat de bobine opgeladen wordt en daarna weer ontladen.
de stand van de verdeler samen met de verdelerkap zorgen ervoor dat de bougie op tijd haar vonk krijgt.

k denk eerder dat je vonk veel te zwak werd omdat de contactpunten hun werk niet meer goed deden. en een zwakke vonk = beroerd lopen en zeker moeilijk starten (benzine verdampt niet goed bij koude motor en dan heb je nog een sterkere vonk nodig)

Wel als het plasticen nokje afslijt... Gaan de puntjes later open.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules