Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-03-2015, 22:29
stevmeteenf stevmeteenf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 3
Default Golf 2 stroomverdeler vervangen

Ik heb onlangs een nieuw blokje gekocht omdat bij de originele de olie overal begon te lekken, cilinderkop pakking was gescheurd enzovoort.
Ik heb deze vandaag gemonteerd en ik zag dat de stroomverdeler zijn beste tijd heeft gehad ( rotor gescheurd, kapje(s) stuk, ...). Op de schroot een "nieuwe" gevonden maar mijn vraag hierbij was:

Hoe begin ik eraan? Ik heb ergens gelezen over 1e cilinder in compressie slag te zetten en de ?oliemeenemer? evenwijdig te zetten met de krukas. Dat snap ik zelfs niet...

Hopelijk kan iemand mij helpen !

Het gaat om een 1.8 carburateur met katalysator (motorcode GU)

alvast bedankt grtjs!
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2015, 03:50
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

als je de verdelerkap eraf haalt, zal er ergens een inkeeping staan.
draai de motor zodanig rond (sleutel op krukas) dat de rotor naar die inkeeping wijst.
trek de verdeler eruit, schuif de nieuwe erin en zorg dat die gelijk staat ZONDER de motor nog te verdraaien.

dan staat oude verdeler en nieuwe gelijk en zou de vonk nog alitjd correct moeten staan.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2015, 19:32
stevmeteenf stevmeteenf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 3
Default

bedankt voor de reactie!

Dan denk ik dat de verdeler al die tijd al slecht stond want hij wilt niet starten...
De bougies vonken, naft komt aan in de carbu.

Hij gaat heel soepel rond wanneer ik hem start. kan het dan iets zijn met timing van de nokkenas? Hoe kan ik deze controleren? ik vind enkel een aanduiding op de nokkenas.

Grtjs Stef
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2015, 19:38
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

flitslamp op eerste bougiekabel en dan kijken op welke tijd die staat als de motor rondgaat (gaat sneller als je de bougies eruit draait)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum