![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Dag allen,
Ik heb onlangs (met de nodige hulp!) een TDI (afn) in mijn Golf 2 gebouwd. Nu heb ik daar toch regelmatig vragen over. En om nu voor elke vraag een topic te openen is ook zo wat. De Golf rijd nu. Maar het eerste wat mij op viel is de enorm harde turbo fluit bij deellast en het loslaten van het gas. De motor gaat zo nu en dan in de noodloop maar na herstarten lijkt het toch weer goed te gaan. Ik heb ook het gevoel dat hij de ene keer sneller is dan de andere. Ik lees alweer gruwel verhalen over kapotte turbo's. Ik moet wel zeggen dat ik hem nog niet heb laten uitlezen. Maar het blijft vanavond toch wel aan me knagen en wellicht zijn er ervaringsdeskundige! Edit: de turbo is gereinigd en de schoepen bewegen vrij. Last edited by remie : 02-11-2014 at 20:43. |
#2
|
||||
|
||||
![]() N75 mischien vast
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Is er geen lekkage in het circuit turbo>cooler>inlaatspruitsuk?? Kan ie van in noodlot gaan, en heb een enkele keer meegemaakt dat turbofluit hierdoor beter hoorbaar werd.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit kan ik waarschijnlijk alleen concluderen met Vagcom denk ik?. Dit zal dan een nieuwe n75 klep betekenen evt.Kan dit zo'n enorme fluit veroorzaken? Quote:
Ik heb een FMIC geplaatst met custom inlaat traject, misschien dat hier ergens een lekkage zit. Dat zal een kwestie van luisteren zijn waar het lek zit? Ik heb een gesloten luchtfilter box, de uitlaat is open van voor tot achter met alleen een einddemper. Hij fluit vrolijk aan de achterkant. Het "harde" geluid komt van onder de kap. Ik zal vanavond even een korte opname maken ![]() Last edited by remie : 03-11-2014 at 07:05. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik heb dit schema aangehouden voor het vacuumsysteem.
![]() Beide N kleppen lopen ook naar het luchtfilter. Op de luchtfilter box van de golf 3 zit daar een speciale nipple voor. Hoe doen de mensen dat met een openluchtfilter? Of in mijn geval, met een filterdoos van een 1.6TD. Daar zit namelijk niet zo'n nipple op. Meet deze leiding ook echt iets? Of is de leiding 'slechts' een afvoer voor lucht? En kan die ook gewoon los liggen? De EGR is afgedop met plaatjes. En de leiding doorgeknipt en afgedopt. Last edited by remie : 03-11-2014 at 17:30. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Remie, Doos van een RP (en SDI ?) motor wordt ook vaak gebruikt. Daar zit wel een nipple op, die is voor een vacuumklep welke de koude/warme lucht verhouding regelt.
De warme lucht komt dan van de uitlaat via die stoffen slang die altijd stuk gaat.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Kan iemand mij vertellen hoe je een golf 3 teller in een 2 krijgt? Ik zie het echt overal en soms ook erg netjes. Maar nergens zie ik hoe de ophangpunten gemaakt of aangepast worden. Ik zit al een aantal uren gefrustreerd naar mn dash te kijken.
![]() |