Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-11-2014, 20:33
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default remie's TDI vragen topic

Dag allen,

Ik heb onlangs (met de nodige hulp!) een TDI (afn) in mijn Golf 2 gebouwd. Nu heb ik daar toch regelmatig vragen over. En om nu voor elke vraag een topic te openen is ook zo wat.

De Golf rijd nu. Maar het eerste wat mij op viel is de enorm harde turbo fluit bij deellast en het loslaten van het gas. De motor gaat zo nu en dan in de noodloop maar na herstarten lijkt het toch weer goed te gaan. Ik heb ook het gevoel dat hij de ene keer sneller is dan de andere.

Ik lees alweer gruwel verhalen over kapotte turbo's. Ik moet wel zeggen dat ik hem nog niet heb laten uitlezen. Maar het blijft vanavond toch wel aan me knagen en wellicht zijn er ervaringsdeskundige!

Edit: de turbo is gereinigd en de schoepen bewegen vrij.
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)

Last edited by remie : 02-11-2014 at 20:43.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-11-2014, 21:27
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

N75 mischien vast
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #3  
Old 02-11-2014, 21:28
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Is er geen lekkage in het circuit turbo>cooler>inlaatspruitsuk?? Kan ie van in noodlot gaan, en heb een enkele keer meegemaakt dat turbofluit hierdoor beter hoorbaar werd.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #4  
Old 03-11-2014, 07:00
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
N75 mischien vast


Dit kan ik waarschijnlijk alleen concluderen met Vagcom denk ik?. Dit zal dan een nieuwe n75 klep betekenen evt.Kan dit zo'n enorme fluit veroorzaken?

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Is er geen lekkage in het circuit turbo>cooler>inlaatspruitsuk?? Kan ie van in noodlot gaan, en heb een enkele keer meegemaakt dat turbofluit hierdoor beter hoorbaar werd.


Ik heb een FMIC geplaatst met custom inlaat traject, misschien dat hier ergens een lekkage zit. Dat zal een kwestie van luisteren zijn waar het lek zit?

Ik heb een gesloten luchtfilter box, de uitlaat is open van voor tot achter met alleen een einddemper. Hij fluit vrolijk aan de achterkant. Het "harde" geluid komt van onder de kap.

Ik zal vanavond even een korte opname maken
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)

Last edited by remie : 03-11-2014 at 07:05.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-11-2014, 17:28
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default

Ik heb dit schema aangehouden voor het vacuumsysteem.



Beide N kleppen lopen ook naar het luchtfilter. Op de luchtfilter box van de golf 3 zit daar een speciale nipple voor. Hoe doen de mensen dat met een openluchtfilter? Of in mijn geval, met een filterdoos van een 1.6TD. Daar zit namelijk niet zo'n nipple op. Meet deze leiding ook echt iets? Of is de leiding 'slechts' een afvoer voor lucht? En kan die ook gewoon los liggen?

De EGR is afgedop met plaatjes. En de leiding doorgeknipt en afgedopt.
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)

Last edited by remie : 03-11-2014 at 17:30.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-11-2014, 22:45
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Remie, Doos van een RP (en SDI ?) motor wordt ook vaak gebruikt. Daar zit wel een nipple op, die is voor een vacuumklep welke de koude/warme lucht verhouding regelt.
De warme lucht komt dan van de uitlaat via die stoffen slang die altijd stuk gaat.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #7  
Old 15-11-2014, 11:28
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default tellerbak ellende!!

Kan iemand mij vertellen hoe je een golf 3 teller in een 2 krijgt? Ik zie het echt overal en soms ook erg netjes. Maar nergens zie ik hoe de ophangpunten gemaakt of aangepast worden. Ik zit al een aantal uren gefrustreerd naar mn dash te kijken.
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum