![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik zit een beetje te kijken wat voor blok ik in mijn golf zou willen bouwen.
Niks ten nadelen van alle 1.8 20vt vr6 enz. Ik zit toch echt jaren 80 te denken Zou een 2.3 5 cilinder van audi passen in een golf 1? Zonder hele auto aan te Pasen dan he. Heb wat op Google gezocht maar niks kunnen vinden (wel de vr5) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Een VR5 is iets anders als een 2.3 uit een Audi, zover ik weet heeft Audi de VR5 nooit gebruikt. Een VR5 is een motor die ook in een Golf 4 lag, dus net als de 1.8T issie aan te passen om deze motor erin te hangen.
Stoerder zou zijn om een 2.3e uit een Audi erin te knopen, of een 2.2 uit een S2 bv, Sipke (sipkemk1rs2) heeft dat gedaan. Google even naar mk1 rs2 en dan heb je wat leuks!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Ik zal eens gaan kijken maar ik zou ook graag de 2.3 5 cilinder in lijn inbouwen als het past.
Dat geluid alleen al........ |
#4
|
||||
|
||||
![]() Die dus!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Ik liep met hetzelfde idee voor mijn dichte 79'er (als ik daar ooit weer mee verder ga). Porsche 944 dwars voorin (prutsen om er een bak aan te hangen vermoed ik) lijkt me ook gaaf
Maar je gedachte past mij wel ![]()
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#6
|
||||
|
||||
![]() TTRS blok past er ook in, dan past een 2.3 vast ook.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() TTRS blok is korter dan de oude R5.. heeft met nieuwe technologieen en dunnere cilinderwanden te maken, onder andere. Er bestaat wel een enduro-racing Bora met de 2.5 R5 TDI , ook dwars voorin..
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Zover ik weet ligt de oude ook altijd in de lengterichting, dus daar zit je min of meer wel aan vast omdat je anders met de bak niet uitkomt.
__________________
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Volvo 850 (benzine en TDI)
![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Het blok ligt inderdaad in de lengte in een audi.
Ik heb wat foto's bekeken maar het is echt een flink blok. Toch wil ik het eens gaan opmeten of het passend te maken is. Carrosserie moet origineel blijven is wel het uitgangspunt. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Hij is lang hoor:
![]()
__________________
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Sipke is het ook gelukt
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als de carrosserie origineel moet blijven dan kun je het wel vergeten. Want dit is niet iets van alleen andere motorsteunen erop en klaar. Ik neem aan dat deze 5 cilinder dan net zo breed is als de 2.2 20v turbo van Audi. Daarvan is het onderblok uit mijn hoofd 58 cm breed van. En bak van een Seat Ibiza 20vt is ook 36 cm breed. Enkel is de motorruimte van een Golf 1 maar 88 cm breed (wederom uit mijn hoofd). Dus zonder iets aan te passen gaat het niet zo 1.2.3. lukken. |
#14
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Last edited by Dokter D : 28-08-2014 at 17:52. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Vet zo dat blok en het is weer eens wat anders he
|