Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-06-2014, 14:18
ErikGTX1 ErikGTX1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 4
Default Scirocco stotterd en loopt hoog stationair

Hallo,

Als eerste zal ik me even voorstellen.
Ik ben Erik en woon in de regio emmen. Ik rij al 2 jaar met veel plezier mijn scirocco mk2 GTX 1.8 met JH motor. Maar dat plezier is sinds kort wat afgenomen.

De auto start goed, en zal koud ook met ongeveer 1000 toeren stationair draaien. wanneer hij langzamerhand warm word loopt het stationaire toerental steeds verder op, tot uiteindelijk wel 2000 toeren.

Ik heb de bougie er toen uitgehaald om te kijken of het mengsel wel rijk genoeg was. En jawhoor bougietje hartstikke wit. Wat een te arm mengsel aangeeft.

Brandstofpomp naast de tank en in de tank zijn goed en ik meet gewoon 12 volt. Ik heb de koudestart injector getest, temperatuursensor getest en het brandstoffilter vervangen.

Ik heb pasgeleden wel de vulhals vervangen omdat de oude rot was. Er zit denk ik ook wel een beetje rottigheid in de tank maar het filtertje van de opvoerpomp is nog wel redelijk schoon. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken? Of moet ik ergens anders naar op zoek?
Reply With Quote
  #2  
Old 19-06-2014, 19:19
ErikGTX1 ErikGTX1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 4
Default

ff wat anders.. Zou de lambdasonde ook kapot kunnen zijn? Of gaan deze eigenlijk haast niet stuk?

Dit denk ik omdat de motor koud wel goed functioneerd.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-06-2014, 19:33
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Niet perongeluk fanatiek de achterkant van de lambdasonde ingetaped?

12v op je brandstofpomp is overigens natuurlijk geen garantie dat er genoeg benzine gepompt word.

Heb je verder benzine filters welke misschien aan vervanging toe zijn?
__________________
Barn find: Scirocco GT '78
Reply With Quote
  #4  
Old 26-06-2014, 17:34
ErikGTX1 ErikGTX1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by Spike
Niet perongeluk fanatiek de achterkant van de lambdasonde ingetaped?

12v op je brandstofpomp is overigens natuurlijk geen garantie dat er genoeg benzine gepompt word.

Heb je verder benzine filters welke misschien aan vervanging toe zijn?


Haha nee achterkant is gewoon kaal anders werkt hij idd niet goed. Benzine filters zijn net vervangen. net zoals de beide brandstofpompen ( in de tank en daar buiten ). Dit zorgde namelijk eerst voor problemen wat vast met het vuil te maken had. Niet lang daarna begon hij weer te stotteren...

Wat ook gek is: als ik sportief een klaverblad neem, houd hij ook heel erg in.. totdat ik weer langzaam genoeg ga.. dan pakt hij hem weer op. Het lijkt dus wel alsof de druk te laag is.


Heb inmiddels het CO iets opgeschroeft, dit maakt het iets beter.. zodat de auto weer enigzins rijdbaar is.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-06-2014, 20:32
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Misschien ergens een vacuumlek?
Krijg je ook een schraal mengsel van, en hoog stationair, beetje gericht remreiniger spuiten bij stationair lopende motor, op inlaatspruitstuk, afdichting bij gasklep, en bijv de vacuumslang naar rembekrachtiger, injectorafdichtingen enz. Verschil in toerental betekend foute boel.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #6  
Old 03-07-2014, 10:34
Spike Spike is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 354
Default

Heb je de staat van je leidingen bekeken? Als ze matig zijn, kunnen er met het vervangen van de pompen, scheurtjes in zijn gekomen, waardoor je niet genoeg druk krijgt
__________________
Barn find: Scirocco GT '78
Reply With Quote
  #7  
Old 04-07-2014, 18:37
ErikGTX1 ErikGTX1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 4
Default

Oke bedankt voor de tips.. ik zal het dit weekend allemaal gaan bekijken.
vacuum lek heb ik al goed bekeken trouwens...

ik ben een beetje te twijfelen over de staat van mijn katalysator misschien dat deze in combinatie met iets anders voor de problemen zorgt..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum