Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-06-2014, 13:58
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Question ABS '92/'93 VR6 wel/niet uit te lezen?

ik was in de veronderstelling dat je bij de VR6 de ABS wel kon uit lezen, lampje brand bij mij namelijk.

sensor LV heeft eens een tik gehad dus die is wel vervangen want zag er niet jofel uit. Helaas geen oplossing voor het brandende ABS lampje.

Nu zei de garagehouder dat hij de abs niet kon uitlezen want kon er niet in want auto zou te oud zijn? is dat idd omdat het systeem te oud is of wellicht juist omdat zijn apparatuur "te nieuw" is en dit niet meer ondersteund?

Dan weet ik ik elk dat ik het zinvol ergens anders even kan laten proberen of dat dit dus geen zin heeft.

b.v.d.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-06-2014, 15:13
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Question abs storingen uitlezen

Het gaat dus ècht om een gevalletje kan het nu wèl of niet?

Corrado heeft geen storingsgeheugen dus het zou dan een acute fout moeten betreffen, correct? Tenminste in die veronderstelling ben (was?) ik. ABS begint pas te werken bij 30km/h ofzo dacht ik, dus een aantal mogelijke problemen zouden sowieso bij stilstand niet boven water komen, of is dat een onjuiste aanname?

m.v.g.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-06-2014, 15:34
Dennis-Mash's Avatar
Dennis-Mash Dennis-Mash is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 2,388
Default

Geheugen heeft 'ie naar mijn inziens wel degelijk. Dat je garagist hem niet uit kan lezen lijkt mij redelijk aanneembaar. Weinig garages beschikken namelijk over de oude apparatuur voor de K-Line aansluitingen. Vaak hebben ze enkel de OBD stekkers. Er zijn wel verloopjes voor, hebben wij op het werk ook, maar dit werkt vaak niet naar mijn ervaring.

Hebben ze de weerstanden van elke sensor al gemeten? Deze moet als ik mij niet vergis tussen de 9 kilo ohm en 11 kilo ohm zijn.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92
Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08
Reply With Quote
  #4  
Old 25-06-2014, 15:45
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Default

verloopje ik ik er overigens zelf ook bij odb 1->2 of zo iets staat me bij

weerstand nog niet gemeten, konden wel verder gaan zoeken maar had zo niks geen gegevens etc. Toen dacht ik wacht maar even, informeer eerst wel even wat rond dan kan ik altijd terug...
Reply With Quote
  #5  
Old 25-06-2014, 15:55
Dennis-Mash's Avatar
Dennis-Mash Dennis-Mash is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 2,388
Default

Dan zou ik persoonlijk het uitlezen even achterwegen laten en eerst even gaan meten. Als je even goed googled heb je zo gevonden wat de exacte waardes moeten zijn.

Kijk ook meteen even goed na de contact punten als je de stekkers los haalt. Misschien is er eentje wel ergens geoxideerd.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92
Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08
Reply With Quote
  #6  
Old 26-06-2014, 07:09
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Default

konden bij de garage iig domweg überhaupt niet in de abs komen met hun vagcom, lelijk is dat. Had (heb) nog hoop dat het misschien stiekem toch wel uit te lezen zou zijn maar lijkt er op dat dit toch niet zo gaat zijn.

Lijkt dat het dus toch middels knippercodes moet gaan gebeuren.
(en meten dus eventueel inderdaad, gesodemieter...)
Reply With Quote
  #7  
Old 26-06-2014, 08:54
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,855
Default

Het is mij ook nooit gelukt om het ABS gedeelte van mijn VR6 uit te lezen. Alle overige functies tot airbag wel..

Knippercodes heb ik bij de VR6 nog niet gezien terwijl de G60 ze wel gaf..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #8  
Old 26-06-2014, 13:20
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Default re: uitlezen

wat de 'KL0TERIJ' is, VW dealer vraagt 39 euro voor uitlezen maar als die ook tot dezelfde ondekking komt ,,alles uit te lezen behalve de ABS'' dan is dat toch jammer geld zeg maar (puur om het principe).
Reply With Quote
  #9  
Old 26-06-2014, 13:28
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,855
Default

Toch maar even kijken Tim of je die procedure met dat draadje aan massa werkend krijgt dat die knippercode komt.

Ik kreeg knippercode vroeger eenvoudig voor elkaar bij de Corrado G60 (Zelfs als ik er niet op zat te wachten) maar bij mijn VR6 lukte dit niet. Denk wel dat het moet kunnen werken.

Als er bij mij wat kapot gaat anders dan een sensor vervang ik de hele ABS unit. Heb er nog meerdere liggen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #10  
Old 27-06-2014, 09:32
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Default

via een andere (service)medewerker wèl kunnen overleggen dat een checkup niks kost, dus inderdaad geen signaal geen kosten, daar kan ik natuurlijk wel mee leven. Betalen prima maar niet voor zo weinig inspanning zonder resultaat natuurlijk.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum