Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2013, 23:12
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 986
Default van 1.5 naar .1.8 spinnenkop

Ik heb een golf 1 1.5jbl
Ik heb het blok vervangen voor een 1.8 jh met spinnenkop

Nu mijn vraag wat moet ik nog meer veranderen
Kwa brandstof toevoer
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2013, 23:53
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 314
Default

gti tank, brandstofpomp, accumelator, ook wat elektra voor de brandstofpomp. Best ook benzineleidingen verleggen naar de andere kant van de motorruimte.
__________________
Golf 1 diesel
1983, Lhasa groen met.
origineel stalen schuifdak

Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2013, 10:23
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

En 8mm brandstofleiding is ook niet verkeerd kan nu 6mm onder zitten.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #4  
Old 25-09-2013, 07:38
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 986
Default

Waarom een gti tank wat is het verschil met die ik nu heb
Reply With Quote
  #5  
Old 26-09-2013, 12:10
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Tank hoeft niet als je een vlotter plaatst met opvoerpomp. GTI tank heeft de aanvoer onder en jou tank gaat de aanvoer via de vlotter. Beter is natuurlijk GTI tank heb je 1 pomp om minder zorgen over te maken.

Verder heb je de motorkabelboom nodig bij deze motor en die prik je originele steekzekeringen kast. Je hebt brandstofpomp relais 1 nodig gaat links boven in je zekeringenkast en plus naar de pomp moet ergens bij geprikt worden maar weet niet meer welke pin.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #6  
Old 26-09-2013, 13:32
1977MK1Ty's Avatar
1977MK1Ty 1977MK1Ty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 49
Default

Flink klusje dus... achteras ook los voor de tank...
Reply With Quote
  #7  
Old 26-09-2013, 14:05
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Tank wisselen is inderdaad wel wat werk met name omdat je remmen moet ontluchten. Als je er aan gaat beginnen is het verstandig je tank zover mogelijk leeg te pompen.
Remleidingen achter bij de achteras moeten los en dan kun je de achteras genoeg laten zakken om de tank er tussen uit te schuiven.
De tank zelf heeft diverse ontluchting slangen.

Als je niet de luxe hebt van een brug is het fijn om over twee hydraulische krikken te hebben. 1 voor de achteras en 1 voor de tank te laten zakken.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #8  
Old 26-09-2013, 14:21
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Die opvoerpompen hoef je je ook niet druk om te maken.. zijn bijna nooit stuk.
Ze zitten ook wel in de polo 2 tot'93? en scheelt je een boel ombouw werk met je tank en bij mij werkt t nog steeds perfect.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 26-09-2013, 14:36
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 685
Default

welke opvoerpomp moet er in de tank worden geplaatst om met injectie te rijden?
ben zelf bezig om een 16v in mn 1 te bouwen maar laat het liefst de tank zitten omdat deze helemaal roest vrij is en een gti tank zeldzaam is?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #10  
Old 26-09-2013, 17:39
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
welke opvoerpomp moet er in de tank worden geplaatst om met injectie te rijden?
ben zelf bezig om een 16v in mn 1 te bouwen maar laat het liefst de tank zitten omdat deze helemaal roest vrij is en een gti tank zeldzaam is?



Ik heb ook de tank laten zitten. Ff 1 uit een golf 1 cabrio of een polo met 1.3injectiemotor halen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #11  
Old 26-09-2013, 20:03
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 685
Default

@johan oké bedankt ga ik die ff zoeken!
En dan gewoon massa en +na contact?

Mvg
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #12  
Old 26-09-2013, 23:08
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 986
Default

Helermaal duuderlijk kan weer ff vooruit
Reply With Quote
  #13  
Old 26-09-2013, 23:11
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 986
Default

Uit welke type cabrio ?
Reply With Quote
  #14  
Old 01-10-2013, 22:00
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 986
Default

?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum