Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-09-2013, 18:45
samke-gti samke-gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 94
Default 45 weber of motor carburators?

ik heb nu een set dubbele 45er webers liggen klaar om te monteren op mijn 16v, de persoon die mijn blok samen gestoken heeft heeft me echter aangeraden om motorcarburators te steken?

graag wat ervaringen van mensen qua afstelling ( omdat webers waarschijnlijk meer weersgevoelig zullen zijn dan motor carbu's )

zuiniger, betere prestatie's, eventueel nog korter op inlaat kunnen werken?

graag zoveel mogelijk informatie

is voor een blok met bewerkte cilinderkop, kleppen, powersprint complete uitlaatlijn, cat cams nokkenassen... Een redelijke setup voor straat gebruik en enkele trackdays mee te nemen. Dus daarom graag het verschil qua prestatie.

alvast bedankt!
sportieve groeten
sam
__________________
golf2 gti 16v
Reply With Quote
  #2  
Old 20-09-2013, 18:46
samke-gti samke-gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 94
Default

ps: welke zijn er dan aan te raden? bv yamaha r1 carbu's, Suzuki gsxr, ... of verschil tussen bv 600 en 1000cc qua motorcarbu...
__________________
golf2 gti 16v
Reply With Quote
  #3  
Old 20-09-2013, 21:46
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Na 2 blokken op motorcarbs gehad te hebben zou ik zeggen: ga voor webers.

Er zijn meer tuners met verstand van webers en een la vol met spoeiers/mengbuizen enz dan motorfietsspul...

Ik heb zelf alleen maar geklooi gehad met de inlaatrubbers, soms ging het een maand goed...maar ik bleef ze vervangen. Telkens valse lucht, dure slangen gehad, goedkope slangen gehad...drama.

Ik ben nu aan het klooien met injectie, throttlebodies. (6cilinder)
Reply With Quote
  #4  
Old 20-09-2013, 22:23
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

ik ben wel content van mijn carbs maar is een 1.1 dus komt niet in de buurt van jou setup

De enige reden waarom ik voor motocarbs heb gekozen is dat het el cheapo is.

Zoals hierboven gezegd , er zijn meer mensen met verstand en onderdelen van webers dan van motorcarbs op auto's. Maar het moet wel te doen zijn, zal ook een deel van je budget afhangen wss.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-09-2013, 00:02
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Wij hebben ondertussen een kleine honderd sets motorfiets carbs + spruitstukken verkocht. Goede carbs + originele rubbers + goed ontworpen spruitstuk blijft lang heel.

Eigenlijk is er nog nooit een kapotte terug gekomen. We hebben setjes verkocht die heen en weer naar worthersee rijden en ook setjes die trackdays/circuit dagen doen.

Dus dat er alleen maar gezeik mee is, vindt ik niet echt een sterk argument.
Alles valt of staat met de goede producten. En dat snappen veel mensen niet, wij Nederlanders hebben namelijk nogal de eigenschap om voor een duppie op de eerste rij te zitten.

Met een halfgare tweedehands set webers heb je net zo veel ellende.


Wat wel een sterk argument is, is dat met 45mm deze set-up meer tot zijn recht zou kunnen komen dan met 40mm. Afhankelijk tot in hoe vere de kop bewerkt is en welke assen er geplaatst worden.



Gr, Pim
Reply With Quote
  #6  
Old 21-09-2013, 06:16
samke-gti samke-gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 94
Default

ik heb nu een set 45er webers liggen met kort spruitstuk die ook aangepast is naar inlaat. zodat deze een mooie overgang heeft. de grootste zorg die ik heb is de afstelling.

dus moest ik qua afstelling ( gevoeligheid ) beter af zijn zou ik over schakelen.

en qua budget is dit geen probleem. ( niet dat ik een ezel heb die geld schijt ) maar heb er wel wat voor over
__________________
golf2 gti 16v
Reply With Quote
  #7  
Old 21-09-2013, 06:39
Cabrionick Cabrionick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 154
Default

Hoi
Doe eens een mailtje naar tovami
Deze tuner heeft er best veel ervaring mee met allebei
Veel succes
Reply With Quote
  #8  
Old 21-09-2013, 14:12
samke-gti samke-gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 94
Default

Quote:
Originally Posted by Cabrionick
Hoi
Doe eens een mailtje naar tovami
Deze tuner heeft er best veel ervaring mee met allebei
Veel succes



dat merk van testbanken?
Of isdit iemand op het forum?
Ik heb gekeken maar niet direct iets gevonden die ernaar verwijst?
__________________
golf2 gti 16v
Reply With Quote
  #9  
Old 21-09-2013, 17:32
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #10  
Old 21-09-2013, 22:42
samke-gti samke-gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 94
Default

nu moet ik terug komen op dub detail dat ik zoizo beter bij mijn 45er webers blijf omdat Verschillende personen hebben mij gezegd dat ik beter voor weber ga en deze indien goed afgesteld niet echt zo gevoelig zijn, En motor carbu's meer geschikt zijn voor lichtere motoren.

dus nu wordt het kijken voor een zaak of persoon die liefst niet te ver vandaan mijn wagen kan afstellen op testbank.

alvast bedankt voor alle info!
__________________
golf2 gti 16v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum