![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
is er iemand die ervaring heeft met het tunen van een 1.8 8v dx/gti blok van een golf 1? wil er zowieso 40mm carbs op zetten van weber, heb al wel wat informatie gehad over de brandstofpomp en injectiegaten dichtmaken met een plug van versnellings bak van een kever. ook hebben ze me uitgelegd dat je een nokkenas van een 16v kr/pl blok kunt nemen, een stuk eraf kunt zagen en dan een snellere nokkenas hebt... maar of dit klopt? graag hoor ik van iemand wat meer informatie hoe ik hem kan tunen auto is een golf mk1 cabrio uit 1984, type 1 cabrio met een 1.8dx/gti motor. gr wessel |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Misschien wel als je er een stuk afzaagt?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Naja het maakt mij niet uit, maar als je de 16v kop bekijkt zie je dat de inlaat en uitlaat kleppen beide aan een kant van de kop liggen. Beide worden door een eigen as bediend. Als je die as dus in een 8v gaat leggen, los van dat het past, gaan je inlaat en uitlaat klep tegelijk open. Ergo, dat gaat niet werken
![]() Als je met carburateurs gaat rijden koop dan het kortste spruitstuk dat je kunt vinden, anders past het niet tussen je schutbord... |
|
||||
|
||||
![]() oke,
en hoe zit het dan met de druk van de brandstofpomp, want die moet ook veranderd worden schijnbaar |
|
|||
|
|||
![]() Moet een brandstofpomp onder geschikt voor carburateurs injectiepomp moet eraf. Gebruik de search eens is meer als genoeg info te vinden.
|
|||
|
|||
![]() Hoi
De brandstof pomp kan er gewoon op blijven tenminste dat was bij mij wel het geval Ik had een ev 1.8 met dubbele solexen je kunt anders ook op motor carbs gaan rijden Stuk goedkoper en een spruitstuk is makkelijk te maken |
|
||||
|
||||
![]() Maar jij had geen DX GTI
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
welke of wat voor pomp zou ik er dan op kunnen zetten? gr wessel |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klopt motorcarbs zou makkelijker zijn, alleen ik heb het probleem dak eigenwijs ben en perse webers wil, niet alleen voor het vermogen ofzo, gewoon ook omdat je met webers toch het mooiste geluid krijgt vind ik. of solex natuurlijk maar geen dellortos |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Denk dat je in je onderblok wel een uitsparing hebt voor een mechanische pomp, dat lijkt me het goedkoopste. Als je het mooier wil kun je een Facet of Hardi pomp nemen maar die zijn duurder. Ik vind het bijzonder dat je vindt dat solexen of webers anders klinken dan dellorto's, het geluid wordt namelijk grotendeels bepaald door hoe je het afstelt, ontstekingstijdstip, luchtfilters etc... Een dellorto is niet anders dan een Weber of solex, zelfs nog mooier wat betreft afstellen... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat zou ook het probleem kunnen zijn, maar ik ken iemand die een jetta heeft met hetzelfde blok, en die had er eerst dellortos op, da vond ik echt nergens naar klinken, en toen webers. dat klonk beter. maar dat kan dan ook de afstelling zijn ik weet het niet. i.i.g. het maakt kwa prijs niet uit want ze zijn meestal allemaal wel even duur. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb idd voor me motorfiets carburateurs een elektrische Facet pomp gekocht.
Hier heb je ook gelijk geen retour meer bij nodig stopt met pompen als de vlotterkamers vol zitten. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dus ik kan deze dan ook gebruiken voor webers? Of heb ik dan weer iets anders nodig? |
|
||||
|
||||
![]() Nee hoor dat gaat prima daar had ik hem eerst ook voor liggen.
Maar het afstellen van Webers was voor mij de rede om over te stappen naar motorfiets carburateurs ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is dat zo moeilijk dan? Ik heb wel gehoord dat afstellen niet makkelijk is... Maar dat het zo moeilijk is dat het beter is om op motorcarbs over te stappen wist ik niet... |
|
|||
|
|||
![]() Nee Wessel dat is niet zo
Als je sollexen wilt weet nog wel een set mijn oude set Een motor carb is gewoon veel goedkoper heus niet beter af te stellen Je zou ook nog voor imitatie webbers kunnen gaan komen uit China Ik rij nu ook op webbers Mvgr nick |
|
||||
|
||||
![]() Het afstellen is niet iets wat je in 5 minuten gedaan hebt. Verstandigst is om dit te laten doen op een bank met meetapparatuur voor lucht/benzineverhouding, zodat je kan zien bij welk toerengebied er wat aan de afstelling verandert moet worden.
Ik heb me ook laten vertellen dat de sleutel tot succes is de juiste maat Webers te kiezen voor je motor.
|
|||
|
|||
![]() Yep afstellen moet je niet zelf doen ik ga zelf naar tovami heb er goede ervaring mee
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zover ik weet word 40mm het meeste gebruikt bij zowel solex, als weber en dellorto. maar 45mm kan denk ik zowieso niet ofwel? dat is te groot zeker. 45mm' ers kom ik ook vaker tegen op 16 kleppers. |