Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-09-2013, 21:38
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default Golf 1 cabrio '84 dx 40mm Webers

Hallo,

is er iemand die ervaring heeft met het tunen van een 1.8 8v dx/gti blok van een golf 1?

wil er zowieso 40mm carbs op zetten van weber, heb al wel wat informatie gehad over de brandstofpomp en injectiegaten dichtmaken met een plug van versnellings bak van een kever.

ook hebben ze me uitgelegd dat je een nokkenas van een 16v kr/pl blok kunt nemen, een stuk eraf kunt zagen en dan een snellere nokkenas hebt... maar of dit klopt?

graag hoor ik van iemand wat meer informatie hoe ik hem kan tunen

auto is een golf mk1 cabrio uit 1984, type 1 cabrio met een 1.8dx/gti motor.

gr wessel
Reply With Quote
  #2  
Old 13-09-2013, 22:41
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Ik denk dat je de eerste bent die een 16v as in een 8v wil leggen, dat gaat niet lukken nie
Reply With Quote
  #3  
Old 13-09-2013, 23:58
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Misschien wel als je er een stuk afzaagt?
Reply With Quote
  #4  
Old 14-09-2013, 06:37
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Naja het maakt mij niet uit, maar als je de 16v kop bekijkt zie je dat de inlaat en uitlaat kleppen beide aan een kant van de kop liggen. Beide worden door een eigen as bediend. Als je die as dus in een 8v gaat leggen, los van dat het past, gaan je inlaat en uitlaat klep tegelijk open. Ergo, dat gaat niet werken

Als je met carburateurs gaat rijden koop dan het kortste spruitstuk dat je kunt vinden, anders past het niet tussen je schutbord...
Reply With Quote
  #5  
Old 15-09-2013, 18:02
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

oke,

en hoe zit het dan met de druk van de brandstofpomp, want die moet ook veranderd worden schijnbaar
Reply With Quote
  #6  
Old 15-09-2013, 19:20
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Moet een brandstofpomp onder geschikt voor carburateurs injectiepomp moet eraf. Gebruik de search eens is meer als genoeg info te vinden.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #7  
Old 15-09-2013, 19:22
Cabrionick Cabrionick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 154
Default

Hoi
De brandstof pomp kan er gewoon op blijven tenminste dat was bij mij wel het geval
Ik had een ev 1.8 met dubbele solexen je kunt anders ook op motor carbs gaan rijden
Stuk goedkoper en een spruitstuk is makkelijk te maken
Reply With Quote
  #8  
Old 15-09-2013, 19:39
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Maar jij had geen DX GTI de pomp uit dit blok is zeker niet geschikt voor webers.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #9  
Old 15-09-2013, 21:03
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Maar jij had geen DX GTI de pomp uit dit blok is zeker niet geschikt voor webers.


welke of wat voor pomp zou ik er dan op kunnen zetten?

gr wessel
Reply With Quote
  #10  
Old 15-09-2013, 21:05
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Cabrionick
Hoi
De brandstof pomp kan er gewoon op blijven tenminste dat was bij mij wel het geval
Ik had een ev 1.8 met dubbele solexen je kunt anders ook op motor carbs gaan rijden
Stuk goedkoper en een spruitstuk is makkelijk te maken


klopt motorcarbs zou makkelijker zijn, alleen ik heb het probleem dak eigenwijs ben en perse webers wil, niet alleen voor het vermogen ofzo, gewoon ook omdat je met webers toch het mooiste geluid krijgt vind ik. of solex natuurlijk maar geen dellortos
Reply With Quote
  #11  
Old 15-09-2013, 22:51
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Cool

Quote:
Originally Posted by wessel97
klopt motorcarbs zou makkelijker zijn, alleen ik heb het probleem dak eigenwijs ben en perse webers wil, niet alleen voor het vermogen ofzo, gewoon ook omdat je met webers toch het mooiste geluid krijgt vind ik. of solex natuurlijk maar geen dellortos


Denk dat je in je onderblok wel een uitsparing hebt voor een mechanische pomp, dat lijkt me het goedkoopste. Als je het mooier wil kun je een Facet of Hardi pomp nemen maar die zijn duurder.
Ik vind het bijzonder dat je vindt dat solexen of webers anders klinken dan dellorto's, het geluid wordt namelijk grotendeels bepaald door hoe je het afstelt, ontstekingstijdstip, luchtfilters etc... Een dellorto is niet anders dan een Weber of solex, zelfs nog mooier wat betreft afstellen...
Reply With Quote
  #12  
Old 16-09-2013, 07:46
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Denk dat je in je onderblok wel een uitsparing hebt voor een mechanische pomp, dat lijkt me het goedkoopste. Als je het mooier wil kun je een Facet of Hardi pomp nemen maar die zijn duurder.
Ik vind het bijzonder dat je vindt dat solexen of webers anders klinken dan dellorto's, het geluid wordt namelijk grotendeels bepaald door hoe je het afstelt, ontstekingstijdstip, luchtfilters etc... Een dellorto is niet anders dan een Weber of solex, zelfs nog mooier wat betreft afstellen...


dat zou ook het probleem kunnen zijn, maar ik ken iemand die een jetta heeft met hetzelfde blok, en die had er eerst dellortos op, da vond ik echt nergens naar klinken, en toen webers. dat klonk beter. maar dat kan dan ook de afstelling zijn ik weet het niet. i.i.g. het maakt kwa prijs niet uit want ze zijn meestal allemaal wel even duur.
Reply With Quote
  #13  
Old 16-09-2013, 15:55
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik heb idd voor me motorfiets carburateurs een elektrische Facet pomp gekocht.
Hier heb je ook gelijk geen retour meer bij nodig stopt met pompen als de vlotterkamers vol zitten.


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #14  
Old 16-09-2013, 17:57
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Ik heb idd voor me motorfiets carburateurs een elektrische Facet pomp gekocht.
Hier heb je ook gelijk geen retour meer bij nodig stopt met pompen als de vlotterkamers vol zitten.





Dus ik kan deze dan ook gebruiken voor webers? Of heb ik dan weer iets anders nodig?
Reply With Quote
  #15  
Old 16-09-2013, 17:59
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nee hoor dat gaat prima daar had ik hem eerst ook voor liggen.
Maar het afstellen van Webers was voor mij de rede om over te stappen naar motorfiets carburateurs
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #16  
Old 16-09-2013, 18:08
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Nee hoor dat gaat prima daar had ik hem eerst ook voor liggen.
Maar het afstellen van Webers was voor mij de rede om over te stappen naar motorfiets carburateurs


Is dat zo moeilijk dan? Ik heb wel gehoord dat afstellen niet makkelijk is... Maar dat het zo moeilijk is dat het beter is om op motorcarbs over te stappen wist ik niet...
Reply With Quote
  #17  
Old 16-09-2013, 18:23
Cabrionick Cabrionick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 154
Default

Nee Wessel dat is niet zo
Als je sollexen wilt weet nog wel een set mijn oude set
Een motor carb is gewoon veel goedkoper heus niet beter af te stellen
Je zou ook nog voor imitatie webbers kunnen gaan komen uit China
Ik rij nu ook op webbers
Mvgr nick
Reply With Quote
  #18  
Old 16-09-2013, 19:58
Marco R29's Avatar
Marco R29 Marco R29 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 242
Default

Het afstellen is niet iets wat je in 5 minuten gedaan hebt. Verstandigst is om dit te laten doen op een bank met meetapparatuur voor lucht/benzineverhouding, zodat je kan zien bij welk toerengebied er wat aan de afstelling verandert moet worden.
Ik heb me ook laten vertellen dat de sleutel tot succes is de juiste maat Webers te kiezen voor je motor.
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber
Reply With Quote
  #19  
Old 16-09-2013, 21:04
Cabrionick Cabrionick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 154
Default

Yep afstellen moet je niet zelf doen ik ga zelf naar tovami heb er goede ervaring mee
Reply With Quote
  #20  
Old 16-09-2013, 21:15
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Cabrionick
Yep afstellen moet je niet zelf doen ik ga zelf naar tovami heb er goede ervaring mee


zover ik weet word 40mm het meeste gebruikt bij zowel solex, als weber en dellorto. maar 45mm kan denk ik zowieso niet ofwel? dat is te groot zeker. 45mm' ers kom ik ook vaker tegen op 16 kleppers.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum