Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-10-2013, 16:16
FerryGolf1 FerryGolf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 18
Default Probleem AEE motor (startblokkering?)

Hallo,

Zoals de titel het al zegt het ik een probleem met de AEE motor.
Ik heb deze week een aee motor uit een skoda felicia in een golf 1 geplaatst maar nu wil hij niet vonken. De brandstofpomp en de injectoren worden angestuurd. De bobine heeft spanning en massa. Maar deze word niet aangestuurd door de ecu.
Nu heb ik de startblokkering erbij en deze heb ik ook aangesloten zoals in het schema staat. Maar hij wil nog steeds niet starten. Daarnaast zit er nog een uitlees stekker op met 3 draden, naar mijn weten +, - en een draad die op de K lijn zit deze gaat naar het kastje van de startblokkering en er is nog een aftakking in die draad maar ik kan niet vinden waar deze op moet.
Nu heb ik even geprobeert om de ecu en startblokkering uit te lezen met de bosch kts. De startblokkering kom ik wel in maar die geeft aan een te zwak signaal van de sleutel en de ecu kom ik niet in voor meetwaardes maar een actuator test voert hij wel goed uit.

Ik hoop dat iemand met mij mee kan denken. Vooral even mbt de K lijn waar die voor dient.

Groet, Ferry
Reply With Quote
  #2  
Old 25-10-2013, 17:14
vwpolovw's Avatar
vwpolovw vwpolovw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 314
Default

uh maak even foto en mij even pbje voor mij email adres
Reply With Quote
  #3  
Old 29-10-2013, 21:15
FerryGolf1 FerryGolf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 18
Default

Niemand anders een idee? Vw polo reageert helaas niet meer.
Ik ben vandaag nog even bezig geweest met een snap on modus maar daar kom ik helaas niet echt verder mee. Wel wil ik nog even opmerken dat ik de tellerunit niet meer aangesloten heb deze is helaas ook niet meer aanwezig. Een collega van me zij namelijk dat de immo ook via de tellerunit loopt.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Mis evt uitschrijven van de startblokkering.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-10-2013, 22:24
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Uitschrijven moet je even pewivwteam contacteren, maar als je de originele sleutel erbij hebt moet de transponder hierin wel in de buurt van de opnemer van de immo zijn, anders geeft ie de inspuiting niet vrij
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #5  
Old 29-10-2013, 23:49
FerryGolf1 FerryGolf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Uitschrijven moet je even pewivwteam contacteren, maar als je de originele sleutel erbij hebt moet de transponder hierin wel in de buurt van de opnemer van de immo zijn, anders geeft ie de inspuiting niet vrij


Het vreemde is dus dat de injectoren wel worden aangestuurd net zoals de brandstofpomp. Enkel de ontsteking wordt niet aangestuurd. Kan dit liggen aan het ontbreken van de teller unit. En de startonderbreking of heeft de startonderbreking geen communicatie met de teller unit nodig?
Reply With Quote
  #6  
Old 30-10-2013, 07:28
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Poeh dat weet ik zo 1 2 3 niet, kan je het beste ook even aan pewivwteam vragen...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #7  
Old 30-10-2013, 21:54
vwpolovw's Avatar
vwpolovw vwpolovw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 314
Default

ik heb geen pb gehad hoor
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum