Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-07-2013, 08:12
Forza! Forza! is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 10
Default Golf II 1.3 injectie houdt in

VW-vrienden,

Sinds 3 dagen zijn er een aantal problemen opgetreden bij mijn Golfje.
Het is praktisch allemaal tegelijkertijd begonnen.

- Bij koude start ratelt er iets in de motor. Na een minuut is het weg maar het maakt herrie, beetje net als een dieselmotor.
- Auto loopt stationair 500-600 toeren dus valt net niet (maar soms net wel) uit.
- Auto mist vermogen. Bij accelereren houdt ie voelbaar in, net of er maar 25 ipv 55 pk aanwezig is. Niet fijn op de oprit naar de snelweg!

Nogmaals, dit is allemaal vrijwel tegelijkertijd begonnen.
Bougies zijn vervangen, verdelerkap is vervangen, reiniger is al toegevoegd (maar dat duurt nog een paar dagen voor eventueel effect).
Wie kan mij nog meer tips geven?
Reply With Quote
  #2  
Old 11-07-2013, 17:50
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Uitlaatspruitstuk lek (scheurtje) of uitlaatspruitstukpakking lek misschien. Dan heb je ratelgeluiden en kan het vermogen minder worden.

Rookt het onder de motorkap bij een koude start niet rond het spruitstuk?
Reply With Quote
  #3  
Old 12-07-2013, 09:25
Forza! Forza! is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 10
Default

Probleem opgelost.

De ratel in de motor is even onverwachts gestopt als ie is begonnen.
Het stationair en inhouden wordt veroorzaakt door een kapotte temperatuursensor.

Slotje!
Reply With Quote
  #4  
Old 15-07-2013, 08:15
Forza! Forza! is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 10
Default

Toch nog even verder gaan:

Het is niet opgelost (alhoewel de ratel wel weg is)
Inmiddels is de temperatuursensor vervangen, echter zonder resultaat.
Als ik de stekker lostrek loopt ie een stuk beter dan met stekker.
Er is nu vervangen: bougies, rotor+verdeler, luchtmassameter, blauwe temperatuursensor.

Stationair toerental is bijgesteld omdat de auto anders maar 500-600 tpm draait.
Optrekken gaat met weerstand, iets in de inspuiting gaat niet lekker.

Wie heeft er ervaring met dit probleem en kent de oplossing?
Reply With Quote
  #5  
Old 15-07-2013, 09:30
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 711
Default

Hoe oud zijn je bougiekabels? Deze hebben tot 2x toe voor problemen gezorgd bij mij. Bij veel vermogen schokt de auto dan ..

Eerste heel veel vd ontsteking vervangen, bleven bougiekabels over en amper een jaar later weer de bougiekabels ..
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #6  
Old 15-07-2013, 10:03
Forza! Forza! is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 10
Default

Nee, die heb ik nog niet vervangen.
Ik zal straks eens checken.

Maar eigenlijk verklaart dat niet het probleem van het losmaken/vastzetten
van de temperatuursensor toch?

Last edited by Forza! : 15-07-2013 at 10:05.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-07-2013, 11:15
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 711
Default

Quote:
Originally Posted by Forza!
Nee, die heb ik nog niet vervangen.
Ik zal straks eens checken.

Maar eigenlijk verklaart dat niet het probleem van het losmaken/vastzetten
van de temperatuursensor toch?


dat zou ik zo snel niet weten ..

toen ik laatst hetzelfde probleem had, had ik ook de bl. temp. sensor vervangen, leek toen veel belovend maar probleem kwam terug.

toen met een dunne nevel van plantenspuit de bougiekabels bekeken en deze waren helemaal gaar
kreeg ook stroom als je ze aanraakte.
bobinekabel ook even checken!
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #8  
Old 16-07-2013, 09:08
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Kijk eens goed of er geen slang kapot is. Geldt voor alle slangen rond het motorblok.
Vooral carterontluchting wil wel eens gaar worden door de oliedampen.
Geeft dan valse lucht waardoor motor slecht gaat lopen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #9  
Old 16-07-2013, 17:50
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Of een lekke vacuumpaddestoel op je ontsteking.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-07-2013, 07:47
Forza! Forza! is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 10
Default

Welke slang is van de carterontluchting? Is dat degene met die dikke
'huls' eromheen achter het blok?

En waar zit die vacuumpaddestoel?

Ik ben nou ook weer niet zo'n techneut dat ik alle onderdelen ken
Reply With Quote
  #11  
Old 18-07-2013, 13:28
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Forza!
Welke slang is van de carterontluchting? Is dat degene met die dikke
'huls' eromheen achter het blok?

En waar zit die vacuumpaddestoel?

Ik ben nou ook weer niet zo'n techneut dat ik alle onderdelen ken


Vaccum paddo zit op je ontsteking, rond ding is dat waar een slangetje op zit!
Carter ontluchting zit boven op je kleppendeksel, dat zwarte buisje wat daaruit omhoog komt.

p.s. als je echt goeie bougie kabels wilt hebben dan moet je vragen om koper binnenkern, want tegenwoordig geven ze meestal standaard met coolstof kern en die zijn meestal met een jaar versleten

Even over dat gereutel in de motor.
Weet je zeker dat er geen lager bijna uit ligt ?
Reply With Quote
  #12  
Old 18-07-2013, 13:31
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 711
Default

Quote:
Originally Posted by RamonR
Vaccum paddo zit op je ontsteking, rond ding is dat waar een slangetje op zit!
Carter ontluchting zit boven op je kleppendeksel, dat zwarte buisje wat daaruit omhoog komt.

p.s. als je echt goeie bougie kabels wilt hebben dan moet je vragen om koper binnenkern, want tegenwoordig geven ze meestal standaard met coolstof kern en die zijn meestal met een jaar versleten

Even over dat gereutel in de motor.
Weet je zeker dat er geen lager bijna uit ligt ?


mijne was idd met een jaar versleten .. ellende.

en het erge is dan omdat je denkt dat je de bougiekabels recent hebt vervangen ( 8 maanden ), dat die het probleem niet zijn en je andere dingen gaat vervangen
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
  #13  
Old 19-07-2013, 12:05
Forza! Forza! is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 10
Default

Dat gereutel in de motor heeft ie nu al een hele tijd niet meer gedaan.
Lijkt me dat dat probleem zichzelf heeft opgelost

Ik ga eens een poging wagen met de ontluchting etc.
Moet die vacuumpaddo echt vervangen worden of kun je zoiets ook reinigen?
Reply With Quote
  #14  
Old 22-07-2013, 08:55
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 281
Default

Quote:
Originally Posted by Forza!
Dat gereutel in de motor heeft ie nu al een hele tijd niet meer gedaan.
Lijkt me dat dat probleem zichzelf heeft opgelost

Ik ga eens een poging wagen met de ontluchting etc.
Moet die vacuumpaddo echt vervangen worden of kun je zoiets ook reinigen?


De vacuumpaddo kun je testen door het slangetje op het gasklephuis los te trekken en er aan te zuigen.
Er zit een heel klein nippeltje(?) op de gasklephuisslanguitsteeksel die waarschijnlijk in slang blijft zitten!
- Als je een vacuum kan zuigen en bij het vacuum loslaten een plop hoort, werkt de vacuumpaddo.
- Als er geen vacuum ontstaat is de vacuumpaddo stuk en moet die vervangen worden.

Ik heb de vacuumpaddo laatst vervangen door een van sloop (gratis).
Vervangen:
- Onsteking van de motor halen.
- Paddo losmaken
- Paddo/onsteking verbinding steekt ongeveer 1 a 2 cm in de onsteking en zit los op een as-je. De verbinding richting de motor van het as-je schuiven. Dit is een priegelwerkje.
Reply With Quote
  #15  
Old 25-07-2013, 21:54
Forza! Forza! is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 10
Default

Na vrijwel de gehele ontsteking vervangen te hebben, bleef er nog 1 ding over:
De bougiekabels. Die heb ik vanavond vervangen en wat blijkt?
Probleem opgelost!

De oude kabels leken er al 23 jaar op te zitten en er zaten links en rechts al
scheurtjes in.

Dus m'n Golfje rijdt weer lekker!
Op naar het volgende probleem
Reply With Quote
  #16  
Old 25-07-2013, 22:38
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Forza!
Na vrijwel de gehele ontsteking vervangen te hebben, bleef er nog 1 ding over:
De bougiekabels. Die heb ik vanavond vervangen en wat blijkt?
Probleem opgelost!

De oude kabels leken er al 23 jaar op te zitten en er zaten links en rechts al
scheurtjes in.

Dus m'n Golfje rijdt weer lekker!
Op naar het volgende probleem


Al 23 jaar!
Dat is wel erg lang, na 5 jaar doet hij het echt al niet meer als ze van de automaterialen zaak komen haha

Reply With Quote
  #17  
Old 26-07-2013, 08:12
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 711
Default

Quote:
Originally Posted by Forza!
Na vrijwel de gehele ontsteking vervangen te hebben, bleef er nog 1 ding over:
De bougiekabels. Die heb ik vanavond vervangen en wat blijkt?
Probleem opgelost!

De oude kabels leken er al 23 jaar op te zitten en er zaten links en rechts al
scheurtjes in.

Dus m'n Golfje rijdt weer lekker!
Op naar het volgende probleem


wat ik al dacht, zelfde symptomen
__________________
Golf II '85

Also know as: Bun
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum