![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik wil m'n auto herspuiten of rollen, weet het nog niet zeker, maar wat doe ik met de voor en achterruit? Moeten deze er uit en zo ja is dat moeilijk en hoe moet dat?
Dacht eerst gewoon sterke tape onder de rubber te schuiven en er over te plooien, en dan de ruit af te plakken maar ik heb schrik dat ik dan altijd nog een dun randje oude kleur ga zien. En ik moet het ook kunnen schuren langs de rubber, zonder deze te beschadigen. Ben nieuwe hier in, dus weet totaal niet wat en hoe ![]() Mij lijkt het beter de ruiten er uit te halen, maar is dat makkelijk te doen een vooral, hoe? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Heel makkelijk zijn ze te verwijderen. Geleidelijk langs de rand eruit drukken
En later met een stroomdraad oid er weer intrekken
__________________
GR. DENNIS |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ruiten er uit is niet zo moeilijk. Zelf snij ik de rubbers altijd kapot, zijn vaak toch al wat slechter (buitenrand er af snijden). Dan iemand in de auto met zijn voeten tegen het raam laten drukken, iemand aan de buitenkant het raam aanpakken/begeleiden. Kost best wat kracht maar met platte voet zal het glas niet zomaar springen.
Terugplaatsen is ook makkelijk, nieuw rubber om het raam leggen, goed invetten. Dat een touw/koord (liefst nylon) in het rubber leggen waar normaal de raamsponning komt. Dan het raam globaal op zijn plaats leggen op de auto, normaal kun je 1 hoek alsvast gelijk goed doen. Zorg dat het koort binnen de auto zit. Dan kan iemand langs binnen rustig het koort doortrekken terwijl iemand langs de buitenkant het raam in zijn sponning drukt.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Ok dankjewel voor het antwoord!
De ruit er uit halen is wat veel werk vrees ik, gezien je van binnen uit moet duwen. Mijn auto is al toegeplakt met plastiek, dus kan er niet meer in. Had er beter over moeten denken :/ Anyway, zo'n nieuwe rubbers zijn makkelijk te krijgen? zou het dan misschien een idee zijn om de buitenste rand van de rubber (die overlapt op de carrosserie) weg te snijden zodat ik kan lakken en schuren enz onder waar normaal de rubber over komt. Dan als ik klaar ben gewoon de ruit er uit, nieuwe rubber er in en ruit er weer in. Of valt de ruit er uit zonder die buitenste rand? |
#5
|
||||
|
||||
![]() De raamrubbers Golf II staan op onze website.
www.vw-wobshop.nl |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Inderdaad eenvoudig werk, al is het met de voorruit wel uitkijken (veiligheidsglas kan iets minder hebben). |
#7
|
|||
|
|||
![]() Zou de ruiten er allemaal uit pakken zodat je de raamsponningen meteen goed kan controleren en lakken, ze willen er wel een roestig zijn....
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
+1 nu even wat meer werk door de plastic open te maken, maar straks o zo meer eer van je werk.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#9
|
||||
|
||||
![]() achterruit is er uit, gewoon rubber stuk gesneden. Bij de voorruit heb ik het randje over de carrosserie er af gesneden, en ik ga de ruit er in laten zitten.Na het lakken haal ik ze er uit, scherm ik alles binnen goed af (interieur zit er nog in) en behandel ik de roestige stukjes op de sponningen. Rubber gaat daar toch over, dus niemand zal het zien.
De sponning op de achterruit is zeer roestig, maar nog bruikbaar gelukkig. Nu heb ik zitten kijken naar de raamrubbers van de zijdeuren (is een vijfdeurs) maar ik zie niet direct hoe je daar het kleine achterste zijraampje uit haalt. hetgeen wat niet naar beneden kan gedaan worden. De rest van de raamrubbers kan je er gewoon aftrekken neem ik aan? |
#10
|
||||
|
||||
![]() voor de achterruitjes van de deuren moet je de raamgeleider die tussen de ruiten in zit, losschroeven en er uit halen, dan kan het ruitje er uit. Maar om de geleider er uit te halen, moet de grote deurruit ook er uit. Wel even werk ja!
![]()
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ok dankjewel, ik weet dus wat te doen morgen! ![]() |