![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb als basis een golf1 1.1
Heb rondom g60 klauwen gemonteerd maar nu komt het. Door verschillende tutorials heb ik gekozen voor een 22,22mm hoofdremcylinder en remdrukbegrenzers 3/15 voor peugeot. Wat echter nergens in de tutorials staat: -wat voor rembekrachtiger moet je gebruiken? ik heb nu echt een klein ding, is een grotere echt nodig? -mijn huidige hoofdremcylinder heeft 6 aan sluitingen. 4 remleidingen en 2 sensoren. Kan ik de sensoren weglaten/door verbinden? De nieuwe hrc heeft namelijk maar 4 aansluitingen. Ook is het tankje wat ik nodig heb anders en heb nog geen idee welke ik nodig heb. -de remdrukbegrenzers van peugeot hebben een female m12x1 aansluiting en een female m10x1 aansluiting. Nu zoek ik dus twee adapters ( female m10x1 naar male m12x1 en male m10x1 naar male m10x1) erg lastig aan te komen hier in buurt merk ik alwel. Nu ben ik met al dit gehannes bang dat de remleidingen bij de hrc te kort zijn. Ik heb nu aansluitingen naar beneden en recht opzij in gebruik maar op de nieuwe hrc is dit schuin omhoog en daar moeten dan nog die remdrukbegrenzers tussen ![]() Zijn er mensen die wat tips hebben? De auto moet gekeurd worden dus het moet afgerond worden. bedankt!
__________________
golf plus corrado 20vt golf1 20vt ![]() golf cabrio ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de rembekrachtiger HRC 23mm van een Golf5 gebruikt.
Deze heeft ook M12 aansluitingen adapter terug naar M10 kan je bij Autosport Company halen heb ik ook gedaan. http://www.autosportcompany.nl/rem-...ls/verloop.html Dit om mijn 3/15 begrenzers van de Scirocco 16V te kunnen gebruiken. En als je idd niet uitkomt met je remleidingen even nieuwe halen die iets langer zijn. Voordeel hier van is dat je ze zelf kan buigen ,sensoren zou ik gewoon af doppen heb je niet nodig.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
![]() Remlichtschakelaar moet je op je pedalenhuis monteren.
De rembekrachtiger kan je van een mk1 cabrio gebruiken.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#4
|
|||
|
|||
![]() ik heb het even tijdelijk aangesloten op de oude rembekrachtiger, hoofdremcylinder van de 1100 en er drukbegrenzers van de cabrio ingedraaid (3/35).
Ja de remslag is wat lang en hard remmen is hard trappen. Echter blokkeren de achterremmen niet bij voluit remmen. De voor wielen blokkeren dus eerst. Inmiddels heb ik een bekrachtiger van een cabrio uit 1992 binnengekregen. Nu vraag ik me af als ik dadelijk de cabrio bekrachtiger gebruik met de 22.22mm hoofdremcylinder of ik dan toch de 3/15 remdrukbegrenzers moet monteren aangezien nu de achterwielen al niet blokkeren. Wat remt harder? 3/15 of 3/35? vast bedankt voor de input
__________________
golf plus corrado 20vt golf1 20vt ![]() golf cabrio ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Altijd met schijf remmen achter de 3/15 begrenzers gebruiken
Bij echt flink remmen breekt je achterkant gelijk uit met de trommel rem begrenzers 3/35 ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is dat plug and play die schakelaar? of heb je een andere pedalenbox hiervoor nodig? @TS: Ik heb een wilwood remdrukverdeler gebruikt. Kost 100 euro maar dan kan je hem ook instellen plus geen gehannes met verloopjes. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Nee zo'n beugeltje kan je makkelijk zelf maken heb ik ook gedaan en dan de 2 draden die nu op je sensor zitten op de HRC naar binnen trekken en op de schakelaar bij je pedaal aansluiten.
Je kan ze op de sloop ook van een Golf2 pakken heb ik ook gedaan en de kleur combinatie van de 2 draden komen over een met die op je sensor op de HRC. ![]() ![]() ![]() De wilwood remdrukverdeler kan je ook goed gebruiken heb ik ook gehad. Moet je wel 2 t-stukjes halen om naar de leidingen achter te gaan ![]() ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#8
|
||||
|
||||
![]() lastafhankelijk gebruiken
![]()
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Die heb ik er idd ook nog onder liggen
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
|||
|
|||
![]() Die moet je wel afspannen als je de auto verlaagt anders sta je nog achterstevoren. Denk hij dat die zwaar beladen is.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#11
|
|||
|
|||
![]() Goeie informatie! dank je wel
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Ik zit nog even dat plaatje te besturen. Als het goed is heb je 2 gescheiden systemen in je HRC, in voor links voor en rechts achter, en 1 precies andersom. Zo als er 1 lek gaat kan je altijd nog remmen.
Maar door dat T stukje ertussen te knopen koppel je ze weer aan elkaar?! Of zit er een terugslagklep in dat t stukje? |
#13
|
|||
|
|||
![]() Zit dus geen terugslag klep in..
Volgens mij is de beste opstelling: Aansluiting 1 en 2 voor voor remmen Aansluiting 3 voor achterrem Aansluiting 4 voor remlichtschakelaar. Op de manier behoud je je redundantie, alleen in plaats van links voor rechts achter wordt het of voor of achter. Iemand hier nog een mening over? |
#14
|
|||
|
|||
![]() Even een update..
Heb mijn remmen aangesloten zoals hierboven vermeld (door mij). Zit nu wel met een fors probleem.. heb die wilwood regelaar erop zitten. Maar zelfs als ie helemaal dicht gedraaid is remt achter zo hard dat ze eerder blokkeren dan de voorwielen.. Zeer kut. Doe ik iets fout? Of is het een kwestie van nog een remdrukregelaar ertussen?! Heb overigens 38mm remmen achter.. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Mhhhh dat is vreemd had ik totaal geen last van.
Aansluiting 1 en 2 voor voor remmen ![]() Aansluiting 3 voor achterrem Hoe heb je dit nu uit eindelijk gedaan ook met de 2 t-stukjes ? Aansluiting 4 voor remlichtschakelaar duidelijk. Misschien een fotootje ? van de aansluiting ? Quote:
Hoe doe je dit ? zit er aan te denken om de mijne weg te laten volgens mij is hij ook dood namelijk. Het heveltje is bij helemaal los/lam ![]() ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |