Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-06-2013, 21:40
corrado20vt corrado20vt is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 38
Default schijfrem ombouw, nog wat vragen

Ik heb als basis een golf1 1.1

Heb rondom g60 klauwen gemonteerd maar nu komt het.

Door verschillende tutorials heb ik gekozen voor een 22,22mm hoofdremcylinder en remdrukbegrenzers 3/15 voor peugeot.

Wat echter nergens in de tutorials staat:

-wat voor rembekrachtiger moet je gebruiken? ik heb nu echt een klein ding, is een grotere echt nodig?

-mijn huidige hoofdremcylinder heeft 6 aan sluitingen. 4 remleidingen en 2 sensoren. Kan ik de sensoren weglaten/door verbinden? De nieuwe hrc heeft namelijk maar 4 aansluitingen. Ook is het tankje wat ik nodig heb anders en heb nog geen idee welke ik nodig heb.

-de remdrukbegrenzers van peugeot hebben een female m12x1 aansluiting en een female m10x1 aansluiting. Nu zoek ik dus twee adapters ( female m10x1 naar male m12x1 en male m10x1 naar male m10x1) erg lastig aan te komen hier in buurt merk ik alwel.


Nu ben ik met al dit gehannes bang dat de remleidingen bij de hrc te kort zijn. Ik heb nu aansluitingen naar beneden en recht opzij in gebruik maar op de nieuwe hrc is dit schuin omhoog en daar moeten dan nog die remdrukbegrenzers tussen

Zijn er mensen die wat tips hebben? De auto moet gekeurd worden dus het moet afgerond worden.

bedankt!
__________________
golf plus
corrado 20vt
golf1 20vt
golf cabrio
Reply With Quote
  #2  
Old 14-06-2013, 17:06
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik heb de rembekrachtiger HRC 23mm van een Golf5 gebruikt.
Deze heeft ook M12 aansluitingen adapter terug naar M10 kan je bij Autosport Company halen heb ik ook gedaan.
http://www.autosportcompany.nl/rem-...ls/verloop.html

Dit om mijn 3/15 begrenzers van de Scirocco 16V te kunnen gebruiken.

En als je idd niet uitkomt met je remleidingen even nieuwe halen die iets langer zijn.
Voordeel hier van is dat je ze zelf kan buigen ,sensoren zou ik gewoon af doppen heb je niet nodig.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #3  
Old 14-06-2013, 17:13
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Remlichtschakelaar moet je op je pedalenhuis monteren.
De rembekrachtiger kan je van een mk1 cabrio gebruiken.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #4  
Old 16-06-2013, 13:45
corrado20vt corrado20vt is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 38
Default

ik heb het even tijdelijk aangesloten op de oude rembekrachtiger, hoofdremcylinder van de 1100 en er drukbegrenzers van de cabrio ingedraaid (3/35).

Ja de remslag is wat lang en hard remmen is hard trappen. Echter blokkeren de achterremmen niet bij voluit remmen. De voor wielen blokkeren dus eerst.

Inmiddels heb ik een bekrachtiger van een cabrio uit 1992 binnengekregen.

Nu vraag ik me af als ik dadelijk de cabrio bekrachtiger gebruik met de 22.22mm hoofdremcylinder of ik dan toch de 3/15 remdrukbegrenzers moet monteren aangezien nu de achterwielen al niet blokkeren.

Wat remt harder? 3/15 of 3/35?

vast bedankt voor de input
__________________
golf plus
corrado 20vt
golf1 20vt
golf cabrio
Reply With Quote
  #5  
Old 16-06-2013, 13:49
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Altijd met schijf remmen achter de 3/15 begrenzers gebruiken
Bij echt flink remmen breekt je achterkant gelijk uit met de trommel rem begrenzers 3/35
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #6  
Old 16-06-2013, 19:08
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
Remlichtschakelaar moet je op je pedalenhuis monteren.
De rembekrachtiger kan je van een mk1 cabrio gebruiken.


Is dat plug and play die schakelaar? of heb je een andere pedalenbox hiervoor nodig?

@TS:
Ik heb een wilwood remdrukverdeler gebruikt. Kost 100 euro maar dan kan je hem ook instellen plus geen gehannes met verloopjes.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-06-2013, 19:24
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nee zo'n beugeltje kan je makkelijk zelf maken heb ik ook gedaan en dan de 2 draden die nu op je sensor zitten op de HRC naar binnen trekken en op de schakelaar bij je pedaal aansluiten.
Je kan ze op de sloop ook van een Golf2 pakken heb ik ook gedaan en de kleur combinatie van de 2 draden komen over een met die op je sensor op de HRC.










De wilwood remdrukverdeler kan je ook goed gebruiken heb ik ook gehad.
Moet je wel 2 t-stukjes halen om naar de leidingen achter te gaan


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #8  
Old 16-06-2013, 19:56
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

lastafhankelijk gebruiken

__________________
VW Golf 4 Cabriolet.
VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-06-2013, 20:02
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Die heb ik er idd ook nog onder liggen
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #10  
Old 16-06-2013, 23:03
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Die moet je wel afspannen als je de auto verlaagt anders sta je nog achterstevoren. Denk hij dat die zwaar beladen is.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #11  
Old 16-06-2013, 23:17
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Goeie informatie! dank je wel
Reply With Quote
  #12  
Old 18-06-2013, 16:55
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Ik zit nog even dat plaatje te besturen. Als het goed is heb je 2 gescheiden systemen in je HRC, in voor links voor en rechts achter, en 1 precies andersom. Zo als er 1 lek gaat kan je altijd nog remmen.
Maar door dat T stukje ertussen te knopen koppel je ze weer aan elkaar?! Of zit er een terugslagklep in dat t stukje?
Reply With Quote
  #13  
Old 23-06-2013, 23:24
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Zit dus geen terugslag klep in..
Volgens mij is de beste opstelling:

Aansluiting 1 en 2 voor voor remmen
Aansluiting 3 voor achterrem
Aansluiting 4 voor remlichtschakelaar.

Op de manier behoud je je redundantie, alleen in plaats van links voor rechts achter wordt het of voor of achter.

Iemand hier nog een mening over?
Reply With Quote
  #14  
Old 09-07-2013, 21:05
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Even een update..
Heb mijn remmen aangesloten zoals hierboven vermeld (door mij).
Zit nu wel met een fors probleem.. heb die wilwood regelaar erop zitten. Maar zelfs als ie helemaal dicht gedraaid is remt achter zo hard dat ze eerder blokkeren dan de voorwielen..
Zeer kut. Doe ik iets fout? Of is het een kwestie van nog een remdrukregelaar ertussen?! Heb overigens 38mm remmen achter..
Reply With Quote
  #15  
Old 10-07-2013, 14:59
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Mhhhh dat is vreemd had ik totaal geen last van.

Aansluiting 1 en 2 voor voor remmen
Aansluiting 3 voor achterrem Hoe heb je dit nu uit eindelijk gedaan ook met de 2 t-stukjes ?
Aansluiting 4 voor remlichtschakelaar duidelijk.

Misschien een fotootje ? van de aansluiting ?

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Die moet je wel afspannen als je de auto verlaagt anders sta je nog achterstevoren. Denk hij dat die zwaar beladen is.


Hoe doe je dit ? zit er aan te denken om de mijne weg te laten volgens mij is hij ook dood namelijk.
Het heveltje is bij helemaal los/lam zat er dus voor de show bij
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum