Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-06-2005, 22:10
teknix teknix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 436
Default Tunen 16V KR

Hoe kan ik meer vermogen uit mijn 16V halen?
Webers,Turbo,etc.
Ik wil wat meer vermogen in mijn cabbie hebben en dit van de winter proberen in te bouwen,mischien ga ik ook wel voor een G60.
Tips en de voor en nadelen van G60/webers/turbo zijn allemaal van harte welkom.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-06-2005, 22:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

webers geven je iets van 30 pk extra volgens mij...
Reply With Quote
  #3  
Old 22-06-2005, 22:45
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,301
Default

Als je echt extreem wilt moet je voor een 16v G60 of een 16v T gaan! Dan ga je vliegen! Voor die G60 even Roma contacten...
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
  #4  
Old 22-06-2005, 22:59
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

g60 in cabrio? richard van dit forum vragen die kan je alles vertellen!
Reply With Quote
  #5  
Old 22-06-2005, 23:00
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,301
Default

Quote:
Originally Posted by ForumFreak
g60 in cabrio? richard van dit forum vragen die kan je alles vertellen!


Die had volgens mij geen 16v...
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
  #6  
Old 23-06-2005, 07:27
mouragio mouragio is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 43
Send a message via MSN to mouragio
Default

G60 in cabrio is hetzelfde als g60 in dichte variant... alles is mogelijk; alleen met alles wat je doet: wees er zeker van dat je goed spul in de auto zet (gereviseerd of bekend waar hij vandaan komt of je hebt hem horen lopen) ik spreek uit ervaring dat wanneer je dat niet weet, je de kans loopt het inbouwen dubbel moet doen...

grt rene
__________________
Founder of Golfc@brio.Com

Golf cabriolet MK1 2.0 16v ABF
Golf cabriolet MK3 Colour Concept
Kever 1302LS Cabriolet
Peugeot 508SW BLE full options
Suzuki GSX 600F
Reply With Quote
  #7  
Old 23-06-2005, 07:45
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Kan ik het nog sterker vertellen, ben al 4 jaar bezig.....
En het begint er nu een beetje op te lijken zoals ik het wil hebben.

De tuinbroek inbouw methode houdt het nooit lang vol.
Die auto's blijven ook nooit lang in bezit, of worden na een tijdje weer
gesloopt.
Of een project komt te koop.

Reken op heel veel €€€€€ voor je iets fatsoenlijks neerzet.
Als je er al van schrikt om voor €500,- aan nieuwe motorsteunen uit te geven moet je niet aan een stevig project beginnen.

De eerst 10-40pk erbij kost niet zoveel geld....maar dan.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #8  
Old 23-06-2005, 09:54
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

heu eddy... kom volgende week wel ff langs hebben we het er wel ff over...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #9  
Old 24-06-2005, 22:14
teknix teknix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 436
Default

Ik weet dat het aardig in de euro's zal lopen daarom ben ik ni alvast een afweging aan het maken vanb wat het uiteindelijk zal worden.
Ik hoef geen 300 pk ofzo in mijn auto maar net iets meer pit dan een standaard 16V.
Reply With Quote
  #10  
Old 24-06-2005, 22:24
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

ik ben ook wel erg benieuwd! dus aub vertel het ook hier ben op technisch gebied nog een leek maar wil me er iig serieus in gaan verdiepen en evt ook toepassen.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #11  
Old 24-06-2005, 23:00
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Nou, dan zou ik eerst kijken of je bij inj, wilt blijven of dat je overstapt op carbs. Als je bij injectie blijft kan je natuurlijk altijd beginnen met een goeie uitlaat, andere nokkenas, dik inlaattraject enz. enz. met carbs moet je de hele zooi wel ombouwen maar dan heb je wel meteen aardig wat vermogen erbij.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #12  
Old 25-06-2005, 10:22
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

En een verbruik van 1 op 5 zeker ..

ITB`s is misschien ook leuk, maar wel prijzig. En benzineverbruik zal ook wel aardig toenemen, maar dat moet je maar accepteren als je gaat tunen
Reply With Quote
  #13  
Old 25-06-2005, 11:20
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Google eens op Megasquirt
Zover ik weet het ideale en redelijk betaalbare open source injectie systeem .
Veel toegepast in de US en dan niet door wat klooiers die ff snel willen scoren .
Tuurlijk : het kan altijd beter maar dan heb je het dus over iets teveel euros in mijn optiek / budget .
Reply With Quote
  #14  
Old 25-06-2005, 11:30
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

GO Gertje!
Maar op een 16V is het alweer wat lastiger omdat je dan ook een brandstofrail moet maken of kopen, bij een 8V kan je gewoon nieuwe type of G60 troep pakken.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #15  
Old 25-06-2005, 17:16
teknix teknix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 436
Default

Het verbruik neem ik op de koop toe,het is niet mijn dailydriver daar heb ik mijn Jeep Cherokee voor.(Alsof die zuinig is )
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum