![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo .
Ik had graag geweten wat er allemaal verandert moet worden om de 1.8 8v op dubbele Webers op e85 te latenlopen ? Ik heb dit 3 jaar terug geprobeerd maar toen liep het fout af ( lagerschalen zijn toen stuk gegaan . Iemand enig idee ?
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Mij lijkt dat hij gewoon degelijk afgesteld moet worden op e85 en dat je brandstof slangen moet gebruiken welke tegen e85 kunnen. Weet niet wat dit met de pakkingen van de carburateurs doet.
Je kan me niet wijs maken dat een kapotte lagerschaal door brandstofproblemen komt. Of er moet veel brandstof bij de olie zijn gekomen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
||||
|
||||
![]() e85 en carburateurs gaan niet samen.toevallig hebben wij dit afgelopen weken getest,zelfs met de grootste sproeiers bleef ie detoneren.daarbij vloog de brandstof er doorheen en stonk het als een beer uit de uitlaat.als je er even op door gaat zoeken kom je er ook achter dat het nog niemand is gelukt e85 succesvol te carbureren[daarom gingen wij het proberen
![]() volgende probleem is dat je carb.afdichtingen oplossen door het vrij agressieve mengsel.[dit staat ook op internet,en hadden wij ook nl. ]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Idd er was veel benzine in de olie . Waardoor de lagerschalen stuk liepen.
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat komt omdat je carburerend de mengverhouding niet over het hele toerenbereik exact kan regelen,waardoor je mengsel langs de zuigerveren 'wegspoelt' .daarbij heb je veel meer brandstof nodig per kilo lucht,dus dat verergert het probleem.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Om maar even gebruik te maken van dit topic
![]() Wat moet er bij een injectiemotor allemaal aangepast worden? Alleen brandstofleidingen en eventueel pakkingen? (uiteraard opnieuw afstellen op de testbank)
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
geen ervaring mee,maar wat ik denk; tank zal even gekeken moeten worden of die ertegen kan,zelfde geld voor alles wat ermee in aanraking komt eigenlijk.en je zal grotere injectoren moeten steken,en een beter lambdasysteem [wideband?]ik denk dat je er dan wel zo'n beetje bent op het programmeren na.al weet ik ook niet hoe een brandstof[opvoer]pomp zich gaat houden met e85.wil je je mk3 erop laten lopen?zou wel gaaf zijn ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Heb het er toen bij JD al eens over gehad, dat dat een idee voor later was.
Hij zei al dat er dan VEEEEL meer uit zo'n motor te halen valt. Als het goed is kan mijn andere brandstofpomp er wel tegen. Ik zal anders binnenkort weer eens langs Biesheuvel autosport gaan, daar heb ik toen ook veel voor m'n project gehaald en die hebben al meerdere auto's omgebouwd die op pure e85 lopen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik weet ook een paar motoren lopen op pure e85 maar dat zijn dit Honda vtec of vw 20v op KMS . Maar zover ik weet zijn er geen die met carbs op e85 rijden .
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#10
|
||||
|
||||
![]() De 350z die ze bij Biesheuvel hebben loopt ook op pure e85.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Wij hebben een keer een volvo 850 t5 af mogen trappen. Daar hadden we ook puur E85 in gegooit. Dit ging erg lang goed! volgas burnen, toerenbegrenzer launchen etc..
Maatje z'n seat leon 1.8 t is ook gechipt op rijden met deels E85. Miss een tuner eens bellen? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik rij ook deels met e85.
Euro 98 met e85 gemengd. Mengverhouding 1:5 5 liter e85 op 50 liter euro 98. Maar ik zou eigenlijk puur op e85 willen gaan rijden ![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Misschien ligt t aan mijn rekenkunsten, maar 5 liter e85 op 50 benz, das toch geen verhouding 1:5??
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dacht ik ook ... maareuuuh ik ben geen wiskundewonder ![]()
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#15
|
||||
|
||||
![]() zal wel een edit'je worden
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() 1:5 zou 10 liter op 50 moeten zijn
![]()
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#17
|
||||
|
||||
![]() O my god, ik schaam me helemaal dood nu
![]() Kan nu nog wel gaan editten maar het bewijs staat nog in jullie posts ![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() Last edited by Sven-GTI : 13-05-2013 at 19:57. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Whahaha...kan de beste overkomen
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#19
|
||||
|
||||
![]()
__________________
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Als ik m'n motor niet ga aanpassen en toch eens E85 wil proberen, welke mengverhuoding moet ik gebruiken.
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". ![]() |