![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hey,
Zoals sommige weten is mijn project eindelijk klaar en bij JD afgesteld. Nu zit ik wel met 1 probleempje. Wanneer de auto flink warm is lijkt het wel of de carterdruk erg hoog is. Ik heb nu m'n carterventilatie aangepast. Die verloopt origineel (het gaat om een ABF) van zo'n 35mm naar 16mm, die heb ik nu vergroot naar zo'n 20mm doorlaat met rechtstreeks een filtertje erop. Nu is het probleem een stuk minder, maar toch na een stukje rijden is het nat rond de olievuldop, daarlangs gooit hij het eruit. Kan het zijn dat m'n olievuldop stuk is gegaan door de hoge carterdruk? Of moet ik op m'n cilinderkop een extra carterontluchting maken?
|
||||
|
||||
![]() dit is een algemeen bekende kwaal bij een geblazen 16V.Ik heb zelf geen last van dat hij het bij de vuldop eruit lekt,en mijn klepdeksel is nog helemaal orgineel.Ik heb al meer gezien dat ze een extra aansluiting op het klepdeksel maken,alleen moet je dan wel een soort spatschot maken (net als bij G60) anders gooit hij alsnog alles eruit
|
|
||||
|
||||
![]() Sommige KR blokken hebben hebben een extra ontluchtingsklep in het kleppen deksel,mijn Scirocco had er 1.
De slang loopt naar de Carter ontluchting aan de voorkant. Hoop dat je er wat mee kan. Succes. |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben er aan uit.
Heb even een vuldop geruild/geleend van een andere vw motor. Toen ging die motor lekker en de mijne niet meer. Kortom, waarschijnlijk is m'n vuldop stuk/lek. Hij ontlucht bij het carter nu ook gewoon mooi nu ik een grotere aansluiting + slang heb gebruikt ![]() Toch bedankt voor het meedenken ![]()
|
||||
|
||||
![]() je zal merken dat hij ook onder op het carter er weleens wat uitgooid hoor,dat is niet vreemd voor zo'n motor
|