Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-11-2012, 18:59
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default Het zoveelste 20vt vragen topic

Ik dacht laat ik maar even mijn eigen topic beginnen, omdat ik nog wel wat vragen heb.

Ik heb een 1.8 automaat motorcode RP uit ''89 waar een 20vt AGU in gaat komen.


Om te beginnen, de brandstofpomp:
Nou weet ik dat ik er 1 van een g60 nodig heb, maar nou las ik net weer ergens dat er 1 in de tank zit en ook 1 onder de auto of is dit alleen bij een 1.3?


Versnellingsbak en schakeltoren:
Seat ibiza cupra III past, dat weet ik.

Maarrr passen de schakeltoren en pedalenset/hydrolische koppeling van een mk3 gti ook en wat voor koppelingskabel heb ik dan nodig?


Remmen:

Voor de vooras heb ik 280mm cupra schijven + g60 fusees.
Wat voor rembekrachtiger is dan het best en i.c.m welke achter remmen?
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #2  
Old 26-11-2012, 19:07
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,462
Default

hier in de auto zit een rembekrachtings steun erin van een passat met hydro koppeling
een normale rembekrachtiger en een hoofdremcilinder van een 16/g60 zonder abs
potje met aansluiting voor hydro koppeling en meer niet

dat is met G60 remmen aan de voorzijde en achter 16v/g60 enkelt de klauwen zijn van een mk4 achter nu
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #3  
Old 26-11-2012, 23:19
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Brandstofpomp van een G60 past ook enkel in een G60 tank... (of Golf 3 tank natuurlijk)

Alle andere injectiemodellen van de Golf 2 hebben een pomp in de tank en eentje eronder.

Schakeltoren past ook van Corrado, Passat, golf 3 enzovoort.
Pedalenset alleen Passat/Corrado.
Rembekrachtiger gewoon 9" nemen zoals op alle Golfjes 2 en Passat met iets dikkere motoren. Hoofdremcilinder 22mm met schijven achter.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 26-11-2012, 23:29
1Golf2 1Golf2 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 53
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Alle andere injectiemodellen van de Golf 2 hebben een pomp in de tank en eentje eronder.

Waarom is dat?: 2 pompen, ik neem aan, allebei electrisch?

Cor
__________________
Golf2, 1,3L 1984
Passat Variant1996
Reply With Quote
  #5  
Old 26-11-2012, 23:32
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

1 om benzine te voeren aan de andere pomp en de andere pomp is om de boel onder druk te zetten zeg maar.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 28-11-2012, 13:15
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Wat voor pomp heb ik dan wel nodig of is het niet nodig om er een andere in te zetten?
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #7  
Old 28-11-2012, 13:33
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

is de rp een injectie motor? zo ja dan kun je je pomp laten zitten.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-11-2012, 14:52
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Het is een monopoint injectie..
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #9  
Old 28-11-2012, 16:09
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

je hebt dus een injectiemotor, dus kan je de ecu van de 20vt gewoon de brandtofpompen laten aansturen. appeltje eitje dacht ik.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #10  
Old 28-11-2012, 16:57
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Is de RP pomp niet een lagedruk pomp?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 28-11-2012, 16:58
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Das mooi, is dat in ieder geval opgelost

Als er iemand nog een passat/corrado pedalenset heeft liggen... ik hou me aanbevolen
__________________
Psst 1.8T

Last edited by Ma®tijn : 28-11-2012 at 17:01.
Reply With Quote
  #12  
Old 28-11-2012, 21:28
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Pompen van een RP zijn prima. Leveren genoeg druk.

Heb ik ook. Omgebouwd van RP naar ABF.
Reply With Quote
  #13  
Old 29-11-2012, 17:01
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Eigenlijk wil ik een inlaatspruitstuk die in spiegelbeeld staat....

Ik heb er even wat foto's bij gezocht, dat is makkelijker
degene die ik nu heb zit zo.




En dan wil het het zo om hebben, omdat ik de intercooler pijpen dan veel netter vind lopen..




Nou heb ik begrepen dat een agu grote kanalen heeft.
Bestaat er ook zo'n inlaat met de ingang aan de andere kant, zijn deze met mechanisch of electrisch gas?
En is dat uberhaupt wel om te zetten?
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #14  
Old 29-11-2012, 17:42
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Beide op de foto hebben gewoon een kabel.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #15  
Old 29-11-2012, 17:48
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Dat zie ik inderdaad, maar wat ik niet kan zien is of de onderste ook dikke kanalen heeft...
Vandaar mijn vraag of die wel bestaan en of dat ook zo op mijn blok te monteren is zonder gekke storingen te krijgen ofzo..
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #16  
Old 29-11-2012, 22:32
Gout's Avatar
Gout Gout is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 311
Default

225pk blokken hebben de inlaat aan de andere kant zitten dacht ik.

Mvg
Reply With Quote
  #17  
Old 29-11-2012, 22:35
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

seat ibiza cupra, 225 pk tt,s3 sharan, alles heeft kleine kanalen behalve de sharan inlaat.
Reply With Quote
  #18  
Old 30-11-2012, 16:25
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Oke, weet ik iig welke ik moet hebben, al ben ik bang dat die lastig te vinden is.

Als ik nog meer vragen heb (vast wel) verschijnen ze hier vanzelf.

Bedankt
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
  #19  
Old 30-11-2012, 16:40
johan-k's Avatar
johan-k johan-k is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 488
Default

op deze manier zou je eventueel ook de intercooler buizen kunnen laten lopen.
de inlaat loopt van links achter de motor langs naar de turbo.
van de turbo naar de intercooler en van de intercooler weer naar je gasklep.




Reply With Quote
  #20  
Old 09-12-2012, 14:14
Ma®tijn's Avatar
Ma®tijn Ma®tijn is offline
de 10.000ste !!!
 
Join Date: May 2008
Posts: 245
Default

Gaat ook wel lukken, ik ga alleen wel kijken of ik een sharan inlaat ergens vandaan kan halen voordat ik aan de inbouw begin en anders zal het wel zoiets worden



Ik heb nu een golf 3 GTI bak liggen, kan daar een golf 2 koppelingskabel op of moet dat een andere zijn?
__________________
Psst 1.8T
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum