![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Heb sinds tijdje mijn rijbewijs en mijn golf 1. Normaal rij ik er alleen in, en loopt hij bijna nooit aan,alleen eens als ik net wat te hard over de drempel ga, maar nou was ik weg met een volle auto(5man) en ik hoorde hem al aanlopen. Kwam ik thuis zat er al een beste rand in mijn band 'geslepen'. Achter niks te zien want daar ligt hij wat minder breed. Nou was mijn vraag, kan ik de randjes gewoon voorzichtig omslaan met een klein hamertje? Heb wel gelezen dat je speciale machines en dingen kan huren om het te doen, of te laten doen maar ben student dus hoe goedkoper hoe beter. (En ik ga het niet met een honkbalknuppel doen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() omslaan zou ik niet doen, beschadig je de lak mee (word roestig op ten duur)
die apparaten die jij bedoeld bestaan wel en weet er ook wel eentje, van waar kom je? |
|
|||
|
|||
![]() Denk dat de methode met een honkalknuppel ook alleen achter kunt gebruiken. Denk dat je voor het voorscherm finaal in mekaar drukt
![]() |
|
|||
|
|||
![]() @ vincent, kom uit Friesland, paar KM boven Leeuwarden
|
|
|||
|
|||
![]() Als je het een beetje met beleid doet dan zijn de randjes goed om te kloppen met een hamer. Hiervoor kun je prima van die montage hamers gebruiken met een nylon kop.
Ik heb ook wel eens van die rolapparaten gebruikt die je op je wielnaaf monteerd en dan naar buiten draait. Maar ook deze moet je met beleid gebruiken. Goed opletten wat je doet. En niet als een ruige bouwvakker "even" rollen. Bij alles wat je aan je wielkasten doet loop je het risico dat je de lak beschadigd, kleine scheurtjes, waaronder het kan beginnen roesten. En dat kan best hard gaan als je hier niets aan doet. Zeker als er natte modder in je dubbelgevouwen rand blijft staan. Van het aanlopen zal je lak ook al wel beschadigd zijn. Als je dus je wielkasten gaat doen, neem dan ook goed de tijd om ze goed schoon te maken, eventueel eerst en/of nadien met een menie (verf / tectiel / bodyschutz) behandelen aan de binnenkant.
|
||||
|
||||
![]() ik heb een pvc afvoerbuis gebruikt en meegerold over de rand van de band.
ging heel netjes en zonder beschadigen omdat het pvc is. succes !
|
|||
|
|||
![]() Best wel lullig om mee te delen, ben niet echt slim geweest en te snel gedacht(ben ook echt totaal niet technisch) . Hoorde hem aanlopen en alles en zag bij de linker kant dat er een hele rand in mijn band kwam, nooit naar de rechter kant gekeken natuurlijk. Stond ik bij de pomp zag ik ineens dat mijn linker kant(waar hij dus heel erg aanloopt) veel lager ligt, gooi in het weekend even de krik er onder maar gok er op dat de veer niet helemaal 100% meer is. Omrollen hoeft eigenlijk niet meer omdat het rechts geen problemen oplevert.
Toch bedankt voor de snelle reacties |