Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-08-2012, 12:57
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default Lichtunit Golf II vs Kabelboom IBIZA

Beste leden,
via deze weg probeer ik wat hulp te gebruiken en wie weet is iemand mij voor geweest. Ik ben mijn kabelboom aan het klaarmaken voor mijn MKII TDI project. Ik wil alles nemen van de IBIZA '99 (donor TDI).
Nu wil ik graag het anders aanpakken dan voorheen en dat is de lichtschakelaar van mij MK2 gebruiken,zo ook de lichtverstelling en mistlampen.

Nogmaals ik gebruik de originele kabelboom van de ibiza en wil daar de schakelaars op hebben van de MKII. Ik zie graag de reacties tegemoet. Ik kan ook langskomen met de kabelboom en de schakelaars. Ik weet namlijk niet welke kleur draden ik moet nemen en om moet solderen.

Gr
Reply With Quote
  #2  
Old 16-08-2012, 17:17
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Waarom niet de lichtboom behouden van de golf 2 dan?
Je lichtboom komt vanuit het motorruim binnen in de zekeringkast en gaat vanuit de zekeringkast weer verder naar je dash.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-08-2012, 18:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik begrijp dat ook niet douwe.als je soms ziet hoe uitgebreid sommigen het doen en hoe simpel het eigenlijk is......
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-08-2012, 21:31
lars583 lars583 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 118
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik begrijp dat ook niet douwe.als je soms ziet hoe uitgebreid sommigen het doen en hoe simpel het eigenlijk is......

Beste,
Maar ik snap niet hoe je dan je originele boom kunt gebruiken als je een oud type boom hebt
Mvg,
Sorry voor offtopic
Reply With Quote
  #5  
Old 16-08-2012, 21:43
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by lars583
Beste,
Maar ik snap niet hoe je dan je originele boom kunt gebruiken als je een oud type boom hebt
Mvg,
Sorry voor offtopic


schema's,kniptang en soldeermateriaal.nieuw type boom volgens schema aan oud type zekeringkast zetten et voila.lijkt me geen probleem voor de mensen die ook de moeite nemen om de nieuw type boom om te bouwen naar oud type schakelaars etc?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-08-2012, 22:04
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

ik ben nu ook rustig aan het uitzoeken voor een tdi swap in een type 1 oude zekeringkast dus ,
even de schema's van a2resouse erbij kom je een heel eind
de kabel boom van de tdi op het blok leggen ,even wat tape verwijderen
en de lichtboom draden eruit halen dan blijft er al niet zoveel meer over
dus mooi de orgi zekering kast laten zitten dan houd je alleen de aansturing van het blok over .
nu weet ik niet of je ook van benz. naar diesel gaat vanwege het gloeirelai
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #7  
Old 16-08-2012, 22:14
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Waarom niet de lichtboom behouden van de golf 2 dan?
Je lichtboom komt vanuit het motorruim binnen in de zekeringkast en gaat vanuit de zekeringkast weer verder naar je dash.


hoi dokter,
dat lukt niet hoor, de kabelboom (lichtunit) heeft toch andere aansluitingen, dit probleem heb iknamelijk eerder gehad met en mk3. Er moest toch omgesoldeerd worden. Daarnaast loopt de kabelboom van d ibiza echter anders,lichtkabelboom zit anders in elkaar en het is niet een kwestie van de ibiza lichtkabelboom eruit halen en die van een mk2 er in, ook al gaat het om hetzelfde type zekeringenkast.

gr
Reply With Quote
  #8  
Old 16-08-2012, 22:15
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik begrijp dat ook niet douwe.als je soms ziet hoe uitgebreid sommigen het doen en hoe simpel het eigenlijk is......



Het lijkt simpel, ik weet wel voor 1000% als je de elektrische schema ernaast zou leggen, ook tot die conclusie komt.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-08-2012, 22:19
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Ik heb t zelf net gedaan, stelt niet zoveel voor, je houd echt maar een paar draden over uit de golf 3/ibiza of whatever kabelboom.
Reply With Quote
  #10  
Old 16-08-2012, 22:19
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
ik ben nu ook rustig aan het uitzoeken voor een tdi swap in een type 1 oude zekeringkast dus ,
even de schema's van a2resouse erbij kom je een heel eind
de kabel boom van de tdi op het blok leggen ,even wat tape verwijderen
en de lichtboom draden eruit halen dan blijft er al niet zoveel meer over
dus mooi de orgi zekering kast laten zitten dan houd je alleen de aansturing van het blok over .
nu weet ik niet of je ook van benz. naar diesel gaat vanwege het gloeirelai



Ik neem echt alles over van de ibiza, de kabelboom ziet er ook netjes uit zonder dat er veel in geknipt en geplakt is zoals de mk2 boom. Uit de schema's wordt ik helaas niet wijzer van, denk dat het ook aan de ervaring ontbreekt misschien

Ik dacht ooit dat er iemand was die hetzelfde deed als wat ik wil op het forum hier maar kan helaas niets meer van terug vinden, search heeft niet veel opgeleverd.

Gr
Reply With Quote
  #11  
Old 16-08-2012, 22:22
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Quote:
Originally Posted by storm
hoi dokter,
dat lukt niet hoor, Daarnaast loopt de kabelboom van d ibiza echter anders,lichtkabelboom zit anders in elkaar en het is niet een kwestie van de ibiza lichtkabelboom eruit halen en die van een mk2 er in, ook al gaat het om hetzelfde type zekeringenkast.

gr


Zo simpel is het toch wel, helemaal wanneel je het nieuwe type zekeringkast al in je golf hebt, dan hoef je niet eens te solderen.
Reply With Quote
  #12  
Old 16-08-2012, 22:23
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Ik heb t zelf net gedaan, stelt niet zoveel voor, je houd echt maar een paar draden over uit de golf 3/ibiza of whatever kabelboom.


Heb je daar toevallig een foto van, zodat ik bijvoorbeeld kan zien waar welke kleur draden horen bij het omsolderen. Ik heb geen camera anders had graag het verschil willen laten zien tussen mijn licht kabelboom van de mk2 die uit delen bestaat en de andere van de ibiza waar alles bij elkaar komt op 1 lichtschakelaar.

Trouwens, over de kleuren gesproken. Ik ben voorheen al de mist in gegaan bij de kleuren van de achter verlichting van de ibiza en de golf mk2, deze kleuren hebben niet dezelfde betekenis. Terwijl ik eerder twee ombouwprojecten heb gedaan van een mk3 tdi naar een mk2 en daar kwamen de kleuren en positie wel overeen van de achterlichten bijvoorbeeld.

Gr
Reply With Quote
  #13  
Old 16-08-2012, 22:30
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

een duidelijker schema dan op a2resouce zul je niet vinden en makkelijker ook niet ,niet van te voren zeggen van het lukt niet gewoon met schema op tafel en zekeringkast met boom voor de neus de pin nummers op de stekkers en de beschrijving door lezen dan kom je erachter dat je voor de motor boom maar 3 stekkers nodig bent
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #14  
Old 16-08-2012, 22:31
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik heb mijn vorige reactie even verwijderd.

we beginnen even van voor af aan.

onder motorombouw versta ik een motor van voertuig a in voertuig b.dat heeft dus niets te maken met een lichtschakelaar of kleurcodering van een achterlicht waarmee je de mist bent ingegaan.je moet wat ik nu ga zeggen niet verkeerd opvatten;
als je eens een avondje met een schema gaat zitten is het helemaal niet zo moeilijk.ik heb zelf geen school afgemaakt en ben het ook maar gaan doen
dus verkloot je tijd niet met interieurs uitbouwen om de kabelboom compleet om te leggen etc,maar verdiep je in een schema.

just my 2 cents.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #15  
Old 16-08-2012, 22:33
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik heb mijn vorige reactie even verwijderd.

we beginnen even van voor af aan.

onder motorombouw versta ik een motor van voertuig a in voertuig b.dat heeft dus niets te maken met een lichtschakelaar of kleurcodering van een achterlicht waarmee je de mist bent ingegaan.je moet wat ik nu ga zeggen niet verkeerd opvatten;
als je eens een avondje met een schema gaat zitten is het helemaal niet zo moeilijk.ik heb zelf geen school afgemaakt en ben het ook maar gaan doen
dus verkloot je tijd niet met interieurs uitbouwen om de kabelboom compleet om te leggen etc,maar verdiep je in een schema.

just my 2 cents.


2x
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #16  
Old 16-08-2012, 23:09
storm storm is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 448
Default

Heren, thanks voor alle feedback. Via de link heb je beter het overzicht dan 2 van die zekeringenkasten naast elkaar te leggen. Zal er eens de tijd voor nemen en rustig alles noteren. We keep in touch!
Reply With Quote
  #17  
Old 16-08-2012, 23:20
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

En mocht het met een enkele draad echt niet lukken: zo'n kabelboom is niet heilig hoor, je kunt er best zelf een draad bij trekken. Draad, fast-on stekkertjes en een krimptang kun je overal kopen (bouwmarkten ed.).
Reply With Quote
  #18  
Old 17-08-2012, 01:47
MONDY MONDY is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,454
Default

jim,

Heb voor mijn golf 2 TDI de kabelboom van de golf 3 tdi gebruikt.
met die schemas van a2recource heb ik de stekkers omgesoldeerd en was in 40 minuten klaar.

het is echt easy, als je er niet uitkomt wil ik je best helpen je woont niet ver van me vandaan.

Voorheen had ik nog nooit een kabelboom omgesoldeerd maar het is echt simpel.
je hebt me nummer
__________________
Vw Golf TDI 1985
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum