#1
|
|||
|
|||
Lichtunit Golf II vs Kabelboom IBIZA
Beste leden,
via deze weg probeer ik wat hulp te gebruiken en wie weet is iemand mij voor geweest. Ik ben mijn kabelboom aan het klaarmaken voor mijn MKII TDI project. Ik wil alles nemen van de IBIZA '99 (donor TDI). Nu wil ik graag het anders aanpakken dan voorheen en dat is de lichtschakelaar van mij MK2 gebruiken,zo ook de lichtverstelling en mistlampen. Nogmaals ik gebruik de originele kabelboom van de ibiza en wil daar de schakelaars op hebben van de MKII. Ik zie graag de reacties tegemoet. Ik kan ook langskomen met de kabelboom en de schakelaars. Ik weet namlijk niet welke kleur draden ik moet nemen en om moet solderen. Gr |
#2
|
||||
|
||||
Waarom niet de lichtboom behouden van de golf 2 dan?
Je lichtboom komt vanuit het motorruim binnen in de zekeringkast en gaat vanuit de zekeringkast weer verder naar je dash. |
#3
|
||||
|
||||
ik begrijp dat ook niet douwe.als je soms ziet hoe uitgebreid sommigen het doen en hoe simpel het eigenlijk is......
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Beste, Maar ik snap niet hoe je dan je originele boom kunt gebruiken als je een oud type boom hebt Mvg, Sorry voor offtopic |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
schema's,kniptang en soldeermateriaal.nieuw type boom volgens schema aan oud type zekeringkast zetten et voila.lijkt me geen probleem voor de mensen die ook de moeite nemen om de nieuw type boom om te bouwen naar oud type schakelaars etc?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
ik ben nu ook rustig aan het uitzoeken voor een tdi swap in een type 1 oude zekeringkast dus ,
even de schema's van a2resouse erbij kom je een heel eind de kabel boom van de tdi op het blok leggen ,even wat tape verwijderen en de lichtboom draden eruit halen dan blijft er al niet zoveel meer over dus mooi de orgi zekering kast laten zitten dan houd je alleen de aansturing van het blok over . nu weet ik niet of je ook van benz. naar diesel gaat vanwege het gloeirelai |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
hoi dokter, dat lukt niet hoor, de kabelboom (lichtunit) heeft toch andere aansluitingen, dit probleem heb iknamelijk eerder gehad met en mk3. Er moest toch omgesoldeerd worden. Daarnaast loopt de kabelboom van d ibiza echter anders,lichtkabelboom zit anders in elkaar en het is niet een kwestie van de ibiza lichtkabelboom eruit halen en die van een mk2 er in, ook al gaat het om hetzelfde type zekeringenkast. gr |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Het lijkt simpel, ik weet wel voor 1000% als je de elektrische schema ernaast zou leggen, ook tot die conclusie komt. |
#9
|
||||
|
||||
Ik heb t zelf net gedaan, stelt niet zoveel voor, je houd echt maar een paar draden over uit de golf 3/ibiza of whatever kabelboom.
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ik neem echt alles over van de ibiza, de kabelboom ziet er ook netjes uit zonder dat er veel in geknipt en geplakt is zoals de mk2 boom. Uit de schema's wordt ik helaas niet wijzer van, denk dat het ook aan de ervaring ontbreekt misschien Ik dacht ooit dat er iemand was die hetzelfde deed als wat ik wil op het forum hier maar kan helaas niets meer van terug vinden, search heeft niet veel opgeleverd. Gr |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Zo simpel is het toch wel, helemaal wanneel je het nieuwe type zekeringkast al in je golf hebt, dan hoef je niet eens te solderen. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je daar toevallig een foto van, zodat ik bijvoorbeeld kan zien waar welke kleur draden horen bij het omsolderen. Ik heb geen camera anders had graag het verschil willen laten zien tussen mijn licht kabelboom van de mk2 die uit delen bestaat en de andere van de ibiza waar alles bij elkaar komt op 1 lichtschakelaar. Trouwens, over de kleuren gesproken. Ik ben voorheen al de mist in gegaan bij de kleuren van de achter verlichting van de ibiza en de golf mk2, deze kleuren hebben niet dezelfde betekenis. Terwijl ik eerder twee ombouwprojecten heb gedaan van een mk3 tdi naar een mk2 en daar kwamen de kleuren en positie wel overeen van de achterlichten bijvoorbeeld. Gr |
#13
|
||||
|
||||
een duidelijker schema dan op a2resouce zul je niet vinden en makkelijker ook niet ,niet van te voren zeggen van het lukt niet gewoon met schema op tafel en zekeringkast met boom voor de neus de pin nummers op de stekkers en de beschrijving door lezen dan kom je erachter dat je voor de motor boom maar 3 stekkers nodig bent
|
#14
|
||||
|
||||
ik heb mijn vorige reactie even verwijderd.
we beginnen even van voor af aan. onder motorombouw versta ik een motor van voertuig a in voertuig b.dat heeft dus niets te maken met een lichtschakelaar of kleurcodering van een achterlicht waarmee je de mist bent ingegaan.je moet wat ik nu ga zeggen niet verkeerd opvatten; als je eens een avondje met een schema gaat zitten is het helemaal niet zo moeilijk.ik heb zelf geen school afgemaakt en ben het ook maar gaan doen dus verkloot je tijd niet met interieurs uitbouwen om de kabelboom compleet om te leggen etc,maar verdiep je in een schema. just my 2 cents.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
2x |
#16
|
|||
|
|||
Heren, thanks voor alle feedback. Via de link heb je beter het overzicht dan 2 van die zekeringenkasten naast elkaar te leggen. Zal er eens de tijd voor nemen en rustig alles noteren. We keep in touch!
|
#17
|
||||
|
||||
En mocht het met een enkele draad echt niet lukken: zo'n kabelboom is niet heilig hoor, je kunt er best zelf een draad bij trekken. Draad, fast-on stekkertjes en een krimptang kun je overal kopen (bouwmarkten ed.).
|
#18
|
|||
|
|||
jim,
Heb voor mijn golf 2 TDI de kabelboom van de golf 3 tdi gebruikt. met die schemas van a2recource heb ik de stekkers omgesoldeerd en was in 40 minuten klaar. het is echt easy, als je er niet uitkomt wil ik je best helpen je woont niet ver van me vandaan. Voorheen had ik nog nooit een kabelboom omgesoldeerd maar het is echt simpel. je hebt me nummer
__________________
Vw Golf TDI 1985 |