Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-06-2005, 06:15
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default Jetta 1

Ha,

zeg, dat jettaatje van mij, daar zit nu een 1600 in met kuren. Kan ik daar probleemloos een 1800 onderblok onder schroeven?

Ed
Reply With Quote
  #2  
Old 02-06-2005, 10:33
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

past vast wel is geen probleem is het 1 met injectie of caberateur
Reply With Quote
  #3  
Old 02-06-2005, 11:42
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

Waarom niet gelijk een 16v? Je hebt iig de motorsteunen juist
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #4  
Old 02-06-2005, 14:47
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

nee nee nee, geen ge-GTI in me jetje.
Tis en blijft een normale auto, ik heb al een geld verslindende bak staan, vind het wel best. Alleen de jet is monenteel wat traag, ook mede dankzij de 4 bak. Wil meteen een 5 bak monteren dan. Dus het kan wel? een 1800 onderblok op een 1600 kop? Alle flensen, stekkers en shit past?
Reply With Quote
  #5  
Old 02-06-2005, 15:02
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ja, maar daar ga je niet echt veel mee winnen. Je huidige 1600 is snel zat, de bottleneck zit m meer in de kop, nokkenas, uitlaat en carburateur.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 02-06-2005, 15:04
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

wat voor kuren heeft de 1600, daar zou ik me eerst op richten.
Normaal gesproken rijdt zo'n 1600tje best door in een MK1
Reply With Quote
  #7  
Old 02-06-2005, 16:05
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Hij houdt in, ploft uitlaatgas via inlaatklep naar buiten en valt dan dood, gaat dus als een malle tikken boven de 90km/h (olie pomp, klepstoters). En de 4-bak is een behoorlijke beperking. Hoe kan ik die 1600 dan oppeppen en daarnaast toch wat zuinig laten rijden? Ik heb het idee dat het zuiniger kan dan dat ie nu doet (1:8 / 1:10). De golf mot vlammen, dees moet lekker stil, zuinig, rap(per) rijden.

NEE, geen Supersprint, Webers, Schrick enz enz......
Reply With Quote
  #8  
Old 02-06-2005, 16:43
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

tsja, dan is de makkelijkste optie een compleet 1.8 carb blok met bak en al uit een golf 2 erin hangen..
Reply With Quote
  #9  
Old 02-06-2005, 16:48
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

toch wel he? Hmmmm, zal ik over ene bepaalde tijd toch eens gaan speuren dan. Bedankt.
Reply With Quote
  #10  
Old 02-06-2005, 17:09
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

ja en dus niet je huidige kop op een 1.8 onderblok hangen, geen slimme actie: je behoud een groot deel van je restricties en het kost VEEL meer aan pakkingen, bouten etc etc. 1.8 carb blok compleet scoren van een G2 en dat er in zn geheel in is goedkoopste oplossing.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #11  
Old 02-06-2005, 17:11
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

En ik zou het 4-bak houden, maar that's just me. Meestal zijn de hoogste versnellingen ongeveer dezelfde overbrengingsverhouding, of het nou een 4 is of een 5. In top maakt het dus weinig uit, maar een 1.8 met lekker veel koppel rijdt prima gekoppeld aan een 4 bak in een licht autootje, en scheelt veel ombouwwerk (andere steunen zoeken, schakelmechanisme modificeren, ander stuurhuis zoeken etc etc)
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #12  
Old 02-06-2005, 18:24
Big_Mac_Mark's Avatar
Big_Mac_Mark Big_Mac_Mark is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,301
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
En ik zou het 4-bak houden, maar that's just me. Meestal zijn de hoogste versnellingen ongeveer dezelfde overbrengingsverhouding, of het nou een 4 is of een 5. In top maakt het dus weinig uit, maar een 1.8 met lekker veel koppel rijdt prima gekoppeld aan een 4 bak in een licht autootje, en scheelt veel ombouwwerk (andere steunen zoeken, schakelmechanisme modificeren, ander stuurhuis zoeken etc etc)


Stijn, jij zou er zeker ook een turbo op bouwen? :biggrin:

(meen mij een prject van je te herinneren... )
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999

- Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998

ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER
Reply With Quote
  #13  
Old 03-06-2005, 06:16
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
En ik zou het 4-bak houden, maar that's just me. Meestal zijn de hoogste versnellingen ongeveer dezelfde overbrengingsverhouding, of het nou een 4 is of een 5. In top maakt het dus weinig uit, maar een 1.8 met lekker veel koppel rijdt prima gekoppeld aan een 4 bak in een licht autootje, en scheelt veel ombouwwerk (andere steunen zoeken, schakelmechanisme modificeren, ander stuurhuis zoeken etc etc)


ok, maar ik heb toch het idee dat hij erg veel toeren maakte op komenten dat ik 130 reed (toen dat nog kon). Met een 5-bak, is dat anders naar mijn inzien.
Ik zal eens wat advertenties in de gaten houden voor 1800 motoren.
Dan mag er eindelijk ook een ander uitlaatspruitstuk op zonder die leuke klemmen, jeuj!!
Reply With Quote
  #14  
Old 03-06-2005, 16:09
froggy's Avatar
froggy froggy is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 538
Default

anders moe je een 4+E nemen

heb ik ook onder men jetta2 steke met 1800 carbu rijd best wel gezellig, lange versnellinge en toch die economy voor als je rustig toert
__________________
Greetz steve
Reply With Quote
  #15  
Old 10-06-2005, 19:23
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

heb het probleem denk ik al gevonden: bijna 3mm neerwaardse speling op 2 klepstoters. ik denk dat de uitlaatklep niet ver genoeg meer open gaat. Olie pomp was nog ok, wel vreemde verdelerkap-achteige stukjes onderin carter.
8 nieuwe stoters zijn besteld.

Hoeveel druk moet je voelen als je je olie pijlstok uit de houder haald tijdens lopende motor?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum