![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ha,
zeg, dat jettaatje van mij, daar zit nu een 1600 in met kuren. Kan ik daar probleemloos een 1800 onderblok onder schroeven? Ed |
|
||||
|
||||
![]() past vast wel is geen probleem is het 1 met injectie of caberateur
|
|
||||
|
||||
![]() Waarom niet gelijk een 16v? Je hebt iig de motorsteunen juist
|
||||
|
||||
![]() nee nee nee, geen ge-GTI in me jetje.
Tis en blijft een normale auto, ik heb al een geld verslindende bak staan, vind het wel best. Alleen de jet is monenteel wat traag, ook mede dankzij de 4 bak. Wil meteen een 5 bak monteren dan. Dus het kan wel? een 1800 onderblok op een 1600 kop? Alle flensen, stekkers en shit past? |
|
||||
|
||||
![]() Ja, maar daar ga je niet echt veel mee winnen. Je huidige 1600 is snel zat, de bottleneck zit m meer in de kop, nokkenas, uitlaat en carburateur.
|
||||
|
||||
![]() wat voor kuren heeft de 1600, daar zou ik me eerst op richten.
Normaal gesproken rijdt zo'n 1600tje best door in een MK1 |
|
||||
|
||||
![]() Hij houdt in, ploft uitlaatgas via inlaatklep naar buiten en valt dan dood, gaat dus als een malle tikken boven de 90km/h (olie pomp, klepstoters). En de 4-bak is een behoorlijke beperking. Hoe kan ik die 1600 dan oppeppen en daarnaast toch wat zuinig laten rijden? Ik heb het idee dat het zuiniger kan dan dat ie nu doet (1:8 / 1:10). De golf mot vlammen, dees moet lekker stil, zuinig, rap(per) rijden.
NEE, geen Supersprint, Webers, Schrick enz enz...... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() tsja, dan is de makkelijkste optie een compleet 1.8 carb blok met bak en al uit een golf 2 erin hangen..
|
|
||||
|
||||
![]() toch wel he? Hmmmm, zal ik over ene bepaalde tijd toch eens gaan speuren dan. Bedankt.
|
|
||||
|
||||
![]() ja en dus niet je huidige kop op een 1.8 onderblok hangen, geen slimme actie: je behoud een groot deel van je restricties en het kost VEEL meer aan pakkingen, bouten etc etc. 1.8 carb blok compleet scoren van een G2 en dat er in zn geheel in is goedkoopste oplossing.
|
||||
|
||||
![]() En ik zou het 4-bak houden, maar that's just me. Meestal zijn de hoogste versnellingen ongeveer dezelfde overbrengingsverhouding, of het nou een 4 is of een 5. In top maakt het dus weinig uit, maar een 1.8 met lekker veel koppel rijdt prima gekoppeld aan een 4 bak in een licht autootje, en scheelt veel ombouwwerk (andere steunen zoeken, schakelmechanisme modificeren, ander stuurhuis zoeken etc etc)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Stijn, jij zou er zeker ook een turbo op bouwen? :biggrin: (meen mij een prject van je te herinneren... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ok, maar ik heb toch het idee dat hij erg veel toeren maakte op komenten dat ik 130 reed (toen dat nog kon). Met een 5-bak, is dat anders naar mijn inzien. Ik zal eens wat advertenties in de gaten houden voor 1800 motoren. Dan mag er eindelijk ook een ander uitlaatspruitstuk op zonder die leuke klemmen, jeuj!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() anders moe je een 4+E nemen
heb ik ook onder men jetta2 steke met 1800 carbu rijd best wel gezellig, lange versnellinge en toch die economy voor als je rustig toert ![]()
|
||||
|
||||
![]() heb het probleem denk ik al gevonden: bijna 3mm neerwaardse speling op 2 klepstoters. ik denk dat de uitlaatklep niet ver genoeg meer open gaat. Olie pomp was nog ok, wel vreemde verdelerkap-achteige stukjes onderin carter.
8 nieuwe stoters zijn besteld. Hoeveel druk moet je voelen als je je olie pijlstok uit de houder haald tijdens lopende motor? |