![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ik lees net dat de dropped spindles van slammedpanel.com een verlaging geven van 3.5 inch (9cm). ik neem aan dat je dan met laag profiel moet gaan rijden ??
welk standje zou een 3.5 inch drop in busselecta zijn ?? als de voorkant omlaag gaat, dan moet de achterkant natuurlijk ook een eindje mee omlaag. dat is toch een kwestie van de springplates een paar tandjes verzetten ?
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ga je de sc eindelijk verlagen?
Bus selecta klopt niet! De verhoudingen zijn net effe verkeerd. De spindels geven i.d.d. dik 9 cm verlaging en met laag profielbanden kun je nog verder zakken. (originele banden lopen gelijk aan!) De volksaddiction bus is voor met spindels verlaagd en achter d.m.v. torsie verdraaiing. Dit is echter nooit zo laag als de voorzijde of je moet je reductiekasten willen verampeneren! Mooiste is voor spindels en achter straight axle. Geeft beide ongeveer de zelfde verlaging. |
#3
|
||||
|
||||
![]() je moet dus vooraan met laag profiel gaan rijden, want anders loopt het (bij inveren) aan (???)
hoe zit dat met je stuurhuis, klapt dat met alleen gedropte spindels ook al bij elk kiezeltje tegen de straat, of is dat alleen als je nog verder omlaag gaat ?? straight axle, is toch ook een ander bakkie dan ?? (anders heb ie toch 4 versnellingen achteruit?)
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt! Keverbak en dan het liefst een met een lange 4! (Of rijd jij met de standaard 1200 motor? Dan is het mischien net effe te lang) En wat stuurhuis betreft; als je hem mooi recht zet, voor en achter, valt dat enorm mee. Wouter ligt zo'n 23 cm lager! Dan word het wel erg laag en lastig! Als de reductiekasten weg zijn rijd je spijl ook een stuk rustiger en wat harder! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat bedoel je met rustiger
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Die Reductiekasten moet je zien als een versnellingsbak verkorter. dus als je die skipt wordt je bak langer indirect. Was voor de hogere lasten die een bus moest voortslepen beter dat ze wat meer trekkracht hadden daardoor.
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De motor draait minder toeren en dus rustiger en hij reageert niet zo enorm zenuwachtig op het gas.... Zie het als of je 50 rijd in z'n eerste versnelling of in z'n twee....zo'n soort verschil. Plus dat de reductiekasten zelf ook vaak herrie maken. |
#8
|
||||
|
||||
![]() dropped spindels kosten dacht ik 200 euro (aan parts)
heeft er iemand enig idee wat je aan parts nodig hebt voor de achterkant (alleen een bak en bijpassen assen?) en wat dat ongeveer kost ? er zit nu inderdaad een stock 1200tje in (6V), krijgt die dan niet te veel op zijn flikker ?
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#9
|
||||
|
||||
![]() In het de bus hoek staan een paar topic's van Krukab. die is er mee bezig.
IRS part 1 enz.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Wat zien ik nou,Ploontje die z'n pick gaat verlagen ??
![]() hehehehe ..... Rij jij wel eens met twee of drie man voorin ?? Zo ja,dan zijn dropped spindles niks voor jouw !!! De bus behoudt zijn standaard veercomfort (lees,lange veerweg) waardoor je banden (hoe plat en laag ook) met twee man en een hobbelig wegdek, vroeg of laat vol op je kniestukken slaan !! Ik rij op mijn pano met een verstelbare vooras,echter alleen de bovenste is verdraaid,zodat de onderste torsie onder spanning komt waardoor de bus dus stugger wordt !! Met mijn 6x16 Fuchsen (hoogte 600mm -standaard is +/- 630mm) 110mm verlaging en twee man/vrouw voorin,heb ik NOOIT mijn banden in/op de wielkasten horen slaan !! Rij anders 6-07-04 zelf maar eens in mijn pano !! (heb helaas de spijl dan nog niet klaar ... :frown: ) |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Niet met witte KYBS krukje !! (@ pim, moet je er wel weer los bijkopen, das 130 euro de set) Check voor het verlagen van een spijl http://www.volksaddiction.nl Klik op "our rides" -> spijlbus, en dan onder aan "voorkant verlagen" en "achterkant verlagen" Hier zie je goed hoe t gaat, wat je nodig hebt, wat je allemaal tegenkomt, enz enz Dropped spindels monteren is 3-4 uur werk, achterkant 1 tandje 1 1/2-2 uur werk Andere bak komt wel meer bij kijken, straight axle kit van CSP, lange keverbak, kubel achtertrommels (5x205) enz enz
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik loop er over te denken (krijg je er van als je met verkeerde vrienden om gaat :-) Quote:
bijna nooit, maar ik zie net dat dat het met andere dempers op te lossen is. is dan wel weer een investering, maar eentje die de moeite wel waard zou zijn.
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com Last edited by ploon : 01-07-2004 at 10:19. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Pim,
Na een verbouwing (van m,n huis) ga ik eindelijk weer volop verder aan m.n bus. Heb net (maart) de straightaxle en spindels klaar nu zit ik te wachten op 15"bus wielen. Kom anders gewoon ff langs hier man ik woon op 5min afstand van je . Ik wil je ook dolgraag helpen bouwen hoor .............alles wat naar beneden gaat help ik aan mee hehhe dennis |
#14
|
||||
|
||||
![]() zal binnenkort eens een keertje langs komen, waar zit je ook al weer ?
gaan er trouwens nog meer zeeuwen naar de cruisenight ??
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#15
|
||||
|
||||
![]() kwam gisteravond bij bob thuis den kobus tegen, dan gaat het natuurlijk al snel over luchtgekoelden en in dit geval verlagen. zijn hearse is van voor ook verlaagd met spindles. achter heeft hij nog steeds reductiekasten, het geheel is 1 of 2 (wist hij niet meer) tandjes verlaagd. en dan smart bandjes op de voorkant. stuurt volgens hem erg lekker.
zijn er hier ook personen die verlaagd en nog met reductiekasten rond rijden ? hoe schuin komen je wielen te staan en geeft dat nog problemen met het inveren (de standaard bandjes passen nu al maar krap in de wielkasten achter)
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#16
|
||||
|
||||
![]() de spijl van Volksaddiction heeft nog reductie kasten pim. Het probleem bij een tandje of twee is dat de olie in de reductie kasten terug de bak in loopt. Bij geen of weinig olie in de reductie kasten gaan de lagers en tandwielen dat echt niet tof vinden. Een tandje achter is nog wel te doen wat olie en banden betreft (persoonlijk zou ik toch echt voor straight of IRS gaan).
mzzl dennis |
#17
|
||||
|
||||
![]() aha, morgenavond leon zijn bus nog eens een beetje nader bestuderen.
hoeveel cm scheelt 1 tandje ??
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gaat prima ![]() Kijk ff op mijn site, bij lowering front en rear kun je precies zien hoeveel de bus zakt, omdat ik er een maatlat langs heb gelgd VOOR en NA het verlagen 2 tanden hebben we geprobeerd achter, maar dat gaat gewoonweg niet, je wiel past niet meer tussen de trommel en de bus door, en als tie weer op zijn wielen staat dan lift ie gewoon met de uitlaat op de grond (zie foto's op de site) ![]() ![]() ![]() ![]() 2 tandjes : ![]()
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#19
|
||||
|
||||
![]() 1 tandje geeft dus 11cm (?)
mijn bus heeft een wielkastrand die naar binnen steekt (de van jouw gaat naar buiten), er is dus nog minder plek in de kast. er zit vanachter gewoon standaard rubber op ? hoe zit het met de olie naar je reductiekasten? (zie post van primerlook)
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
vroeg of laat gieren die dan waarschijnlijk in elkaar,en aangezien jij toch redelijk wat meetings in het buitenland bezoekt Ploontje,zou ik voor de optie staight axle,of IRS gaan. Voor nu ken het wel ff,maar op langere termijn draait het zooitje volgens mij toch in elkaar !! |