![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Door tijdgebrek nu pas weer beetje toe aan spielerei met m'n nieuwe passat 32b.
Heb al een 1900D blok omgebouwd voor lengterichtinggebruik! Ligt erin en loopt! Probleem: Ik heb spruitstuk en voorpijp van een 1600B erin, past keurig op t blok. Alleen nu is zo'n 1900 blok wat hoger. De uitlaat gaat onder de bak door, en daar is nu precies geen ruimte meer voor een schakelstangetje... Das balen. Een beetje buigen en vastzetten met beugeltje wil ik wel, maar dit is ff te veel buigen. Hoveel is het hoogteverschil? En hoe los ik dit op? Een nieuwe pijp laten braden gaat me net wat te ver (de hobby is juist om het met delen uit mn schuur te maken!) Kan je op een of andere manier met een zut pakkingen, of met een afgeslepen pasdeel van een andere uitlaat, en wat langere draadeinden, de boel klaarmaken? Of kan ik de uitlaat loshalen en proberen bij te buigen? Weet niet of ie dat wil, breken lijkt me ook niet bevorderlijk... Let me know your thoughts ![]()
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Foto maakt het probleem iets duidelijker ![]()
__________________
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Hmm, het is niet zo lasig volgens mij:
*blok in lengterichting *uitlaat gaat onder de bak door *1900 blok is iets hoger dan een 1600 blok *1600 uitlaat op 1900 blok *uitlaat zit te hoog nu, ruimteprobleem omdat er nog een schakelstangetje onder de bak moet komen kan ik de uitlaat buigen zonder problemen? Of zijn er opties om langere draadeinden te gebruiken en een plaat te maken/kopen om de uitlaat wat lager te zetten? zit nu te denken om hier op t werk even een stuk staal te nemen, pakking kopen bij de winkel, die vorm uitzagen/boren, en langere draadeinden erin te rammen. Maar dan is de vraag, hoeveel hoger is zo'n blok, dus hoe dik moet de plaat?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Waarom niet de pijp doorslijpen en enkele centimeters verlengen?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Omdat ik geen spullen daarvoor heb, en ik moet het van de korte weekendjes hebben voor het sleutelen. Liefst zou ik een stalen plaat maken die het hoogteverschil compenseert. Die dus tussen spruitstuk en uitlaat, iets langere draadeinden monteren, en gaan! Klinkt dat als een goed plan, gewoon met 2 pakkingen? En hoeveel hoogteverschil moet ik nou precies overbruggen, das een beetje de vraag nu! ![]()
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |