Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-06-2012, 20:04
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default Uitlaat 1.6 op 1.9 probleem

Door tijdgebrek nu pas weer beetje toe aan spielerei met m'n nieuwe passat 32b.

Heb al een 1900D blok omgebouwd voor lengterichtinggebruik! Ligt erin en loopt!


Probleem: Ik heb spruitstuk en voorpijp van een 1600B erin, past keurig op t blok. Alleen nu is zo'n 1900 blok wat hoger. De uitlaat gaat onder de bak door, en daar is nu precies geen ruimte meer voor een schakelstangetje... Das balen.

Een beetje buigen en vastzetten met beugeltje wil ik wel, maar dit is ff te veel buigen.

Hoveel is het hoogteverschil? En hoe los ik dit op? Een nieuwe pijp laten braden gaat me net wat te ver (de hobby is juist om het met delen uit mn schuur te maken!) Kan je op een of andere manier met een zut pakkingen, of met een afgeslepen pasdeel van een andere uitlaat, en wat langere draadeinden, de boel klaarmaken?

Of kan ik de uitlaat loshalen en proberen bij te buigen? Weet niet of ie dat wil, breken lijkt me ook niet bevorderlijk...

Let me know your thoughts
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #2  
Old 19-06-2012, 06:57
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by Zollie
Door tijdgebrek nu pas weer beetje toe aan spielerei met m'n nieuwe passat 32b.

Heb al een 1900D blok omgebouwd voor lengterichtinggebruik! Ligt erin en loopt!


Probleem: Ik heb spruitstuk en voorpijp van een 1600B erin, past keurig op t blok. Alleen nu is zo'n 1900 blok wat hoger. De uitlaat gaat onder de bak door, en daar is nu precies geen ruimte meer voor een schakelstangetje... Das balen.

Een beetje buigen en vastzetten met beugeltje wil ik wel, maar dit is ff te veel buigen.

Hoveel is het hoogteverschil? En hoe los ik dit op? Een nieuwe pijp laten braden gaat me net wat te ver (de hobby is juist om het met delen uit mn schuur te maken!) Kan je op een of andere manier met een zut pakkingen, of met een afgeslepen pasdeel van een andere uitlaat, en wat langere draadeinden, de boel klaarmaken?

Of kan ik de uitlaat loshalen en proberen bij te buigen? Weet niet of ie dat wil, breken lijkt me ook niet bevorderlijk...

Let me know your thoughts


Foto maakt het probleem iets duidelijker
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 19-06-2012, 07:23
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Hmm, het is niet zo lasig volgens mij:

*blok in lengterichting
*uitlaat gaat onder de bak door
*1900 blok is iets hoger dan een 1600 blok
*1600 uitlaat op 1900 blok
*uitlaat zit te hoog nu, ruimteprobleem omdat er nog een schakelstangetje onder de bak moet komen

kan ik de uitlaat buigen zonder problemen?
Of zijn er opties om langere draadeinden te gebruiken en een plaat te maken/kopen om de uitlaat wat lager te zetten?


zit nu te denken om hier op t werk even een stuk staal te nemen, pakking kopen bij de winkel, die vorm uitzagen/boren, en langere draadeinden erin te rammen.

Maar dan is de vraag, hoeveel hoger is zo'n blok, dus hoe dik moet de plaat?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #4  
Old 20-06-2012, 23:47
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Waarom niet de pijp doorslijpen en enkele centimeters verlengen?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 25-06-2012, 17:22
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Waarom niet de pijp doorslijpen en enkele centimeters verlengen?


Omdat ik geen spullen daarvoor heb, en ik moet het van de korte weekendjes hebben voor het sleutelen. Liefst zou ik een stalen plaat maken die het hoogteverschil compenseert. Die dus tussen spruitstuk en uitlaat, iets langere draadeinden monteren, en gaan!

Klinkt dat als een goed plan, gewoon met 2 pakkingen? En hoeveel hoogteverschil moet ik nou precies overbruggen, das een beetje de vraag nu!

__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum