Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-12-2009, 17:38
erik_jetta's Avatar
erik_jetta erik_jetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 922
Default trekt accu leeg, jetta 1

Hallo,

Ik heb een versterker + sub in mijn jetta. Ik heb geen uitgang op mijn radio dus een HI-LOW converter erop gezet, met ''rem'' erop. Dus als er geen output bij de speakers komt, dan gaat de versterker uit.Maar toch als ik hem een avond heb laten staan is mijn accu leeg. IK heb trouwens ook geen geschakelde draad op de radio. Dus altijd uitzetten met de knop.

Weet iemand waar mijn probleem aan kan liggen. IK heb mijn versterker gemeten of er stroom op stond als de radio uit was, maar stond niets op..



Erik
Reply With Quote
  #2  
Old 14-12-2009, 17:55
PatrickG40's Avatar
PatrickG40 PatrickG40 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 164
Default

Misschien dat je hier wat aan hebt:

Sommige radio's gebruiken meer stroom als de geschakelde + continu onder spanning staat ook al is de radio uitgeschakeld, ik heb dit eens na gemeten.
Je kunt dus het beste de geschakelde + van de radio achter het contact zetten of er een schakelaartje tussen monteren.

Ik heb eens een keer gehad dat een remote aansluiting van een versterker kapot was, waardoor de versterker aan bleef staan.
Met als gevolg na een paar dagen de accu leeg.

Ik denk dat je de versterker aan moet sluiten via de "command wire" (blauwe draad) dan gaat de versterker pas aan als je de radio aanzet.

Succes, hoop dat je er wat aan hebt.
__________________
Polo G40 Genesis 1993

Last edited by PatrickG40 : 14-12-2009 at 17:57.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-12-2009, 18:07
erik_jetta's Avatar
erik_jetta erik_jetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 922
Default

als ik de versterker van de + haal , dan heb ik geen probleem. IK ga woensdag eens even een schakelaar er tussen zetten, of even een de schakeldraad trekken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum