Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-12-2009, 14:21
JOEY88 JOEY88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 97
Post JOEY88 ; update mat gespoten BBS

Ook bij deze stel ik me even netjes voor.
Mijn naam is Joey, woonzaam in Spijkenisse wat 10 min van Rotterdam afligt en ben 21 jaar.
Waar zal ik beginnen ?

Het begon op 18 jarige leeftijd met een Golf 4 tdi, 90pk uitvoering, stukje bij beetje werd het vermogen gekieteld en optisch werd ze ook verwend. Ik ben iemand die van de OEM look houd en er zal never nooit van dat tupperware troep op me auto komen dus bij die ook niet.

De auto werd onder handen genomen door JB Autoservice en JD Engineering, dankzij deze mannen
eindigde mijn ‘project’ op zo’n 165 pk en 370 nm. Toch wel een aardig verschil, van 90 pk naar 165 en 210 nm naar 370 nm. Het was natuurlijk niet bij een chip op maat gebleven, ook een grotere hybride turbo, grotere verstuivers, luchtinlaat, katalysator leeggeslagen en de EGR afgesloten.
En om ervoor te zorgen dat me koppeling het zou houden is deze vervangen voor een versterkte exemplaar van SACHS, welke geschikt is tot 400 nm.

Helaas werd de diesel te duur qua maandelijkse lasten en besloot hem de verkoop in de doen, liever niet natuurlijk aangezien de auto veel voor mij betekende en er veel tijd en energie in had gestoken, en geld natuurlijk.

bij aankoop



poetsen en nieuwe velgen + achterlichten





verkoopready





Met pijn in me hart verkocht en kwam er een Opel Corsa B gsi op mijn pad, ik wou weer een auto hebben waar ik goed mee met het verkeer kon meekomen.
Het was de 110pk versie, en ja het reed aardig. Was een echte toerenjanker, trok goed door.
Ook bij deze auto had ik hem zo origineel mogelijk gehouden en mooie koplampunits gekocht i.c.m. een 50 watt xenonset, wat een lichtbeeld gaf dit, waanzinnig!

Ook deze auto moest er aan geloven, aangezien hij nogal onderhoudsgevoelig was.
En ik weer toe was aan iets anders.








Het werd een kleine auto, sportief en pittig, ook moest hij voordelig zijn in wegenbelasting en verzekering. Toen kwam er een leuke Fiat Cinquecento op mijn pad, een heuze Abart uitvoering.

Helaas bleek deze het één en ander te mankeren na aankoop en heb er maar kort van mogen genieten. Maar moet wel zeggen, hij reed heerlijk, en fel dat hij reageerde ondanks zijn 1100 motortje.

Helaas was de kleur nogal dof geworden en weinig liefde aan besteed, maar laat mijn hobby nou auto’s poetsen zijn. Dus ik me weer goed uitgesloofd, en verhoogde z’n waarde.







En toen wou ik een degelijke auto, ik miste de kwaliteit, degelijkheid, verlangde naar een auto uit de VAGgroep, en besloot om te kijken naar een Golf, liefst weer een Golf 4 maar ik ben slechts een student dus kijken naar een leuke Golf 3 die dus niet afgetrapt is, geen tupperware op zit en motorisch super loopt.

Kwam een mooie tegen op internet en was deze gaan bezichtigen en direct verkocht.
Motorisch goed onderhouden, de lak was helaas heel dof geworden op diverse plaatsen maar dat was opzich geen punt. Netjes de boekjes erbij, een kilometerstand van 132.xxx wat ik alleen maar een dikke pluspunt vond gezien de slijtage bij hogere standen. Het ging om een 1.4 maar rijd niet zo super veel ermee dus ik zou er prima mee kunnen leven.

Wat een verschil met de Corsa en Cinquecento zeg, merk direct dat ik weer in een VW zat en reed.
Het verschil was enorm, reed fijner, lag heerlijk op de weg ( ondanks het safari onderstel wat er onder zat ), ik was verkocht!

Er gingen direct wat plannen door me hoofd en enkele heb ik al uitgevoerd.

voor de verlaging met tijdelijke velgen



Kort na aankoop kon ik een setje Weitec Heicon schroefset kopen waar nog geen 2000km mee gereden was, deze gekocht en gemonteerd.
Ook moesten de logo’s eraan geloven, deze vervangen voor zwarte exemplaren.

Bij aankoop zaten er 13’’ stalen velgen onder, dit was geen gezicht en had tijdelijke velgen maar hier
waren de banden van versleten en wist een leuk origineel BBS setje te bemachtigen met splinternieuwe banden ( merk onbekend ).
Deze laten balanceren en gemonteerd en rijd stukken beter.

Audio, er ligt een 12’’ subwoofer van MTX in, en een mooie Alpine radio, en versterker van MTX, klinkt erg goed voor weinig geld ( meegenomen van me Corsa ).

Nu wil ik nog een VR6 lip hebben, maar twijfel tussen een originele of imitatie, originele schijnen tegen een stootje te kunnen en die imitaties breken echt direct af alleen ja, het prijsverschil is enorm…

Nu kan je met deze schroefset achter helaas niet lager omdat deze op z’n laagste ‘ring’ staat, mocht iemand nog een tip hebben om lager te zetten hoor ik dit graag. Voorkant kan nog veel verder omlaag.

To do list;

Stuur met in hoogte verstelbare optie
US-module
Andere versnellingspook,
Grotere remmen ( GTI oid )
Lederen stoelen
Huidige velgen zwart poedercoaten met rode bies of 15’’ staal verbreden of BBS RS/CH, Porsche C2
Vento front.

Zover, dit was mijn voorsteltopic.

Toedels!




















Last edited by JOEY88 : 21-01-2010 at 14:44.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-12-2009, 19:22
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 965
Default

leuke auto's, de eerste en de laatste dan maar dat ie achter al max laag is is minder.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-12-2009, 12:49
JOEY88 JOEY88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 97
Default

Quote:
Originally Posted by riendert
leuke auto's, de eerste en de laatste dan maar dat ie achter al max laag is is minder.


Ja is echt jammer, hij had van mij zeker nog wel een stuk lager gemogen.

Kwestie van andere poten kopen denk ik ?
Reply With Quote
  #4  
Old 18-12-2009, 17:12
BadMuts's Avatar
BadMuts BadMuts is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 239
Default

corsa is niks mis mee, ik ken 'm wel van het opel-forum

heb zelf ook een 3 tal corsa b gsi's gehad. Komt er ook ooit zeker nog wel weer eentje op de oprit te staan. Schroefset eronder en dikke sloffen en het rijd uber

Maar mn Golf mk2 ben ik ook heel erg tevreden mee
Reply With Quote
  #5  
Old 18-12-2009, 19:20
lowrider23 lowrider23 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 797
Default

dik spul heb je al gehad man, en welkom!
Reply With Quote
  #6  
Old 25-12-2009, 12:05
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

hoe kan het dat ie op zn laagst hangt...maat van me heeft ook mk3...zelfde schroefset...die hangt zo met 2 cm over!




plannen klinken goed btw!
Reply With Quote
  #7  
Old 25-12-2009, 12:20
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

lol @''Safari onderstel''

Welkom, en leuke auto!
Reply With Quote
  #8  
Old 25-12-2009, 15:29
JOEY88 JOEY88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 97
Default

Quote:
Originally Posted by B-ram
hoe kan het dat ie op zn laagst hangt...maat van me heeft ook mk3...zelfde schroefset...die hangt zo met 2 cm over!




plannen klinken goed btw!


Zou je aan hem kunnen vragen hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen want ik heb maar wat stelringen, meer kan ik niet aanpassen. Heeft hij dan de veren er tussenuit gehaald ?

@ de rest, thank you all!
Reply With Quote
  #9  
Old 25-12-2009, 15:38
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

jij hebt achter dus geen schroefdraad maar 3traps verstelling?

je moet gewoon volledige schroefset halen..dat is het probleem denk ik....
Reply With Quote
  #10  
Old 25-12-2009, 15:51
JOEY88 JOEY88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 97
Default

Quote:
Originally Posted by B-ram
jij hebt achter dus geen schroefdraad maar 3traps verstelling?

je moet gewoon volledige schroefset halen..dat is het probleem denk ik....



Klopt, ja om nou een volledige schroefset weer te halen is ook weer zo wat, als het puur om de achterste poten gaat.
Niet meer wijsheid om dan opzoek te gaan naar achterpoten met of zonder veren ?

Dus een kwestie van Weitec mailen wat dit kost, of hopen dat iemand hier op het forum losse poten verkoopt ?
Reply With Quote
  #11  
Old 21-01-2010, 14:43
JOEY88 JOEY88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 97
Default

Me velgen gespoten, vind het er stukken beter uitzien.

van




naar


Reply With Quote
  #12  
Old 21-01-2010, 16:36
dimitri's Avatar
dimitri dimitri is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 156
Default

Welkom hier en have fun leuke golf groeten
Reply With Quote
  #13  
Old 03-07-2010, 16:51
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

bah ik zag een opel en een fiat bah
unfit for volksforum
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #14  
Old 10-07-2010, 21:45
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Leuke wagengeschiedenis!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #15  
Old 17-07-2010, 12:03
Golf3M's Avatar
Golf3M Golf3M is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 212
Default Leuk golfje

Leuk autootje joey. Ik ben zelf ook begonnen met een standaard golf 3 (zie foto's) en nu zie het eindresultaat. Je komt er wel! Ik ga hem helaas weer verkopen. Ben aan het kijken voor een passat.







Hij was van een meisje geweest. gelukkig zag ik potentie (zoals je ziet had deze ook de safari vering).







Zo ziet ie nu uit. Een flinke upgrade vind ik. Dan spreek ik nog niet over de waslijst van reparaties.
Bij mij kan hij achter iig wel een stuk omlaag. (zeker nog 6cm!)

Maar leuke autootjes heb je al gehad, blijf wel maar bij volkswagen.
succes met je golf!
__________________
Jetta MK3 US 40 years Celebration Edition
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum