Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 01-07-2025, 17:35
AnnoElzinga AnnoElzinga is offline
Forum Newbee

Default Mantelbuis stuurkolom Scirocco mk2

Beste gebruikers,

Onlangs is de mantelbuis van mijn scirocco losgebroken van zijn bevestigingspunt.
Hiervoor heb ik dus een vervangend onderdeel nodig.
Volgens Etka hoort dit 171419563C moeten zijn, echter lijkt deze niet in mijn auto te passen.

Mijn scirocco lijkt maar 1 bevestigingspunt (onder de tellerklok) te hebben, met een bout aan beide kanten, in plaats van nog een tweede punt voor de kachelbuis. Heeft iemand een idee welk onderdeel ik zoek?
Reply With Quote
Old 02-07-2025, 09:08
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer

Wat bedoel je met "lijkt maar 1 bevestigingspunt te hebben"? Als je even ondersteboven in de auto gaat liggen is dat vrij snel duidelijk?

Volgens de systemen heb je inderdaad het juiste onderdeelnummer gevonden en dat zou mijn inziens dan ook de juiste buis moeten zijn. Als het afwijkt dan heeft er iemand in het verleden iets aangepast aan de auto. Zonder meer gegevens/foto's van de auto is het via het internet lastig te bepalen wat exact de situatie bij jou is. Misschien kun je wat foto's uploaden?

Bijvoorbeeld een Golf Mk2 heeft ook maar 2 ophangingspunten. Dat is de 165 419 563 B
Old 02-07-2025, 09:57
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar

Verschil tussen de MK2 golf en die van de oudere Mk1 Golf/ Scirocco Generatie zou inderdaad makkelijk te zijn moeten zijn.

Golf Mk2 heeft bovenaan 1 bevestigingspunt met twee veiligheidsbouten/breekbouten. Onderaan zit deze om een as bij de pedalenbox geklemd. kenmerkend zijn hier de opstaande platen vanaf de buis naar het montagepunt bovenaan. Ook is deze buis 'schuifbaar' bij een ongeval, dit is te zien aan de twee dunne gezette strippen die de onderkant met boven verbinden.

Bij de Mk1/Scirocco Mk1/Mk2 zou dit montagepunt zo goed als glad met de buis horen te zitten.

Zoals Veedubber al stelt, misschien handig om een foto te plaatsen hier. Misschien heeft iemand ooit al eens het e.e.a. omgebouwd.
Reply With Quote
Old 02-07-2025, 20:05
AnnoElzinga AnnoElzinga is offline
Forum Newbee

Heb een aantal fotos geupload, al is het wel lastig te zien

Ik mis dus het onderste bevestingingspunt, wat eigenlijk vlak tegen de kachelbuis hoort te zitten. Dit lijkt ook niet weggeslepen te zijn door een vorige eigenaar, dus na iets langer zoeken denk ik onderdeel 172 721 053 F (nummer 1 op de laatste foto) nodig te hebben.

Kan dit kloppen?

https://imgur.com/a/42zUUtV

Reply With Quote
Old 03-07-2025, 06:52
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar

Lijkt er wel op ja, zou deze moeten zijn dan: https://www.ebay.de/itm/26568545896...BCABEgJYu_D_BwE

Last edited by RobertVoorst : 07-07-2025 at 07:35.
Reply With Quote
Old 06-07-2025, 12:29
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer

Het lijkt wel of de pedalen box van een later type (waar je de stuurkolom in klemt met een beugel)is en de stuurkolom nog het oude type.
Misschien is dat ooit gewisseld en eea aangepast?
Het lijkt ook wel of de stuurkolom al een keer gelast is bij de breekbouten als je naast de breuklijn ziet.

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
Reply

Posting Rules