Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-06-2024, 08:48
Pinrouze Pinrouze is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2024
Posts: 1
Default De airconditioner werkt niet

Goedemiddag.
VW Golf 4, 1998, 1.6 motor. Bij het inschakelen van de airco stijgt het motortoerental naar 1000, maar de ventilatoren en koppeling gaan niet aan. De airco is opgeladen. Tijdens de zelfdiagnose toont de klimaatregeling fout 510 - een fout in de luchtsensor in de centrale leiding, volgens Google. De koppeling heeft 4 volt in plaats van 12. Ik heb de klimaatmodule en de ventilatoreenheid gesoldeerd, geen reactie. Ik heb een tweede unit gekocht bij een sloperij - ook zonder reactie.
Heeft iemand dit probleem gehad?
Reply With Quote
  #2  
Old 07-06-2024, 13:52
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,281
Default

Heeft de airco het voorheen wel goed gedaan, of is er iets vervangen? Wat ik me kan herinneren was als het toerental veranderde de pomp kapot was. Meestal omdat mensen deze in de winter 'uitzetten' dmv het knopje. Ik weet zo even niet meer zeker of het toerental op of juist af moest lopen Ooit kun je een nieuwe vrijloop kopen en hoef je niet heel de pomp te vervangen, zoals je zelf al aangeeft de 2e handse doet het ook niet.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #3  
Old 08-06-2024, 09:07
Juul's Avatar
Juul Juul is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 221
Default

Het kan een van onderstaande problemen zijn.

1: Massaprobleem. Controleer de massa contactpunten van de regeleenheid.
2: Defecte regeleenheid of slecht contact. Deze bevindt zich onder de accu bak. Controleer alle stekkers op corrosie, slecht contact en draadbreuk. De eenheid zelf kan kapot gaan, dit heb ik al vaker zien gebeuren.
3: Defecte drukschakelaar. Vervang de drukschakelaar.
4: Slecht of geen contact naar de drukschakelaar. Controleer de stekker en kabelboom op corrosie of breuken/defecten.
5: Defecte poelie koppeling. Je zegt dat je een klik hoort en de toerental ook omhoog gaat. Maar draait de poelie ook daadwerkelijk mee wanneer ingeschakeld? Het kan zijn dat ie wel stroom krijgt (dit meet je ook) maar niet correct inschakelt.
__________________
Passat & Golf
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum